Anonym skrev 2012-09-05 11:30:02 följande:
Jag har "turen" att ha mindre begåvade människor i mitt företag.
Allt har fungerat väldigt bra så länge de håller sig till vad de ska göra.
Men så var det en kille som envisades med att ta nycklarna till trucken och köra den utan lov och utan truckförarbevis. Jag hade många samtal med honom om det och ändå gjorde han om det.
Sista gången vi talade om det sa jag att om det hände igen får du sparken. Då kan jag inte ha dig kvar här på grund av säkerhetsskäl.
En vecka senare var han på den där trucken igen och körde över en annan arbetare.
I vredesmod och oro skrek jag till honom att han var en jävla idiot och att han skulle packa sig härifrån omedelbart.
Inte mitt smartaste ordval direkt.
Den som blev påkörd klarade sig undan med ett benbrott och jag är evigt tacksam att det inte blev värre för det var en redig smäll.
Tack vare mitt ordval (idiot) kände sig killen som körde trucken diskriminerad. Att han dessutom fick sparken spädde väl på det hela och han valde att gråta ut i lokaltidningar. Jag tappade kunder och det blev någon form av häxjakt som bedrevs av andra personer med liknande handikapp.
Att kalla honom för idiot var ett misstag men det största misstaget var nog att anställa honom öht eller att jag inte lät honom gå direkt efter hans första äventyr med trucken.
Att kalla honom idiot var kanske ett misstag med det var befogat. Killen ÄR ju en idiot!! Hur fan kan man vara så pantad liksom!?!