• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Gweny

M och M>> låter välförtjänt att få bara vara!!

Kingston>> uch vad tungt det är! Man får ju lite nytt hopp och att många ändå lyckas med pergotime. Hur många kurer ska ni få köra? Här blir det ju inga mer nu, dock kan ju effekten sitta i månaden efter, så kanske kan hjälpa till för nästa försök.

• Kingston
    Gweny skrev 2014-11-11 12:01:13 följande:

M och M>> låter välförtjänt att få bara vara!!

Kingston>> uch vad tungt det är! Man får ju lite nytt hopp och att många ändå lyckas med pergotime. Hur många kurer ska ni få köra? Här blir det ju inga mer nu, dock kan ju effekten sitta i månaden efter, så kanske kan hjälpa till för nästa försök.

Har bara fått en kur till så jag kör väl igång med den direkt. Sedan blir det någon månads uppehåll (pga utlandsresa) därefter ville läkaren eventuellt prova något annat, men jag vet inte vad det är.
  • Gweny
    Kingston skrev 2014-11-11 12:30:17 följande:
    Har bara fått en kur till så jag kör väl igång med den direkt. Sedan blir det någon månads uppehåll (pga utlandsresa) därefter ville läkaren eventuellt prova något annat, men jag vet inte vad det är.
    kanske hormonsprutor, dem ska ju vara lite mer starka eller hur man säger. dock stor risk för överstimulering. Men hoppas ni lyckas innan dess.
  • Kingston
    Gweny skrev 2014-11-11 12:46:40 följande:
    kanske hormonsprutor, dem ska ju vara lite mer starka eller hur man säger. dock stor risk för överstimulering. Men hoppas ni lyckas innan dess. smile1.gif
    Vet inte egentligen vad jag skulle med hormonsprutor till... Har egen regelbunden ägglossning och mens, så varför jag provar Pergo vet jag faktiskt inte. För att bättra på kvaliteten?

Dessutom så reagerade jag exemplariskt på pergotime. Stora, fina blåsor och perfekt slemhinna redan på dag 12... Bättre förutsättningar fanns inte sa läkaren. Så det gör ju att det känns om möjligt ännu mer hopplöst nu!
  • Gweny
    Kingston skrev 2014-11-11 14:04:37 följande:

Vet inte egentligen vad jag skulle med hormonsprutor till... Har egen regelbunden ägglossning och mens, så varför jag provar Pergo vet jag faktiskt inte. För att bättra på kvaliteten?

Dessutom så reagerade jag exemplariskt på pergotime. Stora, fina blåsor och perfekt slemhinna redan på dag 12... Bättre förutsättningar fanns inte sa läkaren. Så det gör ju att det känns om möjligt ännu mer hopplöst nu!

En nackdel med pergotime är ju att äggen som släpps inte alltid är dem bästa(släpps ändå just för stimuleringen) så oftast ägget som krånglar. Så nästa gång kan det ju faktiskt vara ett fint guldägg. ge inte upp än. Många lyckas ju ändå inom 3:kurer.
  • Kingston
    Gweny skrev 2014-11-11 16:56:46 följande:
    En nackdel med pergotime är ju att äggen som släpps inte alltid är dem bästa(släpps ändå just för stimuleringen) så oftast ägget som krånglar. Så nästa gång kan det ju faktiskt vara ett fint guldägg. smile1.gif ge inte upp än. Många lyckas ju ändå inom 3:kurer.
    Tack för "peppet"!!

Ibland funderar jag på om man borde uppsöka en terapeut av något slag. Skulle vilja hitta någon som inte låter mig älta utan lär mig att tänka positivt!
  • MoM11

Tror också det är bra att tänka positivt. Inte för att man blir gravid på kuppen, men man kanske kan hantera situationen bättre. Jag har testat mindfulness och har mått bra av det, det finns appar man kan ladda ner med 10 min om dagen. Har hjälpt mig att stressa ner (jag har haft oerhört mycket på jobbet senaste året).

• Liten till

Hej. Kanske inte borde gnälla här, men vill stanna i denna tråd då det känns som att jag snart är tillbaka.

Har inga dom helst symptom, och känner mig inte längre gravid. Är rädd att det avstannat igen, precis som i våras.

Nästan 2 veckor kvar till vul. Hur ska man stå ut?? Jag vill må illa! (lite iallafall)

Usch jag kan inte vara glad alls... Känns som att jag bara väntar på att få ma bekräftat igen så vi kan börja om. Usch.

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-11-11 17:40:40 följande:

Tack för "peppet"!!

Ibland funderar jag på om man borde uppsöka en terapeut av något slag. Skulle vilja hitta någon som inte låter mig älta utan lär mig att tänka positivt!

Det har jag tänkt många gånger man borde ha gjort. I nästa sekund tänker jag att men jisses ska jag älta detta ännu mer... Fast jag jag torr att det kan vara bra. Mkt som man trycker undan och skulle behöva lära dig sätt att hantera det.
  • M  och  M
    Liten till skrev 2014-11-12 05:41:50 följande:

Hej. Kanske inte borde gnälla här, men vill stanna i denna tråd då det känns som att jag snart är tillbaka.

Har inga dom helst symptom, och känner mig inte längre gravid. Är rädd att det avstannat igen, precis som i våras.

Nästan 2 veckor kvar till vul. Hur ska man stå ut?? Jag vill må illa! (lite iallafall)

Usch jag kan inte vara glad alls... Känns som att jag bara väntar på att få ma bekräftat igen så vi kan börja om. Usch.

Ja vad jobbigt! :-\ Avstannade det i våras?

Var ska du få göra VUL? i vilken vecka?

Jag vet inte vars jag ska ringa. Känner mig helt mellan stolarna. IVF-kliniken, kvinnokliniken eller MVC... Känns som om ingen kommer bry sig i att lilla jag är orolig och vill ha ett ultraljud nu så tidigt. "ja ja vilken inte hjälpa alla som är oroliga. Än fast det ser bra ut just nu denna stund behöver det inte vara någon garanti. Kan hända nåt i morgon" det var det svar jag fick i januari när jag var orolig över blödningen som visade sig vara missfall.. Så Nä förtroendet är inte i topp kanske. :-\
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?