• IdaJ

December bebis 2013

Förstaförsökaren26 skrev 2014-03-07 21:58:50 följande:

Åh 9kg? Hur gammal är din ljuvel? Vad väger allas bebisar? Min väger bara 5.1kg ( senaste vägning som var förra onsdagen). Är det litet? Hon blir 10veckor på tisdag.

Ted är 13 veckor och väger 6580 och är 64,5 lång :)
  • IdaJ
    MissKaos skrev 2014-03-12 10:04:11 följande:
    sta nöjet borta mao!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Så söt! :)
  • IdaJ
    Jis skrev 2014-03-20 14:27:47 följande:

Jag var på BVC igår och vägde och mätte Stella, hon är snart 4 månader (den 27:e) hon är 63 cm lång och väger 6180 gram. Så hon följer sin kurva fint. Hon har 62 i kläder.
    Köpte en Bumbo idag, hon verkar gilla den, ska testa lite mer efter hon sovit klart!

Bumbon är en favorit här hemma :) så skönt att ha nu när han bara vill sitta upp hela tiden!
  • IdaJ
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-03-20 14:02:34 följande:

Vad har era barn för strl på kläder? Min tjej är 11 veckor å har 56/62 nu.

Ted är 14 veckor och har 62 :)
  • IdaJ
    Plopps80 skrev 2014-03-22 08:41:14 följande:

Ludwig kiknar av skratt när jag tar mitt ansikte mot honom och säger "du är söööt"med pipig röst. Hörde honom kikna av skratt första gångenvid 3 månader när kompisen skoja med honom. Dottern skrattade aldrig på det sättethon kund skratta och tjuta lite men Ludwig skrattar på ett helt annat sätt. Mannen är avundsjuk och försöker dagligen få honom att skratta men har inte lyckats. Måste bara berätta att vi köpt vårt drömhus. Det var en nervkittlande budgivning men vi vann!!! Kommer få sköta allting hemma med två barn från morgon till kväll då mannen tar 1 månad kompledigt för att renovera köket och barnens rum. Kommer bli ensamstående den månaden då han kommer greja mellan 06-22 varje dag i en månad. Men just nu är ändå allt oerhört lätt med Ludde och årstiden är perfekt. Vi kan vara ute mkt och så får jag umgås med folk så miss kaos vi får boka någon dag smile1.gif Är så lycklig. Känns som vi vunnit högsta vinsten med detta hus

Grattis! Den känslan är otrolig!! :)
  • IdaJ

Måste bara visa detta. Mina fina pojkar! Man märker verkligen hur mycket dom tycker om varandra :)

• IdaJ

Vad fina barn vi har allihopa!! :) Roligt att se era små! Här är mitt lilla nappmonster en gång till :)

• IdaJ
    Plopps80 skrev 2014-03-25 20:00:45 följande:

Ludwig sover i liggdelen dag som natt. Han är supernöjd med att ligga och kika. Trodde jag skulle byta tidigt till sittdel som med dottern men dessa två barn är som dag och natt! Undrar om man någonsin vågar byta så bra som han sover i vagnen.

Du har inte funderat på att lägga typ en ihoprullad filt i hans säng? Om det är så att han gillar att ligga lite trångt :)
  • IdaJ
    Plopps80 skrev 2014-03-26 06:03:02 följande:

Har försökt allt. Ställde liggdelen i sängen och han vråla som en tok. Men han har ju i princip aldrig sovit i sin säng. När jag lämnar dottern på dagis somnar han i vagnen och sover 2-3 timmar. Sedan är det lek och ska hon hämtas kl 14 igen och sen är vi ute då kan han sova 1,5-2 timmar igen. Det naturliga har alltid varit att ha honom i vagnen och samsova på nätterna. Ser det som ett framsteg att han kan somna i liggdelen på kvällen och sova i den hela natten. Lägger tillbaka honom igen efter amning på natten. Tidig morgontimme får han komma till min säng. Vi flyttar om 1-2 mån då ska jag ta tag i detta med nattning i säng. Enl BVC är det många som nattar i vagn för trygg övergång det är tom något de rekommenderade mig.
    Ah okej :) Tänkte om det är jobbigt att vänja bort det sen, någon gång kommer ju liggdelen bli för liten liksom.
  • IdaJ

Ted sover ca 1,5-3 timmar på dagen, sen mellan 22-8 äter och sen vidare till 9.30-10 :)

• IdaJ

Min lille har fått feber och har inte riktigt varit sig själv i 2 dagar nu. Men ska man ge dom vatten när dom har feber?

• IdaJ
    MissKaos skrev 2014-04-15 20:20:00 följande:

Nej inte om du helammar.

kissar han inte ok så ring 11177!

Man kan ge vätskeers tycker du ska prata med ssk först.

går ge panodil om febern är hög och han lider av den/inte får i sig nog med vätska.

Hör hög temp har han?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Ammar inte. Han har 37,8 brukar ligga på 36,7. Ser ut som att det är en tand på väg upp, så gissar på att det är det som ställer till det.
  • IdaJ
    MissKaos skrev 2014-04-16 09:12:06 följande:

Han har inte feber. Barn under ett år har feber först över 38 grader.

Nähä okej :) Så sa inte sköterskan på 1177 :)
  • IdaJ

Jag sminkar och fixar mig varje dag. Jag är ingen människa som går runt i mjukiskläder. Jag har en liten som spyr mängder, så både jag och han får byta kläder x antal gånger per dag, så mycket tvätt blir det.

Svar på tråden December bebis 2013