• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • ikala
    Cygge skrev 2013-04-19 07:42:10 följande:
    Jag hoppar också gärna in här! Jag plussade igår, clearblue digital sa 3+ så jag vet inte riktigt i vilken vecka jag är. Senaste mensen börjar 14-15 februari men så testade jag negativt 21 mars. Någon som kan hjälpa mig med att reda ut ungefär i vilken vecka jag är?
    Om du har regelbunden mens så skulle jag tippa på att du är vad man kallar låghormonare och var troligen gravid vid ditt test i mars men hade väldigt låg hormonnivå iaf...

I så fall är du i vecka 10 om det stämmer så har du bf i November. 
  • Inelg

Cygge. Skönt på båt sätt att "hoppa över" all oro de första veckorna. Haha.
    Du har nog BF runt 20-25e nov skulle jag tro

• Cygge
    Inelg skrev 2013-04-19 08:15:35 följande:
    Cygge. Skönt på båt sätt att "hoppa över" all oro de första veckorna. Haha.
    Du har nog BF runt 20-25e nov skulle jag tro
    Jo, på ett sätt helt skönt, men å andra sidan så oroar jag mig för allt jag ätit och druckit under de här veckorna jag inte vetat. Inte för att jag supit mig stupfull, men något glas vin under påsken, kallrökt lax, osköljda frukter o grönsaker i farten osv... Å andra sidan så har jag inte haft helt regelbunden mens heller så jag tror inte helt på att jag är så sent gången.
  • Inelg

Cygge. Jag fattar den oron också :)
    Men det är nog verkligen ingen fara tror jag. Gör så att du bokar in en tid hos BM så kan me med ett VUL bekräfta hur långt gången du är! :) då kanske du får de den lille också.

• Plopps80
    Jag jag skrev 2013-04-18 21:54:24 följande:
    Kanske lite väl "öppet" men är de nån av er som får gå på toa och göra nummer 2 (lös) väldigt ofta numera? har googlat på det och tydligen inte så ovanligt, ville nu höra med er som är ca lika långt gånget som jag (v7)

är i v 7 och är enormt dålig i magen, springer på toa flera ggr om dagen har magknip och gaser dessutom känns ju som man har magsjuka. dålig i magen och  illamående fast jag är inte så väldigt illamående ändå faktiskt
  • Plopps80
    Ellez skrev 2013-04-19 12:45:37 följande:
    Känner samma som dig plopps och är i vecka 8...

enormt jobbigt. igår vred jag mig i smärtor pga gaser i magen, hade äiti en stark kycklingrulle och magen ville inte alls vara med på det.
  • Ellez

Nä de e jobbigt. Jag måste äta för att inte må illa och när jag ätit så mår jag dåligt av det...

• Felinne

Ni som blir illamående. Har ni testat att använda akupressurband(?) t.ex. Sea-band som finns att köpa på apoteket? De är framtagna för att motverka åksjuka och gravidillamående. Vet flera som har blivit hjälpa av dessa. Själv är jag än så länge förskonad från illamåendet men har banden med mig överallt i fall jag skulle känna något. Hett tips i alla fall Glad

• Plopps80

Seaband är toppen! Reducerar 80% av mitt illamående. Med dottern levde jag i de mellan v 7-14. Denna gång har jag bara ett lättare illamående som inte kräver åtgärder. Trodde inte man kunde må så här bra! Är väldigt trött och känner ju av illamående men jösses vilken lyx mot förra gången. Första gången jag var gravid kräktes jag så mkt att PH värdet i kroppen blev förändrat och blev "sur" i blodet. Det var en mardröm.

Svar på tråden December bebis 2013