December bebis 2013
Tror inte det är nån fara med lightprodukter. Hur skulle annars diabetiker klara sig?
Tror inte det är nån fara med lightprodukter. Hur skulle annars diabetiker klara sig?
Moruri: grattis!!! Vi har 12 mån mellan våra, inte planerat :) otroligt jobbigt men 1000 gånger roligare! Nästan jämt ;)
Då förlossningen är en akutmottagning får man föda vart man vill, men är det fullt kan man bli skickad vidare. Bor i Halland och fött två barn på sommaren tidigare och då var det överfullt med turister :) samma när jag bodde på Gotland :) Sen ärligt, kanske provocerar jag någon nu, tror ni verkligen att teer och huskurer hjälper?? All forskning och vi lever på 2000-talet säger att kroppen och bäbis själv bestämmer när det är dags. Det är ju inte ens så att forskarna är eniga hur och vad som sätter igång en förlossning, bortsett från att det vi äter INTE påverkar. Rent logiskt vore fysisk aktivitet och sexdet som verkar mest troligt. Stort grattis till alla som fått bäbis och lycka till till er som väntar! Själv har jag som mest 3,5 v kvar att vänta..
Det enda som är bevisat är att det du stoppar i dig inte påverkar processen. Sen att det är tron som avgör när det sker kommer nog inte kunna att bevisas. Fysisk aktivitet känns logiskt då det är det som rekommenderas vid tex vattenavgång men i fa värkar, utdraget värkarbete eller att röra på sig under värkarbetet. Att stå upp och röra sig under värkarbetet påskyndar förloppet plus att gravitationen gör sitt. Men vem är jag att avgöra? Alla gör som de vill, jag skulle dock aldrig stoppa i mig nåt som smakar skit för att något kanske ska hända, något som kroppen redan verkat bestämma själv.. Njuter hellre, tar det lugnt, softar med mina barn, äter gött sista tiden innan extrakilona ska väck och koncentrerar mig på vad som komma skall. Men underhållande är ett bra ord för att läsa om alla metoder och teorier :)
[quote=71787918][quote-nick]MissKaos skrev 2013-11-26 20:40:43 följande:[/quote-nick]Under aktivt vörkarbetevjs. Men starta ngt? Jag instruerade spinning till två v flrr beräknat med sonen. Han kom på bf+16.. Gick på ett spinning intervall aktivio idag. Ingen förlossning i sikte.. har kört spinning och gym flera ggr/v både denna och flrra graven. bar runt på två gsrderober förra vecksn. Tunga as. Fick släpa dom på ryggen. Inget resultat.. Pepparkakor och te är det jag tror mest på Te är ju ofarliga och hallanblaste m kanel ich nejlika är gott.. Lätt te och pepparkakor!!! Det hjälper mot allt ;)