• IdaJ

December bebis 2013

Nania skrev 2013-11-10 13:14:24 följande:

I tisdags blev det beslutat om en igångsättning som gick bra i några timmar för att sedan sluta i ett urakut snitt då lillan inte klarade värkarna. Ut kom en liten Leah på 42.8 cm och 1930g. Just nu bor vi på neo men än så länge går allt i rätt riktning i alla fall.

php1Itbib11026.jpg

Så otroligt fin!! Hoppas att allt går bra för er och att ni snart får komma hem! :)
  • IdaJ
    Irlais skrev 2013-11-17 20:25:43 följande:

Det var vattnet! Slemproppen gick också, slemmigt värre. Har värkar men barnmorskan tyckte det ska vara 4-5 värkar på 10 minuter, då ska vi åka in igen. Eftersom vattnet gått gjorde hon ingen vaginal undersökning så vet ju inte alls hur läget är, lite jobbigt. Men bebis blir det snart, igångsättning tisdag om det inte hänt innan :)

Åh vad spännande!! Säger som misskaos, avis blir man!! Lycka till!! :)
  • IdaJ

Någon som har fött på Östra?? Isåfall va ni nöjda med det? Jag vill så gärna till Borås, men får ändå räkna med östra eller Mölndal pga att det är rätt långt till Borås.

• IdaJ
    Lina1990 skrev 2013-11-19 22:59:42 följande:

IdaJ: nej men var på deras informationsmöte o de verka kanon :) barnmorskan va så härlig! Glad o trevlig. Mölndal kändes lite dystrare när vi va där men vet folk som fött där som e jättenöjda så de e nog lika bra egentligen. Största delen måste ju egentligen bero på vilka barnmorskor du får o de finns nog bra o dåliga på alla ställen :) men vi hoppas hamna på östra

Ah okej! Känner faktiskt inte nån som har fött på östra, så har aldrig hört vad någon tycker om det. Va dom där träffarna bra? Hade tänkt att gå på nån sån, men blev aldrig av. Vill som sagt väldigt gärna till Borås, men har 1 timme dit och 15 min till östra, så man får väl se hur läget ser ut :)
  • IdaJ

Tack för svaren :) Förstår också att alla upplever det olika, tråkigt att du har dåliga upplevelser av det plopps80! Min bror och hans tjej födde på Mölndal och tyckte att det va helt suveränt. Svårt när man har 3 st att välja mellan, men som sagt så hoppas jag på Borås för våran del :)

Senaste tre dagarna har jag börjat må illa, känna mig svag och konstig i kroppen och det har flimrat lite framför ögonen vissa gånger och känts som att jag nästan ska svimma. Dumt nog så fick jag avboka besöket hos bm idag pga av att jag mådde så illa och inte vågade köra själv. Men fick en ny tid imorgon för dom ville kolla mig, och då följer sambon med så att han kan köra. Men nu börjar jag bli orolig att det är något som är fel :/

Är det någon annan som känt sådär??

• IdaJ
    siolina skrev 2013-11-20 16:13:20 följande:
    Jag får sådana känningar ibland, både som gravid och icke-gravid och tolkar det som blodtrycksfall.
    Har svårt att tro att det är blodtrycksfall då det håller på konstant i flera timmar. Inte svimningskänslan men illamående och dom svarta prickarna framför ögonen. Får se vad

Bm säger imorgon :)
  • IdaJ
    Lemondrop skrev 2013-11-20 19:58:03 följande:

Hejsan Tjejer!!
    Jag har bf 12/12 och antar att jag längtar precis lika mycket som er andra att få ha bebisen i famnen. Har haft en väldigt lätt graviditet  så här långt. Hoppas bara att förlossningen blir lika smidig så att jag inte "straffas" då Flört
    Väntar mitt första barn och igår packade jag BB väskan. Visste först inte om jag vågade göra det, tänkte att om jag gör det kommer han säkert att stanna till jul för att jag är förberedd. 
    Hur känner ni inför förlossningen? Jag måste nog erkänna att jag är rätt lugn inför själva förlossningen. Vet ju att det kommer att göra ont, men sen vet man ju inte så mycket mer vad som kommer att vänta en. Det som jag är lite nervös inför är när det "sätter igång". Hur det kommer att kännas, om vattnet går eller om allt startar med värkar och NÄR det kommer att ske.  Är en planeringsmänniska och vill ju veta exakt när det startar Flört
    Många här som har förvärkar? Jag har en del sammandragningar på kvällarna, men inga som gör ont. 

Jag drar mig också lite för att packa BBväskan, känns som bara för det så kommer dom stanna längre. Samtidigt vill jag inte packa i panik heller :) Få la se till att göra det jag med snart.

Jag känner mig också väldigt lugn inför förlossningen, är mer pirrig hur och när det startar :)
  • IdaJ
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-21 10:56:08 följande:

När är ni alla beräknade egentligen?! Känns som att jag har en evighet kvar å ni har så lite tid kvar.

Är beräknad den 9e, men tror att bebis vill stanna lite till faktiskt :)
  • IdaJ
    Repan skrev 2013-11-21 11:36:33 följande:
    20e :)

Värst vad ni får gynundersökningar? Min BM har aldrig undersökt mig.
    Jag har inte heller fått nån gynundersökning. Fast jag är rätt glad för det faktiskt :)
  • IdaJ

Nyss hemkommen från ett långt besök hos barnmorskan. Mitt blodtryck låg lite högt mot vad det brukar, men ändå inom det normala, inget protein i urinen.

Hade ett SFmått på 37!!! :/ Hon kände att han va stor. Konstigt, för två veckor sen så kändes han inte stor :S

Hans hjärtljud låg på 162, så hon ringde förlossningen då dom va så höga. Men testade 30 min efter igen och då låg dom på 157, vilket jag tycker låter för högt det med. Men då va det tydligen lugnt. Fick en extra tid nästa vecka för att kolla igen. Usch, inget bra besök detta :(

Svar på tråden December bebis 2013