Inlägg från: islandpeak |Visa alla inlägg
  • islandpeak

December bebis 2013

Du inspirerade mig! Har oxå bakat kladdkakemuffins :) måste göra nåt, blir tokig annars!!

Läser en hel del oxå, nån som har tips på bra böcker, gärna serier? Har betat av alla Gotlandsdeckare och Läckberg.. Gillar annars allt!

• islandpeak

Repan: Bra där!!!! vi har inte skickat julkort sedan musikhjälpen startade, vi önskar låtar istället!! I år har vi dessutom dragit ner på julklappar så vi har nog råd med en och annan låt till :)

• islandpeak

Om vår följer sina storebröders mönster så kommer den somna i egen säng och sen efter nattamning ligga hos oss. Sover oxå lätt med bäbis jämte mig.

Var på tillväxtul idag, normalt för tiden är 3200 g och denna ligger på ca 3700 plus en felmarginal på 10-15%. Känns okej! Men i vilket fall ska vi på igångsättning på tisdag. Denna fantastiska läkare kunde inte lova att det kommer igång då beroende på hur moget allt är, men då väntar de några dagar så senast till nästa helg kunde han säga. Med de två tidigare snabba förlossningarna jag haft och bäbisen mådde mkt bra och var fixerad så var förutsättningarna mkt goda :) det lugnade mig så nu kan jag nig sova gott om nätterna när jag vet att det inte kommer ut en 6 kg bäbis :)

• islandpeak

Jag är i v 38+3 idag så nästa tisdag är det nära bf. Jag har fått två mkt stora barn tidigare och de har haft tendens till att lägga på sig väldigt mkt den sista tiden. Jag har dessutom gått över 5 och 6 dagar och det kan göra stor skillnad på storlek. De ska börja med en "aggressiv" hinnsvepning och hoppas på att de hjälper annars fortsätter de enligt rutinerna.

Dock har jag för första gången på tre graviditeter förvärkar som gör ont.. Får se vag som händer :)

Tråkigt att inte hinnsvepningen hjälper!! Han sa att det kunde dröja några dagar innan den ger verkan, så vi hopps att det kommer igång snart för dig!

• islandpeak

Haha ... Läkaren idag sa att han typ ville att det skulle bli en liten blödning då vet man att det händer nåt :) bm gör inte det här i Halland heller, men vet inte varför..

Den andra pojken vägde 5000 g och då ville de inte ens göra ett tul på mig utan sa att kan du föda en på 4530 g så fixar du en till.. Jag tänkte inte så mkt på det då och allt gick jättesnabbt, 1,5 på förlossningen så var det klart. Men de vill inte att de ska vara så stora. Läkaren idag undrade vad den läkaren i Halmstad hette, han var inte nöjd.. Så nu väljer vi Varberg istället :)

De tenderar ju att bli större i andra och tredje graviditeten osv, så hoppas du slipper gå över för många dagar!!

• islandpeak

Åh illamåendet känner jag igen.. Mitt har dock släppt efter dagens tul. Så för mig var det det som störde ;) hoppas det är förlossningsdags som gör dig illamående!!

• islandpeak

Nä det kan inte skada! Läkaren sa att de helst gör det flera gånger innan de börjar med andra grejer, det är mest skonsamt och naturligt typ.

Helt sjuka sammandragningar har jag.. Ska de fortsätta kan vad som hända.. Läkaren sa att nu när min oro släppt är chansen stor att kroppen reagerar positivt och själv hjälper till!

Gamla rävar kan vara riktigt bra att ha ibland!! De sitter på en del bra och nyttig info :)

• islandpeak

Lycka till hos bm idag.. om det hjälper misskaos ;)

Alla sammandragningar avtog i natt men känner mig lite annorlunda i kroppen, nästan lite "lättare" och mer rörlig. Vet inte om bäbis har intagit läge eller nåt. Sovit som en kratta inatt dock så idag blir det en vilodag och sova hela fm :)

Svar på tråden December bebis 2013