Inlägg från: islandpeak |Visa alla inlägg
  • islandpeak

December bebis 2013

Tror inte det är nån fara med lightprodukter. Hur skulle annars diabetiker klara sig?

• islandpeak

Moruri: grattis!!! Vi har 12 mån mellan våra, inte planerat :) otroligt jobbigt men 1000 gånger roligare! Nästan jämt ;)

• islandpeak

Då förlossningen är en akutmottagning får man föda vart man vill, men är det fullt kan man bli skickad vidare. Bor i Halland och fött två barn på sommaren tidigare och då var det överfullt med turister :) samma när jag bodde på Gotland :) Sen ärligt, kanske provocerar jag någon nu, tror ni verkligen att teer och huskurer hjälper?? All forskning och vi lever på 2000-talet säger att kroppen och bäbis själv bestämmer när det är dags. Det är ju inte ens så att forskarna är eniga hur och vad som sätter igång en förlossning, bortsett från att det vi äter INTE påverkar. Rent logiskt vore fysisk aktivitet och sexdet som verkar mest troligt. Stort grattis till alla som fått bäbis och lycka till till er som väntar! Själv har jag som mest 3,5 v kvar att vänta..

• islandpeak
    Repan skrev 2013-11-26 19:42:55 följande:
    Fnissar lite åt huskursgrejen också men tror det mest är något att sysselsätta sig med o lite sport!? :) man blir ju desperat om man bår punkten att man inte orkar mer. Men ja - folk säger att de gick i trappor o samma natt kom hen osv o jag ba "mm o hade du valt den dagen för stark mat/te/vadsomhelst hade du trott att det var just den grejen istället". I verkligheten sätter det igång och så råkade man göra någon av alla huskurer den dagen bara :) Skulle jag öht tro på något skulle det vara att stå mycket då, fysisk aktivitet alltså, men nä... Så jag vilar o väntar ;)

Haha vad skönt att höra :) jag vilar och vilar, kanske är det det som gör att det kommer igång ;) då ska jag föreslå den huskurer till alla sen ;)
  • islandpeak

Det enda som är bevisat är att det du stoppar i dig inte påverkar processen. Sen att det är tron som avgör när det sker kommer nog inte kunna att bevisas. Fysisk aktivitet känns logiskt då det är det som rekommenderas vid tex vattenavgång men i fa värkar, utdraget värkarbete eller att röra på sig under värkarbetet. Att stå upp och röra sig under värkarbetet påskyndar förloppet plus att gravitationen gör sitt. Men vem är jag att avgöra? Alla gör som de vill, jag skulle dock aldrig stoppa i mig nåt som smakar skit för att något kanske ska hända, något som kroppen redan verkat bestämma själv.. Njuter hellre, tar det lugnt, softar med mina barn, äter gött sista tiden innan extrakilona ska väck och koncentrerar mig på vad som komma skall. Men underhållande är ett bra ord för att läsa om alla metoder och teorier :)

• islandpeak
    greywolf skrev 2013-11-26 20:32:19 följande:
    För mig har hallonbladsteet blivit en sport, och en ritual. Det är en del av min mentala förberedelse även om jag innerst inne är väldigt skeptisk till någon igångsättningsmetod hemmavid. Förutom cykeltur i terräng som satte igång min väninnas båda förlossningar, 3 v tidigt båda gångerna. Men nu är jag bra trött och less, foglossningarna gör att jag knappt kan gå mer än ett tjugotal meter innan det hugger, ilar och strålar. Som om bebisen protesterar mot all typ av fysisk aktivitet. Och så kämpar jag med namn massor. Har plöjt tusentals namnlistor och avfärdar i princip alla jag kommer över, helt hopplöst är det. Vet ni alla vad ni ska namnge era barn? Ni som inte vet kön, har ni ett flick- respektive pojknamn ni väntar på att välja mellan?

Låter som min vardag, hoppas inte du har så långt kvar att vänta. Foglossning kan ta knäcken på vem som :( namnlistan hör också till vardagen :) vi har dock ett gäng namn på lut så får vi se när den kommer ut. Har inte en aning om vad det blir, men har två pojkar innan så tror det blir en till :)
  • islandpeak
    Plopps80 skrev 2013-11-26 18:55:34 följande:
    Jag kämpade på med värkar var tredje minut från Göteborg till en ort utanför Varberg där vi lämnade dottern och sedan vidare till varbergs sjukhus. Efter min fruktansvärda upplevelse på östra var det värt allt att ta sig hit. Bara förlossningssängen var värt allt. På östra har de stenhårda britsar här mjuka sängar med blommiga lakan som luktar sköljmedel. Personalen är ljuvlig. På Bb finns familjerum där syskon och pappa får sova över i. Alla har egna rum med sköna sängar och platt-Tv. På östra vill de att man åker hem så fort det bara är möjligt. Här tycker de man ska stanna tills amningen kommit igång och de anser att man behöver vila upp sig. Jag hade betalat pengar för att få föda här. Det är lyx!

Är det så bra? Vi har valt Varberg denna gång, haft Halmstad innan som också är kanon! Det blir Varberg denna gång för läkarna därifrån kommer till vår mvc och jag ska ev bli igångsatt så då känns det rätt att välja Varberg.
  • islandpeak

[quote=71787918][quote-nick]MissKaos skrev 2013-11-26 20:40:43 följande:[/quote-nick]Under aktivt vörkarbetevjs. Men starta ngt? Jag instruerade spinning till två v flrr beräknat med sonen. Han kom på bf+16.. Gick på ett spinning intervall aktivio idag. Ingen förlossning i sikte.. har kört spinning och gym flera ggr/v både denna och flrra graven. bar runt på två gsrderober förra vecksn. Tunga as. Fick släpa dom på ryggen. Inget resultat.. Pepparkakor och te är det jag tror mest på Te är ju ofarliga och hallanblaste m kanel ich nejlika är gott.. Lätt te och pepparkakor!!! Det hjälper mot allt ;)

• islandpeak
    greywolf skrev 2013-11-26 20:51:38 följande:
    Repan, 15 namn, inte dåligt!! Jag har två flicknamn som känns ok, inte bra. inga pojknamn. Och jag är rätt säker på pojke. Suck.. Islandpeak, jag blir liksom arg av de här jäkla foglossningarna. Arg över min handikapphet! Jag kan knappt förstå hur jag har kunnat hålla mig från att ta reda på könet. Vi har väntat enbart för att min sambo ville det, vi tog reda på könet förra gången. Hur har ni andra klarat er? Eller var det givet att det skulle få bli en överraskning dagen d?

Jag blir också arg och sur för att jag inte kan röra mig, sova eller göra nåt alls .. Min man föreslog att vi skulle åka till Gekås i veckan och fixa alla julklappar, jag höll på att börja lipa... Jag fixar inte det! Då vi har två pojkar så skulle jag kunna tänka mig att ta reda på könet, men mannen vill inte.. Så jag bet ihop :)
  • islandpeak
    MissKaos skrev 2013-11-26 21:12:21 följande:
      Lätt te och pepparkakor!!! Det hjälper mot allt ;)

Det och shopping! Fast ullared nu? Kusinen var dit. Det vsr gräsligt gick inte ta sig fram. Jag hade inte pallat det nu.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft
    [/quote] Vi bor jättenära så vi brukar åka upp på em. nån vardag då kan det vara liiiite mindre folk.. Men hela hösten har vart galen! Och helgerna... Han får nog åka själv :) bebisens grejer är redan klara men vore gött att fixa pojkarnas julklappar..
Svar på tråden December bebis 2013