• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M
    Fru Karlsson skrev 2014-11-08 11:09:42 följande:

Hur många gånger gick du på akupunkturen M och M?

Jag har gått tre gånger på tre veckor och där emellan har jag druckit örter och moxa, en inne med grått i som man eldar och cirkulerar ovanför vissa punkter på kroppen för att sprida energi och ge kroppen mer av värme som är som kroppen egen. Ska fortsätta med allt hemma nu och gå dit om ett par veckor på behandling igen
  • Gweny
    M och M skrev 2014-11-08 07:51:16 följande:

Är som under naveln mest och sen strålar det på höger sida ner mot ljumsken typ ibland. Så känns som om det är kanske växtvärk

Låter som normalt när det växer och ligamenten dras... men man blir ju lite nojig. Fin stegring med. När har du BF?
  • Fru Karlsson

Det räckte med tre gånger då? Vad kostade det sa du? Kostar örterna och dett nåt extra? Ska absolut kollas upp!:)

• M  och  M
    Fru Karlsson skrev 2014-11-08 11:53:31 följande:

Det räckte med tre gånger då? Vad kostade det sa du? Kostar örterna och dett nåt extra? Ska absolut kollas upp!:)

Tydligen, haha Jag hade ju bokat två gånger till nu inför ivf-behandling vi skulle göra i slutet av november. Men kroppen fattade visst galoppen själv på nåt vis.. Jag betalade, 600kr per behandling och typ nästan 500kr för två flaskor med ärter som räcker några veckor. Moxapinnen har jag fått av henne. Kan tänka mig att det är väldigt individuellt hur många gånger man bör gå
  • M  och  M
    Gweny skrev 2014-11-08 11:50:13 följande:

Låter som normalt när det växer och ligamenten dras... men man blir ju lite nojig. Fin stegring med. När har du BF?

Ja jag hoppas det! Känns inte som det är en värk som är något illavarslande som tur är. Ja typ runt 20 juli däromkring plus minus fick jag BF när jag räknade. Hoppas! Jag vill!
  • Gweny

Igår var sambon hos sin mamma och hon fråga massa om vi hade pratat om att skaffa barn osv... blev jättejobbigt. Han skyllde på att vi pratat om det men inte var bråttom. Vi ska ju resa osv. Suck. . Om hon ändå visste.

• M  och  M
    Gweny skrev 2014-11-08 20:08:43 följande:

Igår var sambon hos sin mamma och hon fråga massa om vi hade pratat om att skaffa barn osv... blev jättejobbigt. Han skyllde på att vi pratat om det men inte var bråttom. Vi ska ju resa osv. Suck. . Om hon ändå visste.

Fy såna situationer vill man bara fly ifrån!
  • jamka
    Gweny skrev 2014-11-08 20:08:43 följande:
    Igår var sambon hos sin mamma och hon fråga massa om vi hade pratat om att skaffa barn osv... blev jättejobbigt. Han skyllde på att vi pratat om det men inte var bråttom. Vi ska ju resa osv. Suck. . Om hon ändå visste. smile4.gif
    Varför inte berätta om er situation för sambos mamma?? 
  • Gweny
    jamka skrev 2014-11-08 23:08:27 följande:
    Varför inte berätta om er situation för sambos mamma?? 
    Ingen av oss är redo för det ännu. Vill inte ha folks "råd", som det istället blir. Det kanske blir annorlunda om vi får börja med IVF. 
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?