• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M
    Maramina skrev 2014-02-03 12:36:37 följande:
    Men du, då har det ju ökat! Tog du något digitalt där emellan? I vilket fall så tolkar jag det väldigt hoppfullt. Skönt att du har fått till ett ultraljud, jag tror att det kommer att sluta med ett stort glädjebesked med tanke på att det digitala har ökat...

Ja det har ökat. Fast jag blöder fortfarande också, mindre men ändå. Så jag vet inte. Känns inte så lovande tycker jag. Tycker dock det är konstigt att hcg höjs efter missfall och även några grav.symptom kommer först efter jag började blöda. Hade inget innan.
  • Maramina
    M och M skrev 2014-02-03 15:34:17 följande:

Ja det har ökat. Fast jag blöder fortfarande också, mindre men ändå. Så jag vet inte. Känns inte så lovande tycker jag. Tycker dock det är konstigt att hcg höjs efter missfall och även några grav.symptom kommer först efter jag började blöda. Hade inget innan.

Hcg höjs inte efter missfall, det sjunker då det är fostret som "tillverkar" hcg. Att blöda och ändå vara gravid är inte helt ovanligt, jag vet flera som har blött sig igenom graviditeten, min syster är bara ett exempel på det, så det är kanske inte så konstigt ändå? Hur länge har du blött nu?
  • MAME
    alem skrev 2014-02-03 12:30:13 följande:

Lycka till M och M {#emotions_dlg.flower}

Lycka till alla ni andra som kämpar oxå! 

Nu är det sådär jätte jätte länge sedan jag skrev igen men tänkte det kan vara skönt och införliva lite hopp iaf! Än så länge så flyter det på okej för oss har RUL på torsdag och på fredag har vi gått halva tiden! Hjärta 

För alla er nya så har vi kämpat med syskon sedan aug 09 till vår dotter och lyckades alltså nu ÄNTLIGEN efter 4 år och 1 månad bli gravida på egen hand. 

Grattis, har själv försökt få ett syskon till vår son född-08 i ungefär 3 år utan resultat.
    Var första graviditeten på naturlig väg?
  • alem
    MAME skrev 2014-02-03 17:45:00 följande:
    Grattis, har själv försökt få ett syskon till vår son född-08 i ungefär 3 år utan resultat.
    Var första graviditeten på naturlig väg?

ja det var på naturlig väg med dottern oxå, men det tog 3 år totalt med ett MA året innan hon kom 08. 

• jamka

Lycka till M och M {#emotions_dlg.flower}

Lycka till alla ni andra som kämpar oxå! 

Nu är det sådär jätte jätte länge sedan jag skrev igen men tänkte det kan vara skönt och införliva lite hopp iaf! Än så länge så flyter det på okej för oss har RUL på torsdag och på fredag har vi gått halva tiden! Hjärta 

För alla er nya så har vi kämpat med syskon sedan aug 09 till vår dotter och lyckades alltså nu ÄNTLIGEN efter 4 år och 1 månad bli gravida på egen hand. 

Grattis! Lycka till på RUL på torsdag!
  • M  och  M
    Lycka till M och M    Lycka till alla ni andra som kämpar oxå!  Nu är det sådär jätte jätte länge sedan jag skrev igen men tänkte det kan vara skönt och införliva lite hopp iaf! Än så länge så flyter det på okej för oss har RUL på torsdag och på fredag har vi gått halva tiden!   För alla er nya så har vi kämpat med syskon sedan aug 09 till vår dotter och lyckades alltså nu ÄNTLIGEN efter 4 år och 1 månad bli gravida på egen hand. 

Vad roligt för er, lycka till!
  • M  och  M
    Maramina skrev 2014-02-03 16:16:52 följande:
    Hcg höjs inte efter missfall, det sjunker då det är fostret som "tillverkar" hcg. Att blöda och ändå vara gravid är inte helt ovanligt, jag vet flera som har blött sig igenom graviditeten, min syster är bara ett exempel på det, så det är kanske inte så konstigt ändå? Hur länge har du blött nu?

Nä man läser ju många som blöder under graviditeten och allt ändå går bra. Men det känns ju inte "naturligt " och normalt liksom... Jag började blöda sent på lördag kväll för drygt en vecka sedan. Sen blödde jag typ som vanlig mens söndag, måndag och tisdag. Sen från onsdag och fortsättningsvis nu så blöder jag men mindre, räcker med trosskydd. Så blött mer eller mindre drygt en vecka nu. Känns inte som att det är på väg att sluta riktigt... Men har inte haft nåt ont
  • Kingston

Grattis och lycka till Alem!! Kul att det går bra för några här iaf :)

M och M: jag tror fortfarande det kan ha varit tvillinggraviditet ifrån början (som nu har blivit en)....

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-02-03 20:42:54 följande:
    Grattis och lycka till Alem!! Kul att det går bra för några här iaf :) M och M: jag tror fortfarande det kan ha varit tvillinggraviditet ifrån början (som nu har blivit en)....

Jag hoppas såklart du har rätt
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?