Inlägg från: islandpeak |Visa alla inlägg
  • islandpeak

December bebis 2013

Ha koll på febern och allmäntillståndet på lilla tjejen. Blir hon slö och hängig o andningen är påverkad så bör du nog kolla upp det även om hon inte har feber. Vi blev utskrivna igår från barnavd efter att vart där sen onsdags. Det är bara ett virus men jobbigt nog för en liten

• islandpeak

Ang rs så sa en av sköterskorna att det inte är nåt "rs-år" i år, endast 110 fall i hittills och 90 av dem i Stockholmsområdet. Så det får man väl lita på.. Skulle det vara rs den lilla fått så är det ändå samma behandling som ett vanligt virus, de gör ingen skillnad på det.

• islandpeak

Vi åkte in när hon började få feber då var hon även slö och jätteledsen. Vi kände inte igen henne, hon vaknade liksom inte till ordentligt och sa inte till att hon ville äta, enda hon gjorde var att gråta och absolut inte ligga själv i tex vagnen.

• islandpeak

Du är grym moruri!!!! Jag håller på att gå under av sömnbrist o två stora pojkar som vi håller hemma från fsk för vi vill inte ha fler förkylningar.. Och då är pappan i huset ännu hemma... Dock är jag sjukt beroende av mina 7 h sömn och de har jag inte fått sedan Ingrid föddes. Tack o lov är hon supersnäll dygnet runt, bara lite vaken på natten :)

• islandpeak

Ingrids ögon var oxå kladdiga när hon var sjuk, säkert förkylningen som spökar. Vi var vid hjärtläkaren idag och de gjorde ul på hennes hjärta. Allt såg jättebra ut och inte ens ett blåsljud! Mamman o pappan kunde andas ut

• islandpeak

Vi ger helt enkelt Ingrid en skvätt ersättning på kvällen om hon håller på så. Jag får ont i tuttarna och då får hon helt enkelt vara utan.. Det är enda ersättningen hon får på hela dagen, 60 ml, och hon behöver inte eg för att bli mätt, men det spar mig. Hon får det vid 9, sen ammar hon vid 11-12 igen och somnar för natten. Tiden mellan 9-11 är rätt stökig, samma var det med pojkarna minns jag. Sen helt plötsligt en dag så somnar de kl 9 och sover över maten kl 12 :)

• islandpeak

Ingrid sover oxå massor. Typ jämt :) vaknar o äter var 3-4 h sen brukar hon vara vaken fr 19-22 ca för att somna för natten. 19 h sömn för dessa små är fullt normalt, likaså 12 h. I går åt hon 21.15 och somnade ordentligt i vagnen kl 23. Då hade jag sovit i
    1,5 h, mannen somnade med Ingrid fast på soffan för hon brukar vakna vid 00 igen.. 00.30 vaknade jag o ingen man o dotter i sovrummet. Jag väckte honom o vi var upp henne i sin säng och trodde hon skulle vakna. Nej då, hon sov till 03.15 för att vakna o äta :) såå får hon gärna fortsätta ;)

• islandpeak

Vägning idag, 5680 g och 59 cm lång. Följer sin kurva fint, snart ökat 1 kg från födelsevikten, 4735 g. Tycker hon äter mer sällan men antagligen mer effektivt nu, inte massa småsuttande. Det har hon ifs aldrigt gjort, det är skönt. Det plus att hon ibland själv säger till att hon vill ligga själv i tex vagnen. Då bökar o stökar hon i famnen, inget är bra, då lägger man ner henne o hon stensomnar :)

• islandpeak

Moruri: jag har oxå 12 mån mellan mina pojkar och det var precis likadant för oss när lillebror kom. Storebror trodde det var en leksak o var ganska avis, men tack o lov var pappan hemma i 3 mån. Men var jag själv så var det precis som du beskriver! Och tyvärr har det inte gått över.. De är såna ovänner allt som oftast.. Och inte har det blivit bättre sen lillasyster kom. Tom dagis påpekar hur osams de är och då går de inte på samma avdelning! Men de dras till varann som magneter. Kanske kanske att de blivit liiiite bättre vänner det sista så jag hoppas det fortsätter så..

Svar på tråden December bebis 2013