• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Chagot

Någon som har erfarenhet av sea banden? Fungerar de mot illamåendet?

• Liten08

Fungerar sea-band även mot "klump-i-halsen" illamående? Är det någon i tråden som nyligen gjort någon konisering i samband med cellförändringar? Längtar till 7/5, då är det dags för nytt vul :)

• barbarmama
    zod skrev 2013-04-18 09:15:37 följande:
    Grattis och välkommen hit!
    Tack så mycket! 

Hur mår ni allihop?

Ja, idag var vi på vårt första besök hos MVC. Jag trivdes jätte bra med min barnmorska, hon var verkligen förstående och omtänksam. Hon brydde sig och tog mig på allvar, när jag berättade hur jag mådde. Hon tyckte därför att det var väldigt viktigt att vi fick en läkartid, så de kunde göra ett vul och se om orsaken till min smärta syntes. Att se om det var tvillingar, skulle de också kolla om. Då livmodern växer dubbelt så fort när man väntar tvillingar, så kan det upplevas mycket smärtsammare i början när livmodern växer. Så det var också en möjlig orsak. Annars kan det var utomkvedshavandeskap, men då jag inte blött, så behöver vi nog inte oroa oss, men även det kan orsaka den sorts smärta som jag känner och det vill de kolla upp. Så på måndag ska vi till gyn och få det undersökt med vul. Sen i veckan därpå, så ska vi på läkarbesöket och lämna prover, samt göra ytterligare en undersökning för att utesluta allvarliga orsaker. Så jag är lite nervös och orolig just nu, att det ska vara något farligt. Vill ju inte att det ska vara några fel. Men tankarna går inte att styra. Eftersom vi inte vet exakt hur långt gången jag är, så ville hon även få det konstaterat, men hon trodde på ett ungefär att det kunde vara som jag har räknat ut själv.. Men för säkerhetens skull så ville hon veta. Och det är ju inte fel. Men ett decemberbarn lär det nog definitivt bli, oavsett om jag får föda med planerat ks som förra gången eller om jag skulle gå över tiden :) ♥ 
  • Felinne
    barbarmama skrev 2013-04-20 00:42:54 följande:
    Tack så mycket! 

Hur mår ni allihop?

Ja, idag var vi på vårt första besök hos MVC. Jag trivdes jätte bra med min barnmorska, hon var verkligen förstående och omtänksam. Hon brydde sig och tog mig på allvar, när jag berättade hur jag mådde. Hon tyckte därför att det var väldigt viktigt att vi fick en läkartid, så de kunde göra ett vul och se om orsaken till min smärta syntes. Att se om det var tvillingar, skulle de också kolla om. Då livmodern växer dubbelt så fort när man väntar tvillingar, så kan det upplevas mycket smärtsammare i början när livmodern växer. Så det var också en möjlig orsak. Annars kan det var utomkvedshavandeskap, men då jag inte blött, så behöver vi nog inte oroa oss, men även det kan orsaka den sorts smärta som jag känner och det vill de kolla upp. Så på måndag ska vi till gyn och få det undersökt med vul. Sen i veckan därpå, så ska vi på läkarbesöket och lämna prover, samt göra ytterligare en undersökning för att utesluta allvarliga orsaker. Så jag är lite nervös och orolig just nu, att det ska vara något farligt. Vill ju inte att det ska vara några fel. Men tankarna går inte att styra. Eftersom vi inte vet exakt hur långt gången jag är, så ville hon även få det konstaterat, men hon trodde på ett ungefär att det kunde vara som jag har räknat ut själv.. Men för säkerhetens skull så ville hon veta. Och det är ju inte fel. Men ett decemberbarn lär det nog definitivt bli, oavsett om jag får föda med planerat ks som förra gången eller om jag skulle gå över tiden :) ♥ 
    Vad härligt att det verkade som att du klaffade med din barnmorska i alla fall. Måste kännas tryggt att kännas så mitt i all oro. Du kan ju testa att fokusera på att tänka på att till jul är ni en liten extra person i er familj. En himla fin tanke tycker jag.

Själv mår jag prima. Första graviditeten någonsin och trots att jag har väldigt milda känningar så är det mysigt att känna någonting. Så att jag vet att något händer med och i kroppen liksom Glad
  • Smulan91

Berättade för min mamma och syster igår, vi tre är väldigt tighta så även om jag bara är i vecka 1-2 så ville jag att dom skulle veta.
    Det slutade med att alla 3 satt och grät på espresso house haha, riktigt fint :)

Bad även min sambo att lyssna på magen igår, för det känns liksom att det händer någonting där inne.
    Och han sa att det hörs verkligen, "det låter som när man är under vatten och blåser ut bubblor" haha :)

Har förövrigt också riktiga magknip ibland, jobbigt. Hoppas att allt är ok.

• A S E Larsson

Hej!

Har bokat in ett tidigt vul på Mama Mia i Gbg i nästa vecka. Mest för att se hur långt gången jag är eftersom jag inte haft någon mens sedan MF i feb.

Är det någon som har någon erfarenhet av dem?

Är det någon som vet vad man kan se så tidigt? Enligt mina egna spekulationer/beräkningar så kommer jag kanske vara så tidig som 5+5, kan man se något då?

• MissKaos

det ar tarmljud. mysigt att beratta!

Smulan91 skrev 2013-04-20 07:23:11 följande:
    Berättade för min mamma och syster igår, vi tre är väldigt tighta så även om jag bara är i vecka 1-2 så ville jag att dom skulle veta.

Det slutade med att alla 3 satt och grät på espresso house haha, riktigt fint :)

Bad även min sambo att lyssna på magen igår, för det känns liksom att det händer någonting där inne.

Och han sa att det hörs verkligen, "det låter som när man är under vatten och blåser ut bubblor" haha :)

Har förövrigt också riktiga magknip ibland, jobbigt. Hoppas att allt är ok.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    Jag jag skrev 2013-04-19 22:54:06 följande:
    Är PRECIS så jag har de, får ont i mina ben också efter att jag suttit på toa en evighet sen är det bara gå tillbaka dit iprincip, skit jobbigt fick åka hem från jobbet idag också.

Jag jag skrev 2013-04-19 22:54:06 följande:
    Är PRECIS så jag har de, får ont i mina ben också efter att jag suttit på toa en evighet sen är det bara gå tillbaka dit iprincip, skit jobbigt fick åka hem från jobbet idag också.

Detta brukar gå över runt v 10-12. Gjorde det sist på mig. Men förra gravven var jag stenhård i magen med enorma magsmärtor satt på dass halva nätterna och kämpade. Hemskt var det!
  • MariaOchNiklas
    A S E Larsson skrev 2013-04-20 07:45:14 följande:
    Hej! Har bokat in ett tidigt vul på Mama Mia i Gbg i nästa vecka. Mest för att se hur långt gången jag är eftersom jag inte haft någon mens sedan MF i feb. Är det någon som har någon erfarenhet av dem? Är det någon som vet vad man kan se så tidigt? Enligt mina egna spekulationer/beräkningar så kommer jag kanske vara så tidig som 5+5, kan man se något då?

A S E Larsson skrev 2013-04-20 07:45:14 följande:
    Hej! Har bokat in ett tidigt vul på Mama Mia i Gbg i nästa vecka. Mest för att se hur långt gången jag är eftersom jag inte haft någon mens sedan MF i feb. Är det någon som har någon erfarenhet av dem? Är det någon som vet vad man kan se så tidigt? Enligt mina egna spekulationer/beräkningar så kommer jag kanske vara så tidig som 5+5, kan man se något då?

De lan ju se om det är en hinnsäck och gulsäck. Hjärtat börjar slå runt 6+0. Men har du tur så ser du hjärtat och att du är längre gånget än vad du tror
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Väntan på nr 3

Hej tjejer. Har imorse testat positivt och väntar mitt tredje barn 27 december, hoppas på att liten väntar till januari dock! Har ett missfall i bagaget så man är lite nervös. Hoppas dock det går vägen såklart.

Svar på tråden December bebis 2013