Lemondrop skrev 2013-11-20 19:58:03 följande:
Hejsan Tjejer!!
Jag har bf 12/12 och antar att jag längtar precis lika mycket som er andra att få ha bebisen i famnen. Har haft en väldigt lätt graviditet så här långt. Hoppas bara att förlossningen blir lika smidig så att jag inte "straffas" då
Väntar mitt första barn och igår packade jag BB väskan. Visste först inte om jag vågade göra det, tänkte att om jag gör det kommer han säkert att stanna till jul för att jag är förberedd.
Hur känner ni inför förlossningen? Jag måste nog erkänna att jag är rätt lugn inför själva förlossningen. Vet ju att det kommer att göra ont, men sen vet man ju inte så mycket mer vad som kommer att vänta en. Det som jag är lite nervös inför är när det "sätter igång". Hur det kommer att kännas, om vattnet går eller om allt startar med värkar och NÄR det kommer att ske. Är en planeringsmänniska och vill ju veta exakt när det startar
Många här som har förvärkar? Jag har en del sammandragningar på kvällarna, men inga som gör ont.
Jag drar mig också lite för att packa BBväskan, känns som bara för det så kommer dom stanna längre. Samtidigt vill jag inte packa i panik heller :) Få la se till att göra det jag med snart.
Jag känner mig också väldigt lugn inför förlossningen, är mer pirrig hur och när det startar :)