• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M

Jag tänkte på det här med hur ofta man bör ha sex osv nu också. Alltså denna månad var ju konstig redan från början efter ivf-försöket med blödning osv så det blev tre försök bara. Och enligt beräkningarna så skulle ägglossning vara på onsdag men jag kände av den på lördagkväll (så tror mer på det) Vi fick till det tisdag, torsdag och söndag morgon. Så ni ser, krävs ju uppenbarligen inte massor av sex för att det ska lyckas ta sig. Måste ju bara vara en slump helt enkelt. Att kroppen äntligen hajjade.

• Gweny
    M och M skrev 2014-11-09 12:25:49 följande:

Jag tänkte på det här med hur ofta man bör ha sex osv nu också. Alltså denna månad var ju konstig redan från början efter ivf-försöket med blödning osv så det blev tre försök bara. Och enligt beräkningarna så skulle ägglossning vara på onsdag men jag kände av den på lördagkväll (så tror mer på det) Vi fick till det tisdag, torsdag och söndag morgon. Så ni ser, krävs ju uppenbarligen inte massor av sex för att det ska lyckas ta sig. Måste ju bara vara en slump helt enkelt. Att kroppen äntligen hajjade.

behövs bara en simmare och ett bra ägg så!
  • M  och  M
    Gweny skrev 2014-11-09 12:27:32 följande:

Synd bara att inte våra kroppar fattar det.... 

Mm jädra skit! min har ju inte heller gjort det under två år...
  • M  och  M
    Gweny skrev 2014-11-09 12:27:03 följande:

behövs bara en simmare och ett bra ägg så!

Ja precis, och en kropp som fattar vad den ska göra och tar det till sig.. Framförallt
  • M  och  M

Tänkte bara att ibland får man ju för sig att man inte blir gravid för att man inte har sex sju gånger per dag liksom...

• Fru Karlsson

Vi har haft sex både varannan dag och varje utan resultat men förstår vad du menar:) På morgonen går det aldrig här så det är bara att utesluta,annars är det bäst sägs det. Nån gång borde det bli! Denna cykel blir det varannan dag,kommer inte orka mer ändå.Ska också ta andra pergokuren dag 5.Väntar på mensen ska komma nu,bim på Onsdag.Vill bara ha det över så man kan inrikta sig på nästa försök som troligtvis blir vårt sista aktiva försök:( Så vi hoppas verkligen det ska bli nu i november.Har sparat det gamla clearblue från förra cykeln jag åt pergotime och det svaga ljusblå strecket syns fortfarande.Men varför vill det inte stanna??
    Kollade upp det här med akupunktur och det finns här i närheten!:) I samma hus som gyn och en i annan kommun.Båda är utbildade inom kinesik läkekonst:)
    Ska ringa för mer information på Måndag och helt klart boka tid för första behandling.Kommer bli intressant och spännande:)

• Fru Karlsson
    Gweny skrev 2014-11-08 23:16:33 följande:
    Ingen av oss är redo för det ännu. Vill inte ha folks "råd", som det istället blir. Det kanske blir annorlunda om vi får börja med IVF. 
    Jag gjorde misstaget att berätta för svärmor och ena svägerskan för va trött på att höra alla frågor och kommentarer varenda gång.Jag sa det blir inga fler barn här!
    Sen skvallrade svärmor så alla i hela hans familj vet nu,jag berättade liksom i förtroende så det var ett stort misstag.Och ingen förstår heller,deras patetiska råd som tänk inte på det så mycket det blir nog när ni minst anar det.Tack för ert försök till stöd men det funkar inte så!
    Nu sista tiden träffar jag inte sambons familj mycket alls.Jag orkar inte,och hans mamma är jättejobbig och så okänslig.Han åker oftast dit själv.
    Jag vill inte bli påmind hela tiden när det tar mycket kraft att bygga upp en mur för att jag inte ska bryta ihop.Jag måste koncentrera mig på mig själv ett tag.
  • Fru Karlsson

Nu tar ju sambon både omega tre och zink+c vitamin.
    Jag tar folsyra,D vitamin och omega3.Ska jag också ta zink och c vitamin?

• MoM11

Vi har inte heller sagt något till mannens familj, mycket pga okänslig svärmor. Är säker på att det skulle komma käcka råd o tiips, alternativt klämkäcka kommentarer om att glädjas över det man har, eller att nu när vi är så gamla så är det lika bra. Tyvärr

har hon ingen empatiförmåga. Jag gruvar mig lite för OM det nu skulle visa sig ha lyckats så vill jag säga till mina egna föräldrar men inte till dem. Mycket pga missfalsrisk osv som hon inte förstår sig på. Dessutom skulle hon säkert skvallra, och jag vill absolut inte att sonen får reda på det för tidigt.

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?