Inlägg från: islandpeak |Visa alla inlägg
  • islandpeak

December bebis 2013

Plopps: jag hade låtit honom sova med mig ett tag till.. Han har ju uppenbarligen det behovet :) lära sig sova i egen säng lär han sig tids nog ändå! Vår första pojk sov på min mans mage i två månader typ, sen la vi honom i egen säng. Inte helt problemfritt, men när han vant sig så sov han otroligt bra! Typ hela natten från att han var 3-4 mån, det är väl godkänt?

• islandpeak

Jag har gått ner 13 kg på en vecka, men har mkt kvar att gå ner ändå.. Dock gick jag bara upp 8 kg under tiden. Har börjat gå korta korta promenader, längtar tills jag kan gå på riktigt igen!

• islandpeak

Misskaos: tror Ingrid kör samma melodi som Isak.. Idag har hon vägrat ersättning hela dan och är supernöjd så antar att hon får tillräckligt med mat. Men hon är så stor och stark att brösten tar rätt bra stryk. Köpte purelan idag, det lindrar dock. Tack och lov att hon bara äter var 3-4 timme annars hade jag vart helt trasig..

• islandpeak

Det är svårt att förbereda sig tycker jag, kroppen sköter det åt dig ändå :) men det man kan göra är att äta ordentligt och vila så du är pigg. Lyssna på kroppen när värkarna kommer. Försök att andas bort dem och kämpa inte emot, slappna av och låt kroppen jobba hur sjukt ont det än gör. Rör på dig under värkarna, stå upp, rulla på höfterna, gå omkring.. Kanske enklare sagt än gjort men det är några tips.. :)

• islandpeak

SötElsa :) Ingrid pruttar som bara den oxå, dock bajsar hon inte så ofta, varannan dag typ, men desto fler kissblöjor. Andra natten i rad hon sover hela natten i sin säng! Ganska skönt!! Hon är orolig som 17 mellan 19-00, äter och vill vara nära. Den somnar hon vid 00 och äter vid 3, sen somnar hon om och äter vid 6-7 igen. Då vaknar storebröderna och de och pappa går upp och vi lägger oss och sover till 9 igen. Himla smidig är hon :)

Mannen har blivit sjuk, feber och halsont, typ influensa. Jag är vaccinerad mot säsonginfluensan när jag var gravid, då har hon fått lite skydd, men hur stor är risken att hon ska åka på nåt? Bröderna kommer ju komma hem med allt möjligt från dagis med tiden, men så länge hon ammas och har kvar antikroppar fr graviditeten och förlossningen så borde det väl inte vara nån fara?

• islandpeak

1. Ganska många rosa plagg, både pojkarna och flickan.

2. Fick en dotter nu, har två pojkar sedan innan.

3. Jag har en hel del rosa plagg och då är jag inte särskilt flickig, snarare tvärtom.

Jag älskar rosa! Framför allt gammalrosa som finns mkt i Newbiekollektionen. Kommer med all säkerhet köpa massa rosa kläder för att det är fint och utan att lägga någon värdering i det. Efter två pojkar som det dessutom finns väldigt mkt tråkiga kläder till, är det kul att köpa flickkläder, finns ju ett mkt större utbud. Till pojkarna köper jag aldrig superhjältekläder mm för jag tycker det är fult, lika lite kommer jag köpa hello Kitty till dottern, av samma anledning :)

• islandpeak

Repan: jag har oxå ont i handlederna! Är det såna "vanliga" skydd på tänker på, med en skena? Ska kolla på de... Lilla hönan vägde 4530 i fredags så hon har 200 g till födelsevikten men det är lite att bära runt på ;) ikväll, eller varje kväll, kommer hon endast till ro i famnen hos oss och äter heeela tiden.. Men det är ju bara en kort tid det är så så det är bara att följa med :)

• islandpeak

Ingrid har oxå sovit bra i natt!! Somna 00 och sov till 05. Amning, bajsblöja och mer amning somnade 06 igen och sov till 09.30!! Nu sover hon igen :)

Underbara bäbisar vi har allihop!

Svar på tråden December bebis 2013