• Anonym (Surrogat)

Surrogat-tanke runt det-eller är i processen!

Hej!

Vi har tankar på surrogatmamma från Ukraina, Thailand eller Indien och söker er som är i samma tankar eller ni som genomgår det! Allt är av värde! Mvh barnlös 78;a

• Svar på tråden Surrogat-tanke runt det-eller är i processen!
  • Lilia

Köper du prostituerade också? Det tycker jag är bättre än surrogatmödraskap. Då köper du en kropp för några timmar istället för en kväll. Sätt dig in i den kvinna vars kropp du köper/hyr. Se henne som en människa istället för en handelsvara!

• Loriyana

Jag tycker att du är extremt egocentrisk. Har sett en dokumentär om människor som utnyttjar fattiga kvinnor i Indien som surrogatmödrar. Det är verkligen FRUKTANSVÄRT! Hur fan kan ni leva med er själva ni som tänker på att använda er av en surrogatmor? Ok om det är en familjemedlem som ställer upp, det är en annan sak. Men att använda kvinnor på det sättet...jag äcklas! Enligt min mening så förtjänar man inte barn om man beter sig på det viset.

• Lilia

Istället för nio månader ska det stå.

• Lilia
    Loriyana skrev 2013-03-24 20:51:13 följande:
    Jag tycker att du är extremt egocentrisk. Har sett en dokumentär om människor som utnyttjar fattiga kvinnor i Indien som surrogatmödrar. Det är verkligen FRUKTANSVÄRT! Hur fan kan ni leva med er själva ni som tänker på att använda er av en surrogatmor? Ok om det är en familjemedlem som ställer upp, det är en annan sak. Men att använda kvinnor på det sättet...jag äcklas! Enligt min mening så förtjänar man inte barn om man beter sig på det viset.

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv!
  • SVBk4rr1ng

Så sant. Men tänk på att vi alla på nåt sätt skor oss på människor i utvecklingsländer. Köper gympadojor som barn tillverkar i en varm och mörk källare 16 timmar om dagen för några skorpor. Köper kaffe som odlats med gifter som ger folk cancer. Köper en tröja som sys av en fattig kvinna som är fastkedjad till sin symaskin. Etc etc. Surrogatmödrarna får i alla fall en ordentlig ersättning (om jag förstått det korrekt). Personligen skulle jag i alla fall mycket hellre bli en surrogatmamma och sedan kanske kunna köpa mig en ko, symaskin och sätta mina barn i skolan om jag var en fattig kvinna i indien än att slava i en swet shop för en spottstyver och se mina barn svälta.
  • Två döttrar och en son
    Lilia skrev 2013-03-24 20:51:03 följande:
    Köper du prostituerade också? Det tycker jag är bättre än surrogatmödraskap. Då köper du en kropp för några timmar istället för en kväll. Sätt dig in i den kvinna vars kropp du köper/hyr. Se henne som en människa istället för en handelsvara!
    Nej nu får du ge dig!
    Om det är ett fullt frivilligt åtagande så är det verkligen inget utnyttjande att bära och föda ett barn åt andra!!
    Jag finns här och jag VILL hjälpa andra att få ett barn på detta sätt.
    JAG vill och jag ser det som en gåva och ett mirakel att få ynnesten att bära och föda ett barn - även om det är är ett annat pars barn!
    Jag tror nog att du får ta och vända dig direkt till de kvinnor som faktiskt gör detta för andra och fråga dem direkt istället för att bara ANTA något du inte vet ett skit om!     
  • Två döttrar och en son

Har du själv barn?

Du Loriyana som är en så hård abortmotståndare - då anser du också att en fattig kvinna som blir gravid ska göra abort?

OM någon verkligen blir UTNYTTJAD mot sin vilja så är det såklart hemskt.
    Men jag är verkligen övertygad om att de allra flesta, fattiga eller rika (enligt vår syn) är GLADA att denna möjlighet finns!!
    Jag har nämligen sett en dokumentär där de gravida kvinnorna var överlyckliga över detta.
    Naturligtvis för pengarna - varför inte? - det är ju en enormt stor summa för dem och deras familjer och detta går till deras egna barn så att de får en bättre framtid.    
    Men också för att de var uppriktigt lyckliga över att kunna hjälpa barnlösa att få ett eget barn!
    Vissa människor kan faktiskt MÅ BRA "bara" av att kunna hjälpa andra.  

Du har verkligen ingen rätt att påstå att någon annan inte förtjänar barn bara för att man inte kan bära sitt eget barn!! Skäms på dig!!!  
  • Två döttrar och en son
    SVBk4rr1ng skrev 2013-03-24 21:05:35 följande:

Så sant. Men tänk på att vi alla på nåt sätt skor oss på människor i utvecklingsländer.
    Köper gympadojor som barn tillverkar i en varm och mörk källare 16 timmar om dagen för några skorpor.
    Köper kaffe som odlats med gifter som ger folk cancer.
    Köper en tröja som sys av en fattig kvinna som är fastkedjad till sin symaskin.
    Etc etc.
    Surrogatmödrarna får i alla fall en ordentlig ersättning (om jag förstått det korrekt).
    Personligen skulle jag i alla fall mycket hellre bli en surrogatmamma och sedan kanske kunna köpa mig en ko, symaskin och sätta mina barn i skolan om jag var en fattig kvinna i indien än att slava i en swet shop för en spottstyver och se mina barn svälta.

DU har sååå rätt så rätt!!
    Du VET VERKLIGHETEN till skillnad från en del andra som tror sig veta andras verklighet och tom andras egna vilja....
    Även jag skulle tusen ggr hellre välja att föda ett efterlängtad barn åt ett barnlöst par och mha det också kunna få in mina egna barn i en bra skola, ge dem bra mat och ett bra hem!!
    Än att gå och tigga på gatorna tillsammans med mina barn...Gråter 

Och eftersom både fattiga och rika kvinnor väljer att föda barn åt andra helt utan någon som helst ersättning så är det väldigt uppenbart att många absolut inte ser en graviditet och förlossning som ett utnyttjade.
    Herregud - hur många kvinnor världen över finns det inte som drömmer om att få bära ett barn!  
    Att bara det är en oerhörd GÅVA...GravidHjärta 
  • Anonym
    Lilia skrev 2013-03-24 20:53:57 följande:

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv!

Lägg ner och byt forum, era åsikter behövs inte här!
  • Anonym

Lägg ner och byt forum, era åsikter behövs inte här!
Svar på tråden Surrogat-tanke runt det-eller är i processen!