Inlägg från: Tuttiluttan |Visa alla inlägg
  • Tuttiluttan

December bebis 2013

MissKaos skrev 2013-09-14 13:36:20 följande:

Det är mycket vätre! Jag har över 50grsttis på fb och sms från familjen och närmsta vänninan kusinen och mina kollegor i team grattade mig på morgonen igår. Ifs bara grattis på födelsedagen men ändå..

Kom hem nu och fick långskaftade rosor. Så han hadr kanske kommit ihåg? Eller så insåg han misstaget..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Hoppas de va för att han insåg sitt misstag! Jag hade själv blivit jätte ledsen och besviken om min man missat min dag!

Skönt att så många andra fira dig och att du haft en bra dag med sonen och att sushin smaka
  • Tuttiluttan
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-14 14:44:12 följande:

Så fint det blev tuttiluttan! Va duktig du är! Vill oxå sätta igång med vaggan men avvaktar en månad till tror jag men sen så :)

Tack så mycket!

Ja, jag tänkte ju som sagt bara måla den sålänge, men när den sen va klar kunde jag inte motstå och fixa resten!

Vi har oxå en vagga vi ska fixa till, men de gör vi sen. Tar vi fram den nu för små renovering så har jag snart bäddat o donat i den oxå, räcker jag stilla mitt behov lite med sängen

Men om ca 1mån då jäklar smäller de
  • Tuttiluttan
    MissKaos skrev 2013-09-14 15:20:53 följande:

Tuttiluttan: 8år. Kan inte ens tänka mig. Usak tog ett års hormonätande och det knäckte nästan mig. Denna 7mån 1 mf och en kur pergo. (Infa preventivmedel mellan barnen dock har ett mf till mellan) men åtta år.. wow att ni har klarat det

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Ja vi är inne 9:e året men räknar inte detta året eftersom vi äntligen lyckats!

Det har varit en jobbig tid, vi har varit påväg o dela oss 2ggr oxå under tidens gång iom detta! Det knäckte oss nästan mitt av, men bestämde oss för nä, är det meningen att vi inte ska ha barn så är det så! Inget skulle stoppa oss!

Efter turer med olika behandlingar, olika mediciner, resor osv så i april hände det!

Vi blev gravida i december i fjol men det sluta tyvärr i mf.. Vi tog beslutet att försöka en sista gång med IVF o då satt det!

Det vi förlora runt jul förra året kommer i år ist! Jag är sååå lycklig

Jag vet verkligen hur jobbigt de kan va!
  • Tuttiluttan

Tack snälla för fina ord! Som sagt, det har varit hemskt många gånger! Men idag ser vi bara framåt, ångrar inte alls ngt som hänt de senaste åren. Det har bara stärkt oss som människor och som man & fru! Detta kunde inte knäcka oss helt, då finns där inget!

Längtar så jag spricker för att få föda, uppfostra och älska detta barn! Bebis anar inte hur efterlängtad den är

Fast de är ju alla våra bebisar, tycker vi kan speeda på tiden lite

• Tuttiluttan
    Stinakri83 skrev 2013-09-14 20:50:10 följande:

Hej allihop! Förra söndagen fick vi åka in akut till sjukhus!! Men högt blodtryck! Men jag repade mig bra! Men på fredagen den 6 september så blev jag dåligt det var tur att jag var inlagd, jag hade havandeskapsförgiftning! Och jag började krampa! På tjugo minuter så blev det ett akut snitt! Och ut kom en liten liten kille på 670g ovh 34,5 cm! Jag var sövd och fick inte träffa mitt underverk pån18 timmarbmen han hade sin pappa hos sig! Så nu bor vi på neo! Men våran kille och våra tre andra barn! Dagarna går upp och ner glädje, sorg! Tråkiga besked och glad besked! Men han är en kämpe våran lilla lilla kille med ett stort namn! Maximillian!

Grattis till pojken! Hoppas ni mår bra alla trots allt!
  • Tuttiluttan
    Ireth81 skrev 2013-09-14 16:04:30 följande:

Tuttiluttan sängen blev ju super fin!

Och jag "klaga" på vårt 3,5 års försök. Men jösses vad extra mysigt nu. ( är helt rörd och vet inte hur jag ska formulera mig riktigt) grattis smile1.gif

Du får klaga hur mycket som helst! Oavsett hur många år man kämpar så är det olidligt.

1år som 10år det kvittar, det tar hårt oavsett!

Grattis till oxå! Vi får hoppas att syskonen inte tar lika god tid på sig att komma
  • Tuttiluttan
    MariaOchNiklas skrev 2013-09-15 14:53:07 följande:
    Superfint ♥ vi kommer ha en brun säng som matchar dotterns säng blir Ullared nu på onsdag. Får se vad jag hittar då. Tar det som det kommer. Vet ju inte hur länge jag orkar gå där inne. Men det blir nog bra iaf
    Jag skulle oxå vilja åka till Ullared igen, får försöka charma mannen Flört
    Don´t stop Beliving!
  • Tuttiluttan
    FiaFunderar skrev 2013-09-15 14:16:32 följande:
    Jag har gått i 6 dagar nu med den här smärtan. Ligger inne på förlossningen nu.

Jag hoppas de hittar felet!
    Usch, hoppas verkligen dom hittar de och att ni snart får åka hem igen!
    Don´t stop Beliving!
  • Tuttiluttan
    moruri skrev 2013-09-16 14:52:56 följande:

Ska iväg och kolla på en vagn om en timme! Hoppas den är bra nog och det blir ett köp så man har det köpet ur vägen. Köpt ny soffa också så håller på att möblera om så den ska få plats! Så verkar som alla mina stora köp är klara, känns riktigt bra. Bara säng kvar till lillebror men det kan få vänta några månader då han kommer få sova med oss mest i början. Tror förresten lillebror ska få heta Douglas! :D satt och googla igår kväll och ja det känns helt rätt, känner att det är en liten Douglas därinne!

Vi har oxå köpt ny soffa! Köpte en idag, så de är bara att börja möblera om här! Soffan vi har idag är väldigt väldigt stor! Hade gärna sett att vi kunde behålla den, älskar nämligen den soffan. Men bara att inse att vi behöver mer plats, så köpte en snarlik soffa i mindre storlek!
  • Tuttiluttan
    Ireth81 skrev 2013-09-16 14:59:35 följande:

Tjejer... Hur ska ni göra med vinter jacka? Jag har funderat på om det är värt att köpa en mamma jacka eller om jag ska köpa tjocka stickade tröjor och stora munkjackor istället och sedan typ ha en poncho över,.. Känns onödigt att lägga 700-800kr för en mamma jacka... Har en stor jacka som jag hoppas jag kan ha men är nyfiken på hur ni tänker göra

Jag har innan varit ganska så stor, gått ner 30kg. När jag börja jobba med vikten så valde jag att behålla den stora vinterjackan för vi visste ju inte om jag skulle bli gravid och när isf. Idag känns de som en klokt beslut, så jag har tagit fram den o tvättat den och den hänger klar inför vintern Den är visserligen väldigt stor, men jag vet ju inte heller hur stor jag kommer bli när de väl är dags!

Men jag förstår din tanke, 7-800:- är ganska mycket pengar för en jacka som du inte kommer använda ( inte ens ) hela vintern. För när bebis är ute kommer jackan bli förstor!
Svar på tråden December bebis 2013