Hej alla!
Väldigt länge sedan jag skrev i tråden, har tittat in då och då men har säkert missat mycket.
M & M, jag håller tummarna för att allt gått bra på vul idag! Jag gjorde också vul i v 5+6 och såg då ett embryo på 2 mm och en fostersäck på 7mm, men inget hjärta. Tycker det låter positivt att ditt hcg ökat, att du inte haft nån smärta och att gravsymtom tillkommit efter blödningsstart. Jag hade också flera blödningar i första trimestern men än så länge har allt gått bra. Är i v 31 nu och ska på TUL imorgon då moderkakan låg i vägen på RUL.
Angående stor åldersskillnad (som jag såg att ni diskuterade för några veckor sedan) så var det något jag var väldigt bekymrad över innan jag väl blev gravid. Nu tycker jag snarare att det finns många fördelar med att första barnet är lite äldre (min dotter kommer vara 4 år och 3 månader när syskonet kommer). Nu under graviditeten när jag varit trött och grinig har hon varit förstående, omhändertagande och fixat mycket själv. Hon längtar också otroligt mycket efter sitt syskon och förbereder så mycket hon kan. Vart vi än går vill hon köpa saker till bebisen, och hemma sorterar hon undan kläder och leksaker till bebisen, bäddar spjälsängen och fixar och donar. Jag känner att jag har fått mycket tid med henne som ensambarn och hoppas att jag även får lite mer tid med syskonen än jag skulle fått om storasyster varit yngre. Sen kanske de inte kommer leka lika mycket som om de varit närmre i ålder, men samtidigt kanske det blir mindre bråk? Jag känner också att jag och min man fått mer tid för varandra i väntan på syskonet, och tror att vår relation är mycket starkare och mer redo för en ny spädbarnstid än vi varit för bara ett år sedan. Så, summa summarum känns det faktiskt ganska lagom, jag önskar bara att jag vetat det för två år sedan så att jag sluppit all vånda och oro.
Jag håller tummarna för er alla i tråden, och stort grattis till er som också fått era efterlängtade plus!