Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

December bebis 2013

moruri skrev 2013-10-24 09:41:51 följande:

Jag har kräkts konstant varje morgon under hela graviditeten. Nog blir man less alltid och rädd att mina tänder pajat av all magsyra. Kräkte med min son lika mycket också. Så efter 18 månader av att spy har jag tyvärr vant mig :p

Men fyyy farao!! Då ligger jag i lä! Men det är fan hemskt att kräkas :/
  • FiaFunderar
    Tuttiluttan skrev 2013-10-25 09:10:18 följande:

I onsdags va vi på rundvandring på den förlossning som vi tänk föda på. De va väldigt känslosamt. Har fortfarande inte riktigt förstått att man snart kommer få en liten.

Jag börjar så smått få lite ångest över förlossningen är rädd för vad som komma skall. Jag kan inte riktigt förställa mig hur allt kommer gå, hur jag kommer va och hur ont det kommer göra.

Ärligt så är jag rädd för det, är rädd jag inte fixar det, att jag inte kan hantera smärtan..

Har inte lagt en tanke på förlossningen under hela graviditeten, har inte velat tänka på det men nu gror de lite i bakhuvudet varje dag.. :'(

V.33

Jag var inte ett dugg rädd eller orolig när jag kom i. På förlossningen för 17 månader sen... Men usch vad jobbigt det blev!

Jag har en jätterädsla inför förlossningen nu. Det var sååå jobbigt förra gången. Fruktansvärda värkar i 24 timmar och krystvärkar i 59 minuter. Jag var helt säker på att jag var på väg att dö i slutet. Det var riktig dödsångest.

MEN man klarar det och när bebis är ute så är smärtan glömd. :)
  • FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-29 13:59:01 följande:

V 34 (33+0) igår! Nu går det undan! Å magen bara växer å växer! Undrar så hur stor bebisen är nu! phpb5bRyd08618.jpg

Fin mage!!
  • FiaFunderar
    Felinne skrev 2013-10-29 21:16:36 följande:
    Det är alltså ingen som har några fler tips? Hepp...
    Jag har inga fler tips än dem du själv skrivit, tyvärr.
  • FiaFunderar

Wiiihoo!!

En bra dag idag! Har fått sovit inatt (äntligen efter 4 sömnlösa nätter)

Var hos BM förut. SF mått 32 cm nu i vecka 34 OCH bebis hade fixerat sig! :)

Jag blev jätteförvånad eftersom jag trodde att det skulle bli som förra gången = vändningsförsök och fixerade sig aldrig.

Så nu känns det bra :)

Vad har ni för SF mått nu och vilken vecka är ni i?

• FiaFunderar

Jag läste att fixering och ruckbar är typ samma sak. Det är vanligare att barnet är ruckbart hos en omföderska eftersom vi kan ha lite större utrymme i bäckenet.

• FiaFunderar

Jag vaccinerar mig inte!

Har inte lidit av nån kraftig influensa tidigare så jag känner inget behov av något vaccin...

Svar på tråden December bebis 2013