Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

December bebis 2013

siolina skrev 2013-07-23 21:27:49 följande:
    Ja, så klart, men jag fattar inte. Det vill säga, jag kritiserar inte utan jag undrar vad tanken är? Det vore intressant om någon kunde förklara för jag hör det där ibland men jag förstår inte vad man menar. Vad innebär det att namn passar ihop, t ex?

Vissa människor tycker väl helt enkelt att vissa namn passar ihop :)
    Vi är inte ute efter namn som "passar" ihop utan vi har pratat om att hitta ett fint namn på L bara...
    Vi har två större barn med namn på K och ettåringens namn på L så nu tyckte vi att det skulle vara Kul med ett till namn som börjar på L :) Men högst upp på vår lista nu står Didrik så vi får la se :)  
  • FiaFunderar

Sköna bodys, sköna byxor, pyjamasar, strumpor, mössor, overall
    Man behöver absolut inte ha överdrivet med kläder märkte jag förra året när dottern kom. Vissa klädesplagg hann hon aldrig ha och vissa användes bara 1-3 ggr...
    Och här var de begagnade kläderna populärast! Mjuka och sköna :)

• FiaFunderar

Det finns INTE många vagnar med vändbara sittsar och som har stora svängbara lufthjul!
    Tro mig! Det är vad vi vill ha (fast syskonvagn) och jag har letat!
    Såg bumbleriden på en hemsida här om dagen och gillade den. Men för oss är det jätteviktigt att kunna ha barnen mot oss.
    Min 14 månaders dotter kan inte sova i en vagn som inte är vänd mot mig... Jag tror det är en trygghetskänsla att kunna se mamma/pappa.

• FiaFunderar
    cupcakekiller skrev 2013-07-29 22:58:27 följande:
    Vi har bestämt oss för en 2ME Los Angelses för att vi vill kunna ha båda barnen vända mot oss, provade den med sonen i för en vecka sen och det såg ut att finnas utrymme för honom där även i vinter med overall osv. Lutar åt att sittdelarna blir svarta och liggdelen röd, hade inte tackat nej till en buggan donkey men det tillåter inte ekonomin.. hade gått crazy med färger på suffletterna med isåfall. 

Men hur var den och köra och när den är ihopfälld att lyfta in i bilen? Den väger väl 25 kilo? Jag har tittat på den massor av gången på nätet för den skulle vara perfekt för oss 😊 Jag vet inte vart jag kan provköra den 😕
  • FiaFunderar
    cupcakekiller skrev 2013-07-30 20:48:03 följande:
    Körde runt den i affären och tyckte inte att vikten märktes av, har inte kollat ihopfälld än dock..bil har vi ingen så det behöver jag inte oroa mig för, jag har inget körkort heller så ska vi låna bil så får jag väl tvinga sambon att lyfta in den om den är tung ;) Vet inte vad vi ska välja för vagn annars då jag vill kunna ha sittdelarna vända emot mig + svängbara framhjul, har verkligen inte ekonomi för en buggaboo donkey eller emmaljunga super viking (eller vad deras nya heter)..  

Det är vad vi är ute efter också. Du har ju Babytravel LAS vegas också men jag tycker att framhjulen är för små. Den väger 17kg. Teutonia team cosmo ska jag med titta på men jag vill ju så gärna ha lufthjul. Vi har ju grusvägar här och det är så mycket skönare att köra med lufthjul. Provkörde donkeyn idag och jag hatade handtaget så den skulle jag inte välja även om jag hade 15000kr att slänga ut på en vagn. Emmaljunga double monkey var inte heller bra eftersom dottern (14mån) satt trångt i den NU... Hur blir det då i vinter? Det känns inte som om vi kommer hitta en vagn vi vill ha :(
  • FiaFunderar

Jag gick upp 24 kilo med Leonora. Efter en vecka hade jag gått ner 11 kg och efter 8 veckor var alla utom 3 kg borta.
    Så jag jag hade också väldigt mycket vätska!

Nu är jag i vecka 22 och har gått upp 10kg... Vi får la se vad det hamnar på den här gången :)

Svar på tråden December bebis 2013