• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • MoM11

Jag har också provat akupunktur. Tre eller fyra gånger, men sommarsemestern kom emellan så det var inte helt regelbundet. Det hjälpte inte för mig, möjligen att mensen blev något sparsammare.

• MoM11

Jag är så extremt trött. Är på dg 6 efter insättningen. Kan vara ett gott tecken, men kan även vara biverkningar av hormoner och kanske kortisonet. Var redan extremt trött i perioder under själva behandlingen. Har även haft dunderhuvudvärk hela veckan. Testdag är först nästa söndag, men jag funderar på att testa redan på torsdag eller fredag. Ena stunden har jag en bra känsla, nästa tänker jag att varför skulle det ta sig denna gång. Det enda lilla embryo som klarade sig till dag tre av 10 fina ägg. Men visst, det behövs bara ett osv...

• Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-11-09 14:20:47 följande:

Jag gjorde misstaget att berätta för svärmor och ena svägerskan för va trött på att höra alla frågor och kommentarer varenda gång.Jag sa det blir inga fler barn här!

Sen skvallrade svärmor så alla i hela hans familj vet nu,jag berättade liksom i förtroende så det var ett stort misstag.Och ingen förstår heller,deras patetiska råd som tänk inte på det så mycket det blir nog när ni minst anar det.Tack för ert försök till stöd men det funkar inte så!

Nu sista tiden träffar jag inte sambons familj mycket alls.Jag orkar inte,och hans mamma är jättejobbig och så okänslig.Han åker oftast dit själv.

Jag vill inte bli påmind hela tiden när det tar mycket kraft att bygga upp en mur för att jag inte ska bryta ihop.Jag måste koncentrera mig på mig själv ett tag.

Herregud vilket folk det finns! Dåligt att skvallra, tror inte hans mamma kan hålla tyst heller. Dem förstår ju inte att såna råd hjälper inte!!!
  • Gweny
    MoM11 skrev 2014-11-09 16:24:43 följande:

Jag är så extremt trött. Är på dg 6 efter insättningen. Kan vara ett gott tecken, men kan även vara biverkningar av hormoner och kanske kortisonet. Var redan extremt trött i perioder under själva behandlingen. Har även haft dunderhuvudvärk hela veckan. Testdag är först nästa söndag, men jag funderar på att testa redan på torsdag eller fredag. Ena stunden har jag en bra känsla, nästa tänker jag att varför skulle det ta sig denna gång. Det enda lilla embryo som klarade sig till dag tre av 10 fina ägg. Men visst, det behövs bara ett osv...

Håller tummarna!! Har vi nära varandra, dock känns det inte som det tagit sig för mig...
  • Fru Karlsson

M och M.Gick du också Lchf har jag för mig?

Jag har varit jättesstrikt sen jag började och gått ner ca 4 kg.Mycket kvar men ändå.Är såå svårt när man inte mår riktigt bra och jag tröståt godis o så förut.Denna helgen har jag fuskat med både lite chips igår och glass i dag.Svårt när man inte mår bra och när man fått negativt gravtest igen och man vet mensen ska komma igen blir man så deppig.Jag klarar hålla strikt igen efter mensen men ska det dala såhär blir det ingen bra viktnedgång.Det tråkiga är att kost ändringen inte hjälpt mig och bli gravid trots många andra " vanliga" blir det.Hur gör du med det nu? Ska du försöka fortsätta?

• M  och  M
    Fru Karlsson skrev 2014-11-09 18:49:11 följande:

M och M.Gick du också Lchf har jag för mig?

Jag har varit jättesstrikt sen jag började och gått ner ca 4 kg.Mycket kvar men ändå.Är såå svårt när man inte mår riktigt bra och jag tröståt godis o så förut.Denna helgen har jag fuskat med både lite chips igår och glass i dag.Svårt när man inte mår bra och när man fått negativt gravtest igen och man vet mensen ska komma igen blir man så deppig.Jag klarar hålla strikt igen efter mensen men ska det dala såhär blir det ingen bra viktnedgång.Det tråkiga är att kost ändringen inte hjälpt mig och bli gravid trots många andra " vanliga" blir det.Hur gör du med det nu? Ska du försöka fortsätta?

Ja jag och min man har ätit lchf i 1 1/2 år. Min man för att gå ner i vikt och jag för att må bra och slippa svullen mage av gluten och humörsvängningar av socker. Gör sällan avtramp, den händer ibland dock, oftare för mig än för mannen. Men istället unnar vi oss inom lchf, grädde med bär, mörk choklad (86%), pannacotta, ketobollar, sakta mandlar och så. Kan det vara nåt för dig? Att känna att du får äta något gott och "synda" inom lchf ramar?

Oss hjälpte det ju inte heller men för oss är det inget tillfällig grej vi provar utan det har blivit en livsstil. Vi kommer aldrig äta annat igen.
  • M  och  M

Har Du Instagram Fru Karlsson? I så fall är ett tips att följa ett gäng bra lchf:are där, då blir man sporrad och inspirerad

• M  och  M
    MoM11 skrev 2014-11-09 16:24:43 följande:

Håller tummarna!
  • Fru Karlsson

Ja jag har hittat en del Lchf vänliga godsaker och liksom varit nöjd då men denna helgen har varit svårt och det har varit väldigt deppigt.Det var sista gången jag gjorde såhär har jag lovat mig själv.Brukar äta ostar,ölkorv och fläsksvålar med 0 kolhydrater som helgmys:) Åh,pannacotta kan jag med äta,Tack! Jag trivs jättebra med detta annars och är inte heller så svullen längre.Kommer inte gå till vanliga vanor igen.Men svårt är det ibland när sockersöt kommer.Ska göra mig en panncottat med bär nästa gång;)

• M  och  M
    Fru Karlsson skrev 2014-11-09 19:23:17 följande:

Ja jag har hittat en del Lchf vänliga godsaker och liksom varit nöjd då men denna helgen har varit svårt och det har varit väldigt deppigt.Det var sista gången jag gjorde såhär har jag lovat mig själv.Brukar äta ostar,ölkorv och fläsksvålar med 0 kolhydrater som helgmys:) Åh,pannacotta kan jag med äta,Tack! Jag trivs jättebra med detta annars och är inte heller så svullen längre.Kommer inte gå till vanliga vanor igen.Men svårt är det ibland när sockersöt kommer.Ska göra mig en panncottat med bär nästa gång;)

Jag vet det kan vara jättesvårt! Kvällarna är svårast för mig, sitter i huvudet att man ska äta nåt gott då... Har Du testat ketobollar? Är som chokladbollar och smakar jättegott! Receptet låter rätt äckligt Men dom är riktigt riktigt goda och mättande så man orkar inte så många Fläsksvålarna är bra!

Sen ska man inte gräva ner sig för att man "faller tillbaka" ibland. Det är inte hela världen. Huvudsaken majoriteten av tiden är bra. Döm inte dig själv på det också, är nog hårda mot oss själva ändå med tanke på situationen som vi är i
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?