Fru Karlsson skrev 2014-11-09 18:49:11 följande:
M och M.Gick du också Lchf har jag för mig?
Jag har varit jättesstrikt sen jag började och gått ner ca 4 kg.Mycket kvar men ändå.Är såå svårt när man inte mår riktigt bra och jag tröståt godis o så förut.Denna helgen har jag fuskat med både lite chips igår och glass i dag.Svårt när man inte mår bra och när man fått negativt gravtest igen och man vet mensen ska komma igen blir man så deppig.Jag klarar hålla strikt igen efter mensen men ska det dala såhär blir det ingen bra viktnedgång.Det tråkiga är att kost ändringen inte hjälpt mig och bli gravid trots många andra " vanliga" blir det.Hur gör du med det nu? Ska du försöka fortsätta?
Ja jag och min man har ätit lchf i 1 1/2 år. Min man för att gå ner i vikt och jag för att må bra och slippa svullen mage av gluten och humörsvängningar av socker. Gör sällan avtramp, den händer ibland dock, oftare för mig än för mannen. Men istället unnar vi oss inom lchf, grädde med bär, mörk choklad (86%), pannacotta, ketobollar, sakta mandlar och så. Kan det vara nåt för dig? Att känna att du får äta något gott och "synda" inom lchf ramar?
Oss hjälpte det ju inte heller men för oss är det inget tillfällig grej vi provar utan det har blivit en livsstil. Vi kommer aldrig äta annat igen.