Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

December bebis 2013

Hej allesammans :)
    Jag hänger gärna med här om det går bra. Jag plussade för ca 4 veckor sedan. Var på ultraljud för en vecka sen och där fick vi se den lille parveln som redan var 11+4 veckor.
    Idag är jag alltså i vecka13 och har BF den 14:e december.

Det är mitt andra barn. Jag har en dotter som är ett år.

• FiaFunderar

Så skönt! Igår kände jag hur det vände... Jag börjar må bra igen! Förra graviditeten var oförskämt bra. Inget illamående, knappt något trött och inga krämpor...
    Nu har jag mått illa fram tills i förra veckan (inte så illa så jag kräks men jobbigt med illamåendeattacker)
    Jag har varit så sjukt trött så jag sover minst en timma mitt på dagen.
    Huvudvärk några gånger i veckan. Sjukt dåligt humör och tålamod.
    Men nu börjar det kännas bra!! Går in i vecka 14 på söndag.

• FiaFunderar

Jag gick upp 24 kilo förra graviditeten. Jag födde den 25 maj förra året och i mitten av juli hade jag gått ner 20 kilo. Så mig rann de av ganska lätt (men inte de 4 sista)
    Jag tror det blir svårare att bli av med kilona den här gången. Är lite nervös faktiskt för i juni nästa år fyller jag 30 och ska ha stort kalas och då vill man ju se snygg ut :)

Så det blir nog mer hårdträning i vinter/vår.

• FiaFunderar

Vi kommer ha ca 18 månader mellan våra barn så det blir självklart en syskonvagn!
    Har kollat på en som heter Basson duo som endast väger 15 kilo! Vändbara sitsar och svängbara hjul framtill. Precis vad jag är ute efter. Och man kan även köpa till lufthjul till och det är ett stort plus då några av mina promenadvägar är grusvägar :)

• FiaFunderar
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-04 21:06:18 följande:

Jag bor i Norrköping och hade RUL i måndags och de kollade kön (nu visste vi det redan men de sa i v.13 att de kollar om man frågar)

Okej?? Förra året, när jag var gravid med dottern så fick vi inte veta när vi var på ultraljud och nu ska jag dit den 18 juli och då står det på min lapp som jag fick att de inte kollar kön för det är osäkert. De gör INGA undantag står det??
    Sen får man inte ha med några barn heller står det så min karl får sitta i väntrummet med dottern eftersom vi inte har någon barnvakt då :(
    Tycker det är lite tjurigt på bm på vrinnevi faktiskt!   
  • FiaFunderar

MissKaos skrev 2013-07-04 19:49:16 följande:

..övertid med sonen..
      Hoppas man inte slår det. För då var jag ENORM. Detta måste vara taget på Bf+14 eller däromkring. 

THIS IS HUGE Flört

Jag i maj förra året. Ca en veckas övertid Gravid   
  • FiaFunderar

Vi har inte handlar nånting. Känner ingen brådska ð??? Vi har ju en hel del grejer/kläder redan eftersom dottern bara är ett år :)

Men jag och svärmor ska ta en resa till Ullared i augusti och då blir det storshopping! ð???

Svar på tråden December bebis 2013