Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

December bebis 2013

MissKaos skrev 2013-10-11 19:12:30 följande:

Samma här.

Även mammatilltvå som jag via en annan tråd vet har åkt in till fl.

Hoppas allt är bra med dom.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Jasså har hon? Håller tummarna att allt är bra då!!
  • FiaFunderar
    sarak skrev 2013-10-15 07:39:44 följande:

Tiden springer iväg! Bara 50 dagar kvar! 32+5 idag. Går snart in i vecka 34! 

Jag har maaaassor kvar att göra innan bebis kommer. Det mesta är köpt men ligger undangömt i förrådet, vårt sovrum är långt i från klart så jag har ingenstans att packa upp det. Badrumsrenoveringen pågår fortfarande, så kan inte montera dit skötbord... Vill tvätta bebiskläder och stryka och lägga i lådor! Inte spackla och slipa golv smile4.gif

Bjuder på 2 bilder. Ingen bra kvalitet, men på den framifrån tror jag ni kan se lite hur snett min navel sitter. Ser sjukt kul ut i verkligheten.

Jag har 60 dagar kvar idag! Jag hoppas verkligen att det går fort nu. Är så trött på den här graviditeten...

Fin mage!!
  • FiaFunderar

Det är ju inte sååå långt kvar till BF så då får man börja planera BB-väskan tycker jag ???? :)

• FiaFunderar

2 timmar efter att L är född så hade jag duschat och klätt på mig mina egna kläder. Vill inte gå runt i sjukhuskläderna. Kände mig mer fräsch i mina egna.

I vår BB-väska hade vi:

2-3 ombyten till bebis

"Åka-hem-kläder" (overall, mössa, sockar osv)

Blöjor

Spyhandduk

Nagelfil

Ett ombyte till mig och sambon

Nessecär

Kamera

Telefoner

Laddare

Amningsbh

Vetekudde (användes flitigt)

Godis och läsk (som inte rördes)

Ramlösa (jag gillar inte att dricka vatten från sjukhus - konstig fobi)

Jaa... Jag tror det var typ allt.

• FiaFunderar
    Lina1990 skrev 2013-10-22 15:26:54 följande:

Vilka storlekar till bebis packar ni ner o hur många av varje?

Jag plockar ner 2 ombyten i strl 50 och ett ombyte i strl 56.

Min dotter var 52cm när hon föddes men vi hade kläder i strl 50 till henne då och de satt fin fint på henne :)
  • FiaFunderar
    MissKaos skrev 2013-10-22 17:53:09 följande:

Jag kan inte välja smile1.gif tror det blir en pyjamas och 2ombyte/str samt hjälmmössa och tossor och ytterplagg. Egna filtar o en nalle. Tvättlappar bbs är stenhårda.

Till mig amningsbh och amningstooo mjukisar och trosor strumpor. Nessesär.

Tom sportflaska för vatten till fl. Sportdryck lite att äta eftet fl. Två mackor var hu ett skämt egter det marathonet. Kamera mobil + laddare. Läpsyl.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Just det! Tvättlappar! Jag tar med mig torra som man kan blöta i ljummet vatten. Toapappret på sjukhusen är ju sånt där hårt äckligt!

Filt packar jag med ned och sen ska vi väl köpa en egen liten nalle till henne :)
  • FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-23 18:55:45 följande:

Tips mot halsbränna??

Banan och filmjölk
  • FiaFunderar

Någon mer som mår illa och kräks på morgonen??

Jag mådde illa i blrjan av graviditeten men kräktes aldrig. Nu i 2 veckors tid så kräks jag och mår SKIT varenda morgon...

Behöver jag säga att jag längtar tills den lilla tittar ut???

• FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-24 10:47:16 följande:

Misskaos - hur funkar det där med utbetalning från FK egentligen? Jag gick ju hem nu i måndags. Så visst borde jag då få min första utb 25 nov?! Usch det är inte billigt att få barn direkt!

Ja då får du din första utbetalning i november. Fram till den 20:e samma månad får man utbetalt den 25.e
Svar på tråden December bebis 2013