Inlägg från: Tuttiluttan |Visa alla inlägg
  • Tuttiluttan

December bebis 2013

Ikväll är där liv i magen så det bara tjongar om det Skrattande Bebis är ÖVERALLT och så har vi hittat mammas revben..Obestämd

Don´t stop Beliving!
  • Tuttiluttan

Jag måste fråga igen, jag har inte lyckats hitta inställningarna för sidfot här. Det vill säga spara min lilla fras som sen står längst ner på inläggen. Nån som vill göra ett nytt försök och förklara hur jag ska göra??Glad

• Tuttiluttan
    Cornelia 084 skrev 2013-09-23 21:53:40 följande:

Idag har vi varit på 3D ultraljud på Emmakliniken i Malmö. Helt underbart mysigt att få titta in till bebis! Allt såg bra ut och bebis ligger långt ned med huvudet nedåt, vilket jag misstänkt sedan tidigare då jag haft en del obehagliga "känningar".

Vi fick även bekräftat att det är en liten tjej vi väntar, precis som storebror önskat sig, vilket bm på rul även trodde men inte vågade säga helt 100%. Men nu vet vi alltså :) Tjejen uppskattade att väga 1270 gram just nu och ha en födelsevikt på ca 3800 gram vid fullgången tid, låg på +11% just nu :)
    På måndag ska vi oxå till EmmaKliniken för att göra ett 3D Som jag längtar tills vi får "träffa" vår tös igen

Kanon fin bild! Undrar som de andra vilken vecka är du i och så undrar jag var din moderkaka sitter?

Jag är i v29 när vi ska göra 3D o har moderkakan i framvägg, så bilderna kan bli betydligt sämre då eftersom moderkakan skymmer sikten. Men vi chansar på att bebis visar sig fint
  • Tuttiluttan

Någon här som vill ha lite neutrala babykläder? Strl 56

* 1st mjukis dräkt

* 4st bodys

* 1 pyjamas

* 2par jeans

* 1st mössa

* 3st mjuka byxor

Jag vill inget ha för de, vill bara att de ska användas ist för att slängas. Jag har alldeles för mycket kläder till tösen o allt får inte inte plats i lådan

Kläderna är begagnade men i väldigt fint skick!

• Tuttiluttan
    Felinne skrev 2013-09-24 12:53:45 följande:
    Hur mycket vill du har för dem?
    Jag vill inte ha ngt! Vill bara att de ska användas, är så synd att slängas när de bara är använt 1-2ggr per plagg.
  • Tuttiluttan
    Felinne skrev 2013-09-24 16:49:00 följande:
    Nice! Bor du i närheten av gbg?
    Nä jag gör ju inte de! Men är en jäkel på att skicka paket med posten

Ge mig en adress så har du säkert innan veckans slut eller i början av nästa
  • Tuttiluttan
    Felinne skrev 2013-09-25 14:17:52 följande:
    Härligt. Jag har skickat mina uppgifter i ett meddelande till dig :)
    Jag har inte fått ngt meddelande Rynkar på näsan Skicka igen!
  • Tuttiluttan

Idag gick jag in i v29 och har därmed entrat 3:e trimerstern Vilken magiskt känsla att gå in i sista delen! Som jag sagt tidigare, känns helt overkligt att detta skulle hända mig

På måndag ska vi få se vårt lilla gryn igen via 3D *längtar* och på tisdag är de dax för glukosbelastningen.

Jag har även börjat fundera en del på förlossningen, smärtlindring, värkar osv.. Massa tankar som snurrar..

Har läst lite om Tens, jag fattat inte riktigt vad de innebär. Ngn med erfarenhet och vill dela med sig? För och nackdelar och vad de går ut på?

Svar på tråden December bebis 2013