• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M

Testar fortfarande positivt... Kul det här.. När blir kroppen normal och man får en normal cykel igen...

• M  och  M

Slutade blöda helt i helgen i allafall. Blödde två veckor bra precis..

• Kingston

M och M: tyvärr kan det ta flera veckor för kroppen att bli "normal". Men du hade ganska lågt hcg-värde vill jag minnas så du ska se att det snart rättar till sig.

• Kingston

Asså jag fattar ingenting....

Efter jag fick mitt ex så är min mens helt "ur gängorna".
    Kan någon förklara för mig hur det funkar?

Om jag skall gå efter min ägglossning (har använt CB äl-indikator) så har jag ägglossning på dag 17-18 vilket skulle ge mig en menscykel på 28-29 dagar.
    Men av någon anledning så får jag alltid mens på dag 25-26....

Eller har jag fått det helt om bakfoten?
    Jag upplever att jag alltid får mens 2-3 dagar för tidigt iaf

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-02-11 10:15:12 följande:
    Asså jag fattar ingenting.... Efter jag fick mitt ex så är min mens helt "ur gängorna". Kan någon förklara för mig hur det funkar? Om jag skall gå efter min ägglossning (har använt CB äl-indikator) så har jag ägglossning på dag 17-18 vilket skulle ge mig en menscykel på 28-29 dagar. Men av någon anledning så får jag alltid mens på dag 25-26.... Eller har jag fått det helt om bakfoten? Jag upplever att jag alltid får mens 2-3 dagar för tidigt iaf

Du kaka har för kort sån lu???fas... Vad det nu heter..
  • M  och  M

Jag ska få ta mitt tredje hcg-prov på torsdag. Bra att de kollar upp ordentligt

• Kingston

Äh jag vet inte... Begriper mig inte på den iaf. Nu fick jag iaf nog. Har väntat på remiss i över en månad och inte hört ett skit så idag ringde jag och bokade egen tid.

Hoppas nu man får träffa någon vettig läkare...

• Maramina
    Kingston skrev 2014-02-11 10:15:12 följande:

Asså jag fattar ingenting....

Efter jag fick mitt ex så är min mens helt "ur gängorna".
    Kan någon förklara för mig hur det funkar?

Om jag skall gå efter min ägglossning (har använt CB äl-indikator) så har jag ägglossning på dag 17-18 vilket skulle ge mig en menscykel på 28-29 dagar.
    Men av någon anledning så får jag alltid mens på dag 25-26....

Eller har jag fått det helt om bakfoten?
    Jag upplever att jag alltid får mens 2-3 dagar för tidigt iaf

Hur långt hade du innan mellan ägglossning och mens? Alla har ju olika långa lutealfas men snitt brukar vara 14 dagar. Sedan så brukar man ha lika lång lutealfas varje gång, däremot kan tiden från första mensdag till ägglossning variera. Det är bra att du ser till att få det kollat, det kan ju vara så att det har blivit någon hormonell störning och att fin lutealfas är alltför kort för att det befruktade ägget ska hinna fästa ordentligt
  • M  och  M

Kan man få ägglossning än om man fortfarande har graviditetshormonet hcg i kroppen?

• Kingston

Ja så kanske det är....
    Jag tror det gick 12 dagar mellan ägglossning och mens.

Får ta upp det med läkarn när jag ska dit. Men framförallt vill jag få till en spolning så man får veta om min enda äggledare fungerar alls... Annars har man ju inte så många andra alternativ :(

Det är bra att dom tar fler prover M och M!
    Jag tror inte man har ägglossning om man har hcg i kroppen. Men jag vet inte säkert. Du får fråga på torsdag!

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?