• Anonym

Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?

Har världens ångest för ett misstag jag gjorde idag har inte haft mycket annat i tankarna.
    Hade tydligen snurrat till det helt på jobbet. Idag fick jag ta konsekvenserna av det och chefen var inte nöjd om man säger så... usch.

Snälla, finns det någon annan som kan bekänna något misstag dem gjort så jag slipper känna mig så ensam...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 20:03
    Har läst och inser nu att jag inte är själv
    Det tragiska i det hela är att jag hade mitt lönesamtal (som ännu inte är klart) dagen efter mitt misstag. Tror ni det gick bra eller...?

• Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?
  • Jellybeanbaby
    Anonym (fucked up) skrev 2012-09-05 19:05:25 följande:
    Jag och kollegan fick ett larm om läckande element i en lägenhet. Mycket riktigt, en liten tunn tunn vattenstråle såg dagens ljus när den sprutade snett uppåt. Min första tanke var att trycka dit en bit tuggummi. Men ingen av oss hade något. Så vi åkte till en affär för att köpa.

På vägen tillbaka tuggade och tuggade vi på var sin bit. På plats tryckte jag dit en bit tuggummi, men den fastnade inte. Däremot blev hålet större och större ju mer jag försökte få dit gummit.

Vi bad hyresgästen att titta till hinken tills en vvs-are kunde komma.
    Underbart. Jag har haft lika klantiga nollor hemma hos mig nästan
    Om du bara heter Anonym läser jag inte vad du skriver.
  • Anonym (fucked up)
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-05 19:10:39 följande:
    Underbart. Jag har haft lika klantiga nollor hemma hos mig nästan

Det kanske var vi Skrattande

(Var den ena väldigt snygg?)
  • Jellybeanbaby
    Anonym (Jag!) skrev 2012-09-05 19:13:05 följande:

Som tur är så återhämtade min lever sig! Helt otroligt med tanke på att jag redan hade nedsatt leverfunktion då. Det var under en tid när jag hade anorexi, var väl runt 14 då.
    Skönt att höra...
    Anonym (fucked up) skrev 2012-09-05 19:13:51 följande:

Det kanske var vi Skrattande

(Var den ena väldigt snygg?)
    Hahaha. Nej det var inte ni. De var bara nästan lika klantiga. De skulel göra något med elementet och lyckades med en sticksåg såga i både golvparketten samt i listen.
  • kapten howdy
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-05 18:57:53 följande:
    app app.. fråga inte folk varför de är anonyma... sist jag gjorde det, i förrigår, blev jag avstängd ett dygn.

oj. världens undergång.
    Between a Rock and a Hard Place
  • Jellybeanbaby
    kapten howdy skrev 2012-09-05 19:17:56 följande:

oj. världens undergång.
    nej ganska skönt faktiskt
  • Grande Rock

Folk verkar ha väldigt olika definitioner på vad ett stort misstag är.

Började tungt som f*n med förlorade liv och miljontabbar för att gå vidare till anonyma tuggummi på element...

• Anonym (Bortgjord, javisst!)

Jag råkade glömma dataväskan med jobbdatorn i och nycklarna till arbetsplatsen på tunnelbanan. Hade inget lösenord på datorn så hela bokningssystemet kunde saboteras, kunde leta upp kunder och annat dylikt. Fick ringa min chef och asböla, aldrig fått en sån utskällning men fick behålla jobbet. Huvva, vi har alla gjort bort oss rejält med andra ord....fick inte tillbaks sakerna heller!

• Anonym (Bortgjord, javisst!)

Glömde, kom på en till fruktansvärt pinsam sak jag gjorde på samma jobb. Hade arbetstelefonen, vi fick använda den privat också. Varit en tuff arbetsdag, skickade iväg ett sms till min dåvarande kk där jag skrev...ska du hitta på ikväll? Är så jävla kåt så kom över och sätt på mig, får iväg messet och till min förskräckelse hade jag skickat fel och sänt det till en kund med samma namn. Kunde slutat i katastrof men tack o lov hade personen humor, kom inte fram till chefen heller...

Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?