Surrogat-tanke runt det-eller är i processen!
Hej!
Vi har tankar på surrogatmamma från Ukraina, Thailand eller Indien och söker er som är i samma tankar eller ni som genomgår det! Allt är av värde! Mvh barnlös 78;a
Hej!
Vi har tankar på surrogatmamma från Ukraina, Thailand eller Indien och söker er som är i samma tankar eller ni som genomgår det! Allt är av värde! Mvh barnlös 78;a
Nu förstår jag varför Loriyana och Lilia skriver så hätskt emot surrogatgraviditeter.
De är katoliker...
Och enligt den katolska kyrkan så har man bestämt sig för att bannlysa surrogatmödraskap.
Liksom abort.
Liksom preventivmedel.
Liksom medicinsk hjälp att få barn.
Liksom även adoption då antar jag...
Det är från de katolska skrifterna de hämtat detta att surrogatgraviditet skulle vara att jämställa med prostitution...
För att barnet inte blivit till genom sex!
Och för att det är en tredje person inblandat!
Och för att den gravida "reduceras till statusen av en prostituerad" för att hon "säljer sin biologiska fertilitet"!
Nä fy såna orättvisa och fördomsfulla påståenden....
Jag tror på Gud själv, helt klart, och jag tror också på godheten!
Just därför kan jag tänka själv och i mitt eget inre känna efter vad som är det rätta och det goda.
Och att bära ett barn åt någon som inte kan göra det själv är inget annat är godhet så länge man gör det helt och fullt frivilligt.
Jag är också för att man ska få använda vilken preventivmetod man vill!
Och att kvinnor ska ha möjlighet till tidigt avbrytande av graviditet om hon vill!
Och att månniskor ska kunna få hjälpa att få barn!
Och att adoption till kärleksfulla föräldrar är bättre än att bo på barnhem!