• Anonym (Surrogat)

Surrogat-tanke runt det-eller är i processen!

Hej!

Vi har tankar på surrogatmamma från Ukraina, Thailand eller Indien och söker er som är i samma tankar eller ni som genomgår det! Allt är av värde! Mvh barnlös 78;a

• Svar på tråden Surrogat-tanke runt det-eller är i processen!
  • Två döttrar och en son
    Anonym (Surrogat) skrev 2013-01-13 15:21:44 följande:
    Hej! Vi har tankar på surrogatmamma från Ukraina, Thailand eller Indien och söker er som är i samma tankar eller ni som genomgår det! Allt är av värde! Mvh barnlös 78;a

Anonym (Surrogat) skrev 2013-01-13 15:21:44 följande:
    Hej! Vi har tankar på surrogatmamma från Ukraina, Thailand eller Indien och söker er som är i samma tankar eller ni som genomgår det! Allt är av värde! Mvh barnlös 78;a

Detta efterlyser TS. I reglerna står att "etiska frågor av allmän karaktär ej ska föras i känsliga rummet". Jag har fått kontakt med två kvinnor som inte kan bära sina barn och den ena vill starta om 2-5 år och den andra nästa år. Vi får se hur det framskrider. Ett "problem" är att föräldrarna gärna vill öka chansen så mycket som möjligt, vilket man ju kan förstå med tanke på kostnaderna bl a, men flerbördsgraviditet är riskfyllt och väldigt tungt så det undviker jag helst genom att endast sätta in ett embryo. Föräldrarna ser nog dock mer risken för ingen graviditet.ä. Men där står jag på mig och första tre försöken blir det bara ett embryo.
  • Anonym (jag)

och rubriken: Surrogat-tanke runt det-eller är i processen!

Jag tolkade det som att alla tankar (oavsett om man var i processen eller ej) var välkomna.

• Två döttrar och en son

Hur går det för alla här? Här känns det mer mer positivt och roligt att få göra detta med ett barnlängtande par! Föräldrarna letar efter en bra klinik just nu. Hoppas vi kan sätta in ett embryo redan i jan-feb nästa år.

• Anonym (India)

Vi är precis hemkomna från Indien och väntar nu på besked om vår SM är gravid eller inte. Allt har gått bra.
    Från att ha varit skeptiskt till surrogatmödraskap i höstas så har vi nu alltså varit där och genomfört processen så här långt.

Vi har haft höga krav hela vägen och dom har uppfyllts mer än vi kunde förvänta oss.

Det är dock viktigt att välja en seriös klinik, vissa har blivit lurade på stora belopp tyvärr.

Lycka till alla!      

• Två döttrar och en son
    Anonym (India) skrev 2013-04-28 19:17:44 följande:
    Vi är precis hemkomna från Indien och väntar nu på besked om vår SM är gravid eller inte. Allt har gått bra. Från att ha varit skeptiskt till surrogatmödraskap i höstas så har vi nu alltså varit där och genomfört processen så här långt. Vi har haft höga krav hela vägen och dom har uppfyllts mer än vi kunde förvänta oss. Det är dock viktigt att välja en seriös klinik, vissa har blivit lurade på stora belopp tyvärr. Lycka till alla!                 

Anonym (India) skrev 2013-04-28 19:17:44 följande:
    Vi är precis hemkomna från Indien och väntar nu på besked om vår SM är gravid eller inte. Allt har gått bra. Från att ha varit skeptiskt till surrogatmödraskap i höstas så har vi nu alltså varit där och genomfört processen så här långt. Vi har haft höga krav hela vägen och dom har uppfyllts mer än vi kunde förvänta oss. Det är dock viktigt att välja en seriös klinik, vissa har blivit lurade på stora belopp tyvärr. Lycka till alla!                 

Åh vad spännande! :- Hur många embryon satte ni in? Så ni började tänka på SM först i höstas alltså? Det var snabbt jobbat att redan gå och ruva! Jag ser väldigt mycket fram emot att få vara med om föräldrarnas väntan på sitt barn. Nu försöker vi ta reda på så mycket lagar och regler vi kan och försöker hitta den säkraste vägen vi kan och tänka på alla scenarion INNAN!
  • Anonym (India)
    Två döttrar och en son skrev 2013-04-28 20:46:26 följande:

Åh vad spännande! :- Hur många embryon satte ni in? Så ni började tänka på SM först i höstas alltså? Det var snabbt jobbat att redan gå och ruva! Jag ser väldigt mycket fram emot att få vara med om föräldrarnas väntan på sitt barn. Nu försöker vi ta reda på så mycket lagar och regler vi kan och försöker hitta den säkraste vägen vi kan och tänka på alla scenarion INNAN!

Hon har fått två vanliga embryon och blasto. Ja det har gått ganska snabbt, vi tog den första kontakten med kliniken i januari och sedan dess har det varit fullt upp med allt som ska fixas innan resan.

Lycka till! 
  • Två döttrar och en son
    Anonym (India) skrev 2013-04-29 14:44:37 följande:
    Hon har fått två vanliga embryon och blasto. Ja det har gått ganska snabbt, vi tog den första kontakten med kliniken i januari och sedan dess har det varit fullt upp med allt som ska fixas innan resan. Lycka till! 

Anonym (India) skrev 2013-04-29 14:44:37 följande:
    Hon har fått två vanliga embryon och blasto. Ja det har gått ganska snabbt, vi tog den första kontakten med kliniken i januari och sedan dess har det varit fullt upp med allt som ska fixas innan resan. Lycka till! 

Så totalt tre embryon? Tänk om det trillingar?? Håller tummarna iaf att en eller två fastnar och blir era barn! Tack. Jag hoppas verkligen att allt kommer gå bra och som vi önskar.
  • Anonym (India)
    Två döttrar och en son skrev 2013-04-29 15:39:27 följande:

Så totalt tre embryon? Tänk om det trillingar?? Håller tummarna iaf att en eller två fastnar och blir era barn! Tack. Jag hoppas verkligen att allt kommer gå bra och som vi önskar.

Dom tillåter inte trillingar på vår klinik (men på många andra i Indien), så dom gör en reducering om alla tre fäster.
  • Två döttrar och en son
    Anonym (India) skrev 2013-04-29 19:11:29 följande:
    Dom tillåter inte trillingar på vår klinik (men på många andra i Indien), så dom gör en reducering om alla tre fäster.

Det är nog klokt att göra reducering med tre embryon. När ska ni göra graviditetstest?
  • Anonym (Surrogat)

Lycka till med allt!! Vad kostar det i Indien? Har ni använt dina ägg? Mvh J
Svar på tråden Surrogat-tanke runt det-eller är i processen!