• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Maramina
    M och M skrev 2014-02-11 17:25:54 följande:

Kan man få ägglossning än om man fortfarande har graviditetshormonet hcg i kroppen?

Jag vet inte hur sant det är, men jag har här på FL vid något tillfälle läst om tjejer som aldrig hunnit få negativt efter missfall utan de blev gravida igen direkt.
  • Maramina
    M och M skrev 2014-02-14 23:22:50 följande:

Någon av er som provat kinesisk akupunktur?

Nej, men jag funderade på att testa på akupunktur inför vårt tredje, och sista IVF-försök, om vi inte hade lyckats på andra försöket. Det trots att vår klinik hade sagt att akupunktur varken gjorde till eller från. Men jag känner till lite tjejer som testat och som säger att de dels har fått ett lugn som de inte haft tidigare, dels har fått tydligare ägglossning,så jag vet inte riktigt vad jag ska tro
  • M  och  M
    Maramina skrev 2014-02-14 23:25:29 följande:
    Jag vet inte hur sant det är, men jag har här på FL vid något tillfälle läst om tjejer som aldrig hunnit få negativt efter missfall utan de blev gravida igen direkt.

Ja jag vet då varken ut eller in. Testade nu idag tre veckor efter blödningar började och det är fortfarande positivt... :-\
  • M  och  M
    Maramina skrev 2014-02-14 23:28:58 följande:
    Nej, men jag funderade på att testa på akupunktur inför vårt tredje, och sista IVF-försök, om vi inte hade lyckats på andra försöket. Det trots att vår klinik hade sagt att akupunktur varken gjorde till eller från. Men jag känner till lite tjejer som testat och som säger att de dels har fått ett lugn som de inte haft tidigare, dels har fått tydligare ägglossning,så jag vet inte riktigt vad jag ska tro

Ja jag har förstått det som att vissa fått resultat av det.. Kanske vore nåt att kolla upp. Är det bara inför IVF det är hjälpande?
  • Neo4ever

Hej allihopa.. Jag tycker det e skönt att se att vi inte e ensamna om att ha svårt att få till ett syskon.. Vi har fått 4 missfall på 17 månader,sista var nu i januari.. I höstas gjorde vi en missfalls utredning där dom inte hitta några fel, men jag hade antikroppar som tydde på ökad risk för underfunktion i sköldkörteln.. Känner mej knäpp å galen å nästan besatt av att få ett syskon till min son.. Jag tjuter när jag ser bebiskläder i affären, jag önskar att jag kunde glädjas åt andra,men jag kan inte..blir bara avensjuk å ledsen för att dom har så lätt att få barn.. Å sen känner jag mej fruktansvärt värdelös.. Jag känner oxo en inre stress då vi blir äldre å sonen oxo.. Jag fyller snart 26 å sambon fyller 31.. Sonen blir 2 till sommaren Styrkekramar till er som kämpar å har det som vi

• Maramina
    M och M skrev 2014-02-15 08:29:55 följande:

Ja jag har förstått det som att vissa fått resultat av det.. Kanske vore nåt att kolla upp. Är det bara inför IVF det är hjälpande?
    Jag vet som sagt var inte om det hjälper öht, enligt vår läkare på kliniken så finns det inget som tyder på det. Om jag inte minns helt fel så hade den kliniken tidigare ett samarbete med en akupunktör men som de nu har slutat med då de inte såg någon skillnad. Samtidigt så är det många landstingsgodkända sjukgymnaster som utför akupunktur mot barnlöshet (fast då är det inte landstingsfinansierad). Samtidigt så vet jag flera tjejer i andra trådar som handlar om att ha det svårt att bli med barn som testat akupunktur men som det inte gett någon verkan på trots att de gått på minst 15-20 behandlingar. Och en behandling är ju inte billig precis. Så det där är något man själv får fundera på om man tror att det kan hjälpa. Det kan ju vara så att det beror på orsaken till barnlösheten
  • jamka
    Neo4ever skrev 2014-02-17 04:10:10 följande:
    Hej allihopa.. Jag tycker det e skönt att se att vi inte e ensamna om att ha svårt att få till ett syskon.. Vi har fått 4 missfall på 17 månader,sista var nu i januari.. I höstas gjorde vi en missfalls utredning där dom inte hitta några fel, men jag hade antikroppar som tydde på ökad risk för underfunktion i sköldkörteln.. Känner mej knäpp å galen å nästan besatt av att få ett syskon till min son.. Jag tjuter när jag ser bebiskläder i affären, jag önskar att jag kunde glädjas åt andra,men jag kan inte..blir bara avensjuk å ledsen för att dom har så lätt att få barn.. Å sen känner jag mej fruktansvärt värdelös.. Jag känner oxo en inre stress då vi blir äldre å sonen oxo.. Jag fyller snart 26 å sambon fyller 31.. Sonen blir 2 till sommaren Styrkekramar till er som kämpar å har det som vi
    4 missfall på 17 månader? Stackars dig:(

Jag känner också stress pga. min ålder men jag är 36 och min man 54! Dessutom så tar det minst två år för oss varje gång att bli gravida. Eller första gången gick det direkt mycket bra och nu har vi en son på 6 år. Men sedan dess har jag blivit gravid bara två gånger, 2011 och 2013, och båda gångerna har jag fått MA (v. 9 och v. 12).

Ibland tappar jag hoppet att det blir flera barn för vår del. Jag längtar jätte mycket efter syskon till min son, speciellt efter en flicka. Jag tycker också att det känns skönt att veta att det inte bara är jag som längtar efter syskon till mitt barn. Ibland känns det helt hopplöst:(
  • Kingston

Imorgon är dagen jag har väntat på här...
    Ska äntligen få göra den där spolningen och få veta om vi kan få barn på naturlig väg alls eller om det bara återstår IVF.
    Jag borde väl vara glad men jag är bara ledsen och nervös och dessutom drömmer jag hemska mardrömmar varje natt!

Vill bara få morgondagen överstökad och jag bara hoppas hoppas hoppas på lite goda nyheter! Det var ju ett tag sedan man fick några sådana... :(

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-02-19 09:58:13 följande:
    Imorgon är dagen jag har väntat på här... Ska äntligen få göra den där spolningen och få veta om vi kan få barn på naturlig väg alls eller om det bara återstår IVF. Jag borde väl vara glad men jag är bara ledsen och nervös och dessutom drömmer jag hemska mardrömmar varje natt! Vill bara få morgondagen överstökad och jag bara hoppas hoppas hoppas på lite goda nyheter! Det var ju ett tag sedan man fick några sådana... :(

Hur har det gått för er?
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?