• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Aimish
    MsX skrev 2013-04-18 14:27:37 följande:
    Jag har fortfarande inte smält att jag är gravid, tänker att kroppen måste bara spela mig ett spratt. 

Jag kan inte ha mina arbetsbyxor längre, chefen har börjat kolla på min mage på ett märkligt sätt då den är enormt uppblåst. Jag ska försöka hålla mig till gummiband runt knappen ett tag till och hoppas att magen lugnar sig. Jag hade inte tänkt berätta för chefen innan v.12 men fortsätter den att vara såhär så måste jag nog det dessvärre. :)

Jag går dock runt och oroar mig för att få missfall hela tiden, kan inte släppa den tanken. Minsta lilla grej med kroppen så får jag för mig att nu är det kört. Men det gäller väl att ta en dag i taget..
    Jag förstår dig till 100% och jag är inne på lite samma spår. Jag försöker och inte tänka så mkt på att jag är gravid och förhoppningsvis flyger v 12 förbi =) samtidigt tror jag att man måste vara lite positiv också för annars blir det en inre stress som gör mer skada än nytta
  • MissKaos
    Aimish skrev 2013-04-18 14:16:50 följande:
    Jag är också väldigt uppblåst och svullen så jag byter om till mjukisar direkt när jag kommer hem. Insåg imorse att brösten var större/svullnare. Men jag har ett annat problem. Var precis på toa och gjorde A och tror ni det går att spola??? neeeeeeeej!! ush sån jävla otur. Ser att rörservice är här på gården de har säkert stängt av vattnet.

Åh, kunde inte låta bli att skratta åt din olycka.. Skönt att det har kommit ute, men vilket aber att inte kunna spola! Ieuu..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

v7, och inte belv bilden bra...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Not my photoday!
    Jaja. Nu vet ni att vi har en stökig hall om inte annat.
    Nu, mot dagis -utvecklingssamtal med en av pedagogerna om sonen. Och jag mår illa. Måste ju ha lite focus..
  • Förstaförsökaren26

Jag har en liten fundering.. När tycker ni att man bör tala om för sina kollegor?! Jobbar på förskola å just nu så är jag inne i en period då jag är sååå otroligt trött. Tänker att berättar man kanske ju ha lite förståelse, men vet samtidigt att det är så tidigt.

• Otåligast

Jag går i samma funderingar kring om man borde berätta. Vi ska åka till Spanien med jobbet nästa vecka och det kommer att vara så otroligt tydligt att jag inte dricker alkohol, är för trött för att vara ute till sent + att jag mår konstant illa. Lägg till att jag inte kommer att äta spanska charkuterier eller ostar och det blir närmast löjligt att inte säga något. Samtidigt kommer jag bara att vara i vecka 9... Vad skulle ni gjort?

• Hedgehog

Otåligast: jag hade berättat. Tror du kommer få det tufft annars o må dåligt över dina försök att dölja hemligheten. V 9 ändå! Är i v 6 och längtar till denna vecka är avklarad :)

• emmali

Jag har berättat för mina 2 närmsta kollegor! De vet vad vi gått genom innan så de skulle aldrig säga ngt. Är bara skönt att kunna visa att jag är trött osv utan att behöva hymla... Men det beror ju helt på vilken relation man har...

• IdaJ

Har också berättat för 2 av mina närmsta kollegor. Tycker det är bra att några vet om man skulle må dåligt någon dag eller om det är något speciellt.

Är det någon mer än jag som har krypningar i benen? Jag blir helt galen! Nu hade sambon varit gullig och hittat nån olja som skulle hjälpa som hade hade beställt, så får bara hålla tummarna att den faktiskt hjälper :)

• MissKaos

JAg kommer berätta på måndagka illamåeende.om VUL ser ok ut. Skönt att slippa mörka illamåeende etc.
    Sen tänker jag att om VUL ser ok ut och ngt händer sedan så kommer jag bli sjukskriven och då kommer jagberätta varför. Kommer inte berätta för patienterna förrsen efter KUB.
    Min närmsta chef vet, sedan dag 1. JAg var ju så ledsen éfter mf så jag berättade då. Berättade, det är bra om det är ngt. Är ju ingen värdshemlis precis. Däremot behöver inte alla veta typ patienter och varenda proffesionell kontakt. Händer ngt då ooch så ska man förklara = skräck.

Svar på tråden December bebis 2013