• IdaJ

December bebis 2013

Repan - Okej, skönt att höra att eran bm också tyckte att det va okej. Känns alltid skönare än när bara ens egna tycker det. :) Kom även att tänka på det att min tog ju också hjärtljuden precis efter hon hade känt om han va fixerad. Kanske lite stressad av det.

Misskaos - ah okej, det kanske det är. Vet inte alls hur det ska ligga i v38 :) Grejen va väl att jag hade ett sf-mått på 33 för två veckor sen. Så hon tyckte att det hade stigit väldigt mycket på så kort tid.

Sarak - ah okej, skönt när dom reagerar så. Grejen va att jag märkte på min bm att någonting va fel. Hon lyssnade mycket längre än vad hon brukar och såg bekymrad ut. Därför tog jag det kanske hårdare med. Sen när vi hörde att hon ringde förlossningen började alla möjliga tankar gå runt i huvudet på mig.Har fått en extra tid nästa tisdag, så det känns skönt, och skulle det vara något så va det bara att ringa förlossningen.

• IdaJ
    Plopps80 skrev 2013-11-23 06:42:32 följande:

Är på förlossningen nu. Har kraftiga värkar var 3:e minut. Stannade av igår kväll men väcktes av en knivskarp smärta kl 01. Låg och klockade värkarna och när det var 5 min mellan åkte vi och lämna tösen och vidare till förlossningen. Tappen är helt utplånas och jag är öppen 3 cm. Det känns som ett skämt med tanke på hur ont jag har och haft smile4.gif Har fått en morfinspruta för att få vila. Underbart. Man blir lite dåsig, känner ändå av värkarna och kan ha koll men de är hanterbara. Barnmorskan sa att de skickar inte hem mig fören det blir bebis. smile1.gif

Spännande!! Lycka till :)
  • IdaJ
    Plopps80 skrev 2013-11-23 16:38:10 följande:

Tack för alla lyckönskningar. Kl 12:07 föddes vår lilla son eller lille och lille. Han är 50 cm och väger 4150 g. När jag kom in kl 05 var jag öppen 3 cm. Kl 09 var jag öppen 4 cm. Då bröt jag ihop. Grät och grät. Men från där tog förlossningen fart. Satt på en medicinboll med lustgas och det funkade bra. Sen kände jag att jag behövde krysta vid 11 men var inte helt öppen. De tog hinnorna och vattnet gick. Sen är allt som ett töcken. De fråga tio ggr om jag ville ha Eda men nej det ville jag inte! Kl 11 var jag fullt öppen men bebis låg med huvudet uppåt så han var tvungen att rotera så jag hade krystvärkarna en timme. Det var så tufft. Dottern krystade jag ut som ingenting. Sprack ingenting fick två stygn i huden i mellangården. Moderkakan kom ut hel. Är så lycklig över min lille bäbis och att det är över framförallt. Hoppas ni alla snart får era små.

Stort grattis!! :)
  • IdaJ
    Plopps80 skrev 2013-11-24 16:41:32 följande:

Tack för peppen. Vi kvinnor är helt otroliga när det kommer till detta med att vara gravid och föda barn. Man blir stolt över att vara kvinna. Tyvärr är detta med hemorojderna invecklat. Läkaren bedömde det till svåraste graden. De är svullna och blodfyllda och det är det som gör ont att det blivit blodstockning i de. Så länge det är blodstockning kan man inte operera. Moment 23. Finns inget satt göra förutom att lokalbedöva och försöka lindra smärtan. Ingen vet när svullnaden går ner och smärtan släpper. Isbindan var som ett skämt. Xylocainspray håller bara 30 min och Scheriproct suppar och salva verkar inte fören om flera dagar. Känner mig djupt deprimerad. Vet att jag gnäller men det är en levande mardröm.
    Usch, tycker så synd om dig när jag läser om det :/ Hoppas verkligen att det börjar kännas bättre för dig snart!
  • IdaJ

Jag känner mig helkonstig i kroppen. Nu mår jag inte alls så illa som jag gjort dom andra dagarna. Men jag känner mig jättehängig och febrig fast utan feber. Känns som att min kropp inte orkar med det här mer :(

• IdaJ
    Nillis13 skrev 2013-11-24 19:12:02 följande:

Greywolf: haha, ja vi får se vem som hinner först ;) är det din första eller har du fler barn?

IdaJ: jag har precis som du mått riktigt illa senaste tiden, funderade också på om jag höll på att få feber tidigare idag :-/ förhoppningsvis är det bara trötthet här, vill verkligen inte bli sjuk nu..

Ja usch, det är inget vidare! Har ditt illamående släppt? Mitt har nästan försvunnit helt. Det är nog trötthet här med, la mig och sov lite innan och nu känns det lite bättre. Men fortfarande en tung känsla i huvudet, som att man inte riktigt hänger med :P
  • IdaJ
    MissKaos skrev 2013-11-25 11:48:50 följande:

Jo det gick ju över när allt vatten kom ut. Men helt bra blev det inte -hade dock lite besvär innan. Hade vansinnigt ont i händerna fick gå upp på natten och stå med händerna över huvudet. För att hälla tbx vätskan.
    Kanske skulle ha simulerat förlossningsrädsla *hrm*  

Dom gör det inte på mitt MVC pga blödningsrisken. Hon har dock lovat kolla om jag är öppen ngt nästa gång. Hoppas på att det petandet ska räcka för att få igång det hela.... Eller att att A-K gör det. Vore bra. Om det hjälper! Minns bara dom där 16 dagarnas övertid som ren tortyr..

Någon som vet om dom sätter igång en på exakt Bf+14 även om det är helg? (det blir en lördag) funderade på om man kunde övertalat dom till fredagen iaf. 
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    När jag pratade med min bm ang igångsättning så frågade jag henne om dom verkligen startar en sån den 23e december haha, men då sa hon att dom gör det vilken dag det än är på året. Så det borde ju gälla alla ställen antar jag? :)
  • IdaJ
    Lina1990 skrev 2013-11-26 14:07:27 följande:

Ja grattis alla som fått!! :) själv får ja springa hos kontroller på bm hela tiden. Har för högt blodtryck men inga proteiner i urinen. Ska på ul i veckan o se så bebisen växer som den skall och har tillräckligt med fostervatten.

Du med? Precis samma här. Högt blodtryck men inget protein i urinet. Ska dit om 1 timme på kontroll igen.

Vad trodde dom ditt berodde på? :)
  • IdaJ

Blev skickad till förlossningen av min barnmorska. Har legat med ctg (heter det va??) i 1 timme och ni väntar vi på att få prata med en doktor ang hans höga hjärtljud :/ Hatar att inte veta vad som händer!!!'

• IdaJ
    moruri skrev 2013-11-28 08:42:30 följande:

IdaJ: har så tyckt jag känner igen din bild! Now i know! Du känner offer, cristofher från Gävle! Haha. Minns dig sedan jag va typ 15. :D

Sedär! Stämmer bra det :) Vem är du då?
Svar på tråden December bebis 2013