Inlägg från: Tuttiluttan |Visa alla inlägg
  • Tuttiluttan

December bebis 2013

Em me skrev 2013-09-28 21:45:13 följande:
    Ja, de tycker jag med!
    Hur har ni de med glukosbelastningen? Är de ngt som ni gör på rutin? För de är tydligen inte heller vanligt. Här där jag bor blir alla kallade till glukosbelastning oavsett vilken graviditet de är. Men om jag förstått de rätt så gör de långt ifrån alla län, utan de gör de bara om sockervärdena är höga.
  • Tuttiluttan
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-28 22:32:22 följande:

Glukosbelastning?! Inte ens hört talas om det av min BM :S Vad innebär det?

Det är en undersökning så man inte har graviditetsdiabetes. Här är det rutinkoll på det alltid runt v 28-30.
  • Tuttiluttan
    Tuttiluttan skrev 2013-09-27 21:15:21 följande:

Idag gick jag in i v29 och har därmed entrat 3:e trimerstern smile1.gif Vilken magiskt känsla att gå in i sista delen! Som jag sagt tidigare, känns helt overkligt att detta skulle hända mig smile1.gif

På måndag ska vi få se vårt lilla gryn igen via 3D *längtar* och på tisdag är de dax för glukosbelastningen.

Jag har även börjat fundera en del på förlossningen, smärtlindring, värkar osv.. Massa tankar som snurrar..

Har läst lite om Tens, jag fattat inte riktigt vad de innebär. Ngn med erfarenhet och vill dela med sig? För och nackdelar och vad de går ut på?

Nån som vet ngt?
  • Tuttiluttan

Ni som har barn sen innan, hur gjorde ni när de gäller smärtlindring?! Vad finns där och vad är bra & dåligt?!

Om 2h ska jag äntligen få se min lilla tös igen!! <3

• Tuttiluttan

Tack för svar! Ja, jag har en del att fundera på. Har pratat lite med mannen, tror inte jag kommer klara de utan smärtlindring men vem vet!!

Va iaf på 3D ultraljud idag, flickan mår så bra så bra så Uppskattad vikt 1404g och låg 9% över kurvan. Hon va så vacker! Fick tyvärr inga bilder, vi fick sett henne på tv-skärmen men när bm väl skulle ta en bild så la hon sina händer framför ansiktet!

Är jätte glad hon mår bra och att hon växer på! Men lite besviken på att inte få ngn fin 3D bild, hade varit så skoj o visa henne när hon blev stor!

• Tuttiluttan
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-30 17:41:00 följande:

IdaJ - grattis! Hur länge fick du vänta?? Väntar fortf å det har gått en månad nu :(

Jag väntar oxå fortfarande på mitt besked... Fick hem papper förra veckan, trodde de va beslutet, nä då va det nya papper som skulle fyllas i! Nya o nya, de va samma papper som vi skicka in innan... :-/ Jag fick en tant på fsk att titta igenom min papper innan jag lämna in dem, just pga att slippa göra om de igen.. Funka visst inte så bra..
  • Tuttiluttan
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-30 18:00:30 följande:

Tuttiluttan - när har du ansökt från? Alltså vilket datum vill du gå hem?

10nov, sökte att få gå ca 40 dagar innan och inte 60. När har du sökt?
  • Tuttiluttan
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-30 20:11:05 följande:

Tuttiluttan - har ansökt från 16 okt så det börja bli ont om tid. :S å svårt att hitta "rätt" vikarie med så lite tid kvar!

Då förstår jag din panik. Fast iofs, blir du beviljad o de är nära inpå ditt datum 16/10 så är de ju inte du som ska ordna vikarie de är ju din chef.

Så du bör slappna av lite o inte stressa för bebis mår inte bra då.
  • Tuttiluttan

Dax för glukosbelastning, jag är såå hungrig har fastat sen 00 inatt.. :-/ kommer inte få äta förrän tidigast 10.30.. Känns som om jag kommer svälta.

• Tuttiluttan
    moruri skrev 2013-10-01 07:56:25 följande:

Tuttiluttan: sitter också med glaset i handen nu, bläää! Ska göra mitt bästa för att inte kräka upp det på en gång. :( såklart är min Bm sjuk också så kanske inte får göra de vanliga kontrollerna idag :( vill ju lyssna på bebis!!!

Ohh, en glukoskompis

Heja heja heja! Jag har precis fått ner min, vände sig mer än engång i magen.. Min hunger är ju riktigt hemsk idag, men de är ju alla gånger för att man inte får lov o äta!

Håller tummarna att du ändå får lyssna lite grann!
Svar på tråden December bebis 2013