-
Okej, får testa att dra ner på tempot lite då och se om det hjälper :) Ska ta upp det med min bm nästa måndag och se vad hon säger.pyysen skrev 2013-09-16 14:17:06 följande:Har precis samma symtom. För mig hjälper det att gå lite långsammare redan från första början. Då kan det hållas borta hela promenaden men om jag börjar för snabbt så kommer det efter en stund och slutar när jag stannar. Vad jag har förstått så är det inget som är farligt. Man skall bara stanna så det får gå över och sen gå lite långsammare.
-
Jag tror inte att det är sammandragningar, eller det känns iaf inte som det. Dom sammandragningarna jag har haft innan har inte gjort ont, och detta gör så ont så att man nästan viker sig av smärta liksom. Får helt enkelt testa att ta lite lugnare promenader och se om det hjälper :)Mirella85 skrev 2013-09-16 14:20:29 följande:blir din mage hård så låter det som sammandragningar.. det kroppen sätt att säga att du får ta det lugnt..
du gillar kanske gå i rask takt ?? det gör jag och då får jag dessa sammandragningar.. så man får helt enkelt lunka fram lite saktare..
Har värdenst underbaraste son <3 -
Jag kommer köra på min vanliga vinterjacka (öppen då såklart) och så tjocka koftor och nån tjock halsduk. ( om jag behöver allt det där) är så jäkla varm hela tiden ;) haha. Känns onödigt att lägga flera hundra på en jacka man kanske har i 1 månad :)Ireth81 skrev 2013-09-16 14:59:35 följande:
Tjejer... Hur ska ni göra med vinter jacka? Jag har funderat på om det är värt att köpa en mamma jacka eller om jag ska köpa tjocka stickade tröjor och stora munkjackor istället och sedan typ ha en poncho över,.. Känns onödigt att lägga 700-800kr för en mamma jacka... Har en stor jacka som jag hoppas jag kan ha men är nyfiken på hur ni tänker göra
-
Längtar också till gekås!! Nästa helg åker jag dit. Ska försöka få tag i massa saker till lillen då :)MissKaos skrev 2013-09-16 20:08:40 följande:
Gekås är bäst!@
Längtsr efter min tur dit har hört att dom har amningstoppar ska kolla. .vore bra. Boobs är bäst mrn hemma. Och nattlinne el amningströjja/linne att sovs i. Fick mjölkstock en gång fick få panikköpa nsttlinne.800kr.inget kul..
Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft -
För er som har fått beviljad GP, hur lång tid tog det för er att få den beviljad?? :)
-
Usch, så lång tid? Skulle nog varit ute i lite bättre tid! Är orolig att jag inte kommer hinna få det beviljat innan det är tänkt att jag ska gå. Och går det då inte igenom så är det ju kört. Redan för tungt på jobbet :/nyttliv85 skrev 2013-09-17 16:45:15 följande:
För mig tog det ca 6 veckor, tror det tog ovanligt långtid pga av sommaren. -
Får testa det då. Tack för tipset :) Och dom vill ju faktiskt veta. Jag jobbar inom hemvården, så jag hoppas verkligen att jag får det.nyttliv85 skrev 2013-09-17 18:14:22 följande:
Ett tips är att ringa och ligga på lite, så kanske de får lite gas i baken. De har ju handläggningstid på 30 dagar, längre ska det egentligen inte ta... Men jag skicka in mina papper när det var semestertider, därför tog det nog längre tid.
Men som sagt, ring och "tjata"... säg att din chef ligger på dig, så kanske de kan skynda på processen.
Vad jobbar du som? Det kommer säkert gå bra! -
Förstår verkligen att det ska bli skönt att lämna ditt arbete! Och vad bra att dom tog ditt ärende så fort! Då räknar du ner nu då ^^MissKaos skrev 2013-09-17 18:30:21 följande:
Jag ringdr upp. Min handläggare godköbdr på stört och tyckte jsg skulle ha hp tidigsre. Detta få polisen ringt upp mottagningen pga att ngn hotat ned att gå on och skjuta oss och sen sig själv.. och pga att psykos patienter kan bli triggade av gravida samt hög hotrisk ned påverkadr pat. Så ringa kan löna sig! Berättade då drtta hot vi hade fått för handläggaren. Sen hsr vi mkt provtagning åå hepatit patienter och även hiv är ju vsnligt i gruppen intravenösa missbrukare
2 1/2 v kvar att jobba.. längtar hem!
Gymmet idag. Kändes segt men tränade fyra ggr förra veckan så inte så konstigt kanske. Åh andra sidan är det ju lätt mot vad jag brukar göra. Cyklar tiöö jobbet med så det blir ju lite rörelse iaf
Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Ska testa att ringa dom imorgon och se :) -
Nu ringde min bror precis. Han och hans tjej har åkt in till förlossningen. Deras lill* va beräknad till den 17/9, så nu hoppas vi på att den vill komma ut och träffa oss :) Nu längtar man ännu mer! Inte långt kvar tills vi är där! Känns som det va igår man fick det där plusset :)
-
Ja riktigt roligt att våran lille får en kusin så nära i ålder :) Precis! Ibland känns det som en evighet kvar, men ibland kommer man på att det är 2,5 månad kvar. Helt galet. Massa kvar att köpa :)Ireth81 skrev 2013-09-18 22:09:53 följande:Åh vad kul!!! nej så känner jag med, min bm rekommenderade mig att läsa på om förlossningen eftersom det närmar sig med stormsteg men jag tycker men jag har gott om tid tills jag kommer ihåg att jag faktiskt ska ha snart haha