• IdaJ

December bebis 2013

Repan skrev 2013-12-14 19:04:27 följande:

Mitt vatten gick precis! Nu väntar vi o ser om jag får värkar.

Spännande! :) Då är det inte långt kvar tills du din bebis hos dig!! :) Lycka till!
  • IdaJ
    moruri skrev 2013-12-15 13:58:01 följande:

Jahopp, blir igångsättning. 3cm öppen. Får inte ens åka hem imellan, tänkte ju inte ens på att ta med förlossningsväskan. Sambon får åka hem och hämta den nu... Så bebis idag eller imorgon! :D spännande och läskigt!!!!

Lycka till!!! :)
  • IdaJ
    moruri skrev 2013-12-16 00:27:58 följande:

Finaste lilla Douglas är ute :D. Helt fantastiskt söt liten kille. Lägger upp foto på underverket imorgon!

Stort grattis!! :)
  • IdaJ
    mallabralla skrev 2013-12-16 14:14:52 följande:

Min bebis är också hör, den kom 12/12/13, en helt underbar liten flicka, allt gick bra!! Kämpar lite med amningen, hur funkar det för er andra???

Grattis till flickan! :) Jag kämpar också på med amningen. Mjölk finns, men han vill inte ta bröstet :/
  • IdaJ
    corky skrev 2013-12-16 19:37:15 följande:

Jag blir så jäkla frustrerad över amningen. Mjölk finns, men han vägrar ta bröstet. Har provat alla sätt och knep men inget funkar, han vill inte. Tråkigt, då jag verkligen hade velat ammat. Men det är väl bara att gilla läget antar jag och pumpa ur och ge honom.

Precis så är det för mig med! Han blir jättearg när jag lägger honom vid bröstet. Va iväg och köpte amningskupor idag för att testa. La han vid bröstet förut med dom på och då tog han bröstet med en gång. Hoppas verkligen att han fortsätter med det. Han tyckte väl tydligen att mina bröstvårtor va för små :P
  • IdaJ
    MissKaos skrev 2013-12-18 11:27:21 följande:

Blir igångsatt först på söndag smile4.gif sammanbrott! Bm trodde han kommer innan. Tror inte jag

Mest oroad för julen och stora killen. Han serså fram emot det. Tomten ska komma..

Resten av slemmisen kom inatt/på morgonen inkl blidstrimmor. Därav att bm tror det ska komma igång sä

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Usch, jag tycker så synd om dig!! :/ Håller alla tummar och tår för att bebis vill ut innan!!
  • IdaJ
    MissKaos skrev 2013-12-18 13:07:50 följande:

JAg vill bara gråta nu!
    Förra året fick stackars sonen magsjuka på julafton. Han åt ingenting, inte ens godis! Sen spydde han ner mig och sig och hela sängen.. Och iår.. Han längtar så efter sitt syskon. MIN plan var ju att ok senast lördag: Då hinner vi sannolikt hem!! Så får tomten komma och han får fira med sin familj mina föräldrar kommer ner från Jönköping och min bror från Sthlm. Hur blir det nu.. DOM firar jul HÄR. Jag på BB.. mysigt med bebisen men jag vill ju fira jul med sonen med ju.. Känns ändå som "bästa chansen" att låta dom sätta igång det på söndag så har man en LITEN chans att få åka hem på julafton.  Men jag kommer väl få en helvetsförlossning pga igångsättning. EN som tar tid, massa brodyr och blir tvungen ligga kvar.

GNÄLLER! Men jag orkar inte ens låssas vara positiv nu!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Förstår helt varför du inte orkar vara positiv! Vem hade orkat det liksom? Jag hade ångest för att fira jul på BB, och då har inte jag barn sen innan, så förstår om din är 100 gånger värre! :/

Jag hoppas verkligen att bebis kommer snart så att ni får vara hemma med storebror och fira jul!
  • IdaJ
    Tuttiluttan skrev 2013-12-18 19:26:19 följande:

De lär ju inte bli ngn bebis imorgon på BF dagen!

Jag va öppen 1cm, hade ca 2cm kvar på tappen som va ganska hård. Hinnsvepning är gjord o jag hoppas de vill hjälpa lite så kanske de sker i helgen!

De goda nyheterna är iaf att tösen har äntligen fixerat sig, hon satt som berget!

Hon mår även väldigt bra där inne, full aktivitet, hjärtat slog fint o växt på lite smile1.gif

Grattis Repan till bebis! Hoppas du återhämtar dig snabbt så du kan börja njuta!

Säg inte det! :) Jag gick från en helt opåverkad tapp som va 4 cm och bakåtlutad till att ha mitt barn hos mig ett dygn efter :) Så det kan gå fort!! :)
  • IdaJ
    Tuttiluttan skrev 2013-12-18 21:55:39 följande:
    Då håller vi tummarna att de vill gå undan för mig oxå smile1.gif

Där e iaf en väldig aktivitet i magen ikväll... Nästan så jag tycker de är lite väl mycket!
    Så va det för mig den dagen med, undrade vad sjutton han höll på med där inne. Kanske är dags för dig snart! :) Hoppas hoppas!
  • IdaJ
    MissKaos skrev 2013-12-20 07:06:04 följande:

Värkarna avtog dock.. har varit lugnt sen 5:15. Bara ngn enstaka smygare..

Hoppas att dom kör igång igen snart! Nu håller jag tummarna att det blir bebis för dig idag!! :)
Svar på tråden December bebis 2013