December bebis 2013
Misskaos: vi var oxå sjuka när jag blev gravid, magsjuka i hela familjen utan mannen.. Så jag funderar på hur det gick till egentligen ;)
Misskaos: vi var oxå sjuka när jag blev gravid, magsjuka i hela familjen utan mannen.. Så jag funderar på hur det gick till egentligen ;)
Repan: jag har kompisar som också är insiminerade och ska ha tvillingar i vår :) är det vanligt att det blir två eller hur går det till väga eg? Tycker det är så underbart :)
Fantastiskt är det iaf Repan :) ser på Musikhjälpen och tänker hur priviligierade vi är i Sverige ändå, på alla sätt och vis
Haha tänk er fyrlingar.. Förlåt om jag skrattar men det känns så avlägset då man har fullt upp med den enda i magen ;)
Vi har haft mobil på båda ställena, den över sängen blir ju dock intressant först om några månader. Ena sonen älskade att titta på sina flygplan medan lillebror inte brydde sig ett dugg.
En snabb sväng till gekås idag, hett tips att åka dit nu, inte en människa!
I värsta fall åker du ju förbi Varberg på vägen ;) bara för mannen att möta upp..
Jo så kan man beskriva latensfasen. Men som med allt annat så är det lite individuellt :) en del känner inte av det då mkt mer än förvärkar och andra gör det ondare på. Om vattnet har gått kan oxå påverka smärtan och intensiviteten i värkarna.
Hoppas du blev klokare ;)
Grattis till er som fått era bäbisar!!
Man blir tyvärr inte mer klok av att läsa :) jag lovar, när det väl är dags så vet ni!! Man känner det direkt! Sen kan det vara olika, jag har fött två barn tidigare och det var som natt och dag, men ändå vet man! Så det bästa tips jag kan ge är att inte känna efter för mkt, då blir man bara besviken över att det inte händer nåt ,)
Fast precis en sån förlossning har jag haft oxå.. Jag trodde kanske inte att det skulle gå SÅ fort, men anade något gjorde jag.. Så visst känner man det på sig på ett eller annat sätt. Men som sagt det finns inga riktlinjer, alla är olika!
Jag ska sättas igång imorn bitti.. Börjat bli lite nervös just över väntan, att inte veta hur lång tid det tar, hur redo min kropp är mm. Dock sa läkaren att jag har de bästa förutsättningarna då mina tidigare förlossningar gått mkt snabbt. Första var vi inskrivna på fl 5 h och andra 1,5 innan de var ute. Så han var inte orolig, det är mest jag.. Vill slippa Eda, det värsta jag gjort.. Så har ätit och sovit ordentligt och hoppas kunna fixa det utan.
Han sa att de börjar med aggressiv hinnsvepning och fortsätter med dropp om det behövs. Händer inget får jag åka hem så fortsätter de om nån dag. Det är den väntan jag vill slippa även om den är smärtfri i princip. Men det är ju inget att göra åt eller jag kan påverka, bara att hänga med!