• Anonym

Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?

Har världens ångest för ett misstag jag gjorde idag har inte haft mycket annat i tankarna.
    Hade tydligen snurrat till det helt på jobbet. Idag fick jag ta konsekvenserna av det och chefen var inte nöjd om man säger så... usch.

Snälla, finns det någon annan som kan bekänna något misstag dem gjort så jag slipper känna mig så ensam...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 20:03
    Har läst och inser nu att jag inte är själv
    Det tragiska i det hela är att jag hade mitt lönesamtal (som ännu inte är klart) dagen efter mitt misstag. Tror ni det gick bra eller...?

• Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?
  • MissMary

De klantigaste sakerna jag gjort på jobbet är:

tankat bensin i en helt ny diselbil... lämat bildörren på vidgavel över nyårshelgen och så råkade min systers valp tugga på simkortet till min jobbtelefon. Också under nyårshelgen. Lite jobbig första dag på året sen.  Allt detta hände när jag var ny och allt var jättestressigt. Det är sånt som händer.

Det absolut värsta var när jag köpte sms-biljett till tåget från jobbmobilen... usch vilken ångest!! Jag mådde så dåligt men gick direkt till högsta chefen och berättade som det var. Allt löste sig!! Men herregud, vad tänkte jag!  

• Rakad Apa
    Anonym skrev 2012-09-05 11:30:02 följande:
    Jag har "turen" att ha mindre begåvade människor i mitt företag. 
    Allt har fungerat väldigt bra så länge de håller sig till vad de ska göra.
    Men så var det en kille som envisades med att ta nycklarna till trucken och köra den utan lov och utan truckförarbevis. Jag hade många samtal med honom om det och ändå gjorde han om det.
    Sista gången vi talade om det sa jag att om det hände igen får du sparken. Då kan jag inte ha dig kvar här på grund av säkerhetsskäl.
    En vecka senare var han på den där trucken igen och körde över en annan arbetare.
    I vredesmod och oro skrek jag till honom att han var en jävla idiot och att han skulle packa sig härifrån omedelbart.
    Inte mitt smartaste ordval direkt.
    Den som blev påkörd klarade sig undan med ett benbrott och jag är evigt tacksam att det inte blev värre för det var en redig smäll.
    Tack vare mitt ordval (idiot) kände sig killen som körde trucken diskriminerad. Att han dessutom fick sparken spädde väl på det hela och han valde att gråta ut i lokaltidningar. Jag tappade kunder och det blev någon form av häxjakt som bedrevs av andra personer med liknande handikapp.
    Att kalla honom för idiot var ett misstag men det största misstaget var nog att anställa honom öht eller att jag inte lät honom gå direkt efter hans första äventyr med trucken. 
    Att kalla honom idiot var kanske ett misstag med det var befogat. Killen ÄR ju en idiot!! Hur fan kan man vara så pantad liksom!?!
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Jellybeanbaby
    Anonym (Jag!) skrev 2012-09-05 17:13:55 följande:

Förlåt, skriver från iPhone, så min styckesindelning försvann :/ Helt enkelt, jag har inte gjort någon tabbe, men Jag blev bedömd som icke självmordsbenägen när jag var det
    Och sen tog du överdos...? Av Alvedon??? Men lever än? Med förstörd njur/leverfunktion?
    Om du bara heter Anonym läser jag inte vad du skriver.
  • Anonym (fucked up)

Välte en hel vagn med porslin när jag jobbade i disken på ett stort hotell. Chefen skrattade och sa att det kommer jag göra fler gånger

• Jellybeanbaby
    Anonym (Klant) skrev 2012-09-05 17:43:22 följande:
    Genom en tabbe från min sida och därpå ett missförstånd mellan mig och min chef, lyckades jag få chefen ovän med en gäst på cafét jag jobbade på. Gästen visade sig vara ledare för en välkänd kriminell organisation... (det var bild på honom i en kvällstidning några dagar senare)
    Chefen var så klart rasande på mig och hörde aldrig mer av sig om nya tider. (hade arbetat där på somrar, kvällar och helger i flera år) Tre månader senare var cafét sålt och jag vet fortfarande inte om det var mitt fel...
    LOL
  • kapten howdy

Varför anonyma? So what..  Me no care.

Between a Rock and a Hard Place
  • Jellybeanbaby
    kapten howdy skrev 2012-09-05 18:53:45 följande:
    app app.. fråga inte folk varför de är anonyma... sist jag gjorde det, i förrigår, blev jag avstängd ett dygn.
  • Anonym

Jag och kollegan skulle försöka reparera ett abloy-lås som satt i lägenhetsdörren. Vi skruvade isär det trots att ingen av oss hade gjort sånt tidigare. Det gick bra i början men sen när jag fick ut innehållet så föll allt isär och nu låg det minst 20 delar på golvet.

Vi bad den gamla damen att inte berätta för någon vad vi hade gjort. Sen ringde vi en låssmed.

• Anonym (Klant)
    kapten howdy skrev 2012-09-05 18:53:45 följande:

Blev ärligt talat ganska skraj när jag såg vem jag gjort min chef ovän med och vill inte bli igenkänd. Är säkert ingen fara men nu kan jag berätta min tabbe utan att behöva oroa mig, därför anonym.
  • Anonym (fucked up)

Jag och kollegan fick ett larm om läckande element i en lägenhet. Mycket riktigt, en liten tunn tunn vattenstråle såg dagens ljus när den sprutade snett uppåt. Min första tanke var att trycka dit en bit tuggummi. Men ingen av oss hade något. Så vi åkte till en affär för att köpa.

På vägen tillbaka tuggade och tuggade vi på var sin bit. På plats tryckte jag dit en bit tuggummi, men den fastnade inte. Däremot blev hålet större och större ju mer jag försökte få dit gummit.

Vi bad hyresgästen att titta till hinken tills en vvs-are kunde komma.

Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?