• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • vickis86
    MissKaos skrev 2013-04-17 18:15:57 följande:

Det bästa talesättet måste vara

"så söt bebis -mamma ät nog mkt honung under gravidteten"

Jag vii ha en söt unge och gärna med fin färg *matar mig själv med choklad och blundar med öronen åt ALLA som inte tror på metoden*

Så fort mitt illamående förvinner så tänker jag trycka i mig en massa choklad! Tungan ute Och om min sambo klagar så har jag ju ett jätte bra argument, ju mer sött jag äter desto sötare blir bebisen :) 
  • Aimish

Blir bara väldigt förvånad över att jag är så spänd och stor redan. Vägde mig idag och vi snackar 2 kg+ redan! Hoppas verkligen bara att det är massa luft som snart kommer ut :P

• loppan

Också stor och svullen runt magen, åt precis en hajkbanan med glass vilket antagligen inte gör saken bättre :) tyvärr har jag inte så mycket andra symptom förutom ont i ryggen men kan ju också ha att göra med att jag tillfälligt sover på madrass i sonens rum? Kommer inte ihåg när symptomen kom förra gången..

• Repan
    barbarmama skrev 2013-04-17 17:13:23 följande:
    Hej tjejer! Får jag hänga på er här?

Fick positivt den 10 april och räknade som hastigast ut att BF borde vara omkring den 20 december 2013, enligt FL graviditetskalender. Men jag vet inte exakt när jag hade äl, så BF kan vara närsomhelst under december. Hade senaste mens den 14 mars iallafall. 

Blev gravid med hjälp av Pergotime, enkelkur. Efter första omgången. Jag har PCO, så detta blev första äl som jag haft på över 1 år ungefär, så jag blev chockad över att jag verkligen fick äl med en enkelkur. Var helt inställd på att det skulle krävas flera omgångar med Pergotime innan det skulle ge resultat. Men vi hade tur! OCh vi är evigt tacksamma för det. Har försökt bli gravida sen 2011. Så plusset var verkligen efterlängtat och välkommet.
    Hej o välkommen!
    Vi har samma BF :) Och även jag gick på en kur pergotime, även om det mest var "standard" inför insemination. Fantastiskt att det fungerar och ger ÄL när det verkligen gäller! Stort, stort grattis! 
  • MissKaos
    Aimish skrev 2013-04-17 19:30:18 följande:
    Blir bara väldigt förvånad över att jag är så spänd och stor redan. Vägde mig idag och vi snackar 2 kg+ redan! Hoppas verkligen bara att det är massa luft som snart kommer ut :P

Du ligger i lä, om vi säger så... 2kg -kan ju vara en rejäl förstoppning! JAg har nog gått ungefär 2kg men jag h ade lagt på 2 innan med. KÄnner mig tjock.

Nej. JAg röstar för att vi har JÄTTEförstoppning. Det är bara bajs *hrm* Kändes så idag, jag tränade igår och dag har min mage skött sig. Stort A som man säger på sjukhus. Gånger flera. Skönt, för det är jobbigt när det blir tvärstopp.
    vickis86 skrev 2013-04-17 19:22:58 följande:

Så fort mitt illamående förvinner så tänker jag trycka i mig en massa choklad! Tungan ute Och om min sambo klagar så har jag ju ett jätte bra argument, ju mer sött jag äter desto sötare blir bebisen :) 
    Go girl!
    Det är bra argument, argument som håller och säger någon något annat så ta fram hormonerna och gråt! De kommer handla åt dig och hålla tyst

NU äta. Illamåendet slår till igen

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • XLinneaX

plussade i måndags, bf 23 dec. (ett datum jag inte hoppas få föda på, inte dagen efter heller för den delen, haha) men hursom. Har en son på ett år sedan tidigare. Samt en ängladotter som försvann i 20e graviditetsveckan för bara två månader sedan. Så nu glädjs vi får ett nytt färskt plus, men oron över att inte allt står rätt till denna gången heller ruvar gott i baktanken förstås...

Har humör som ett åskmoln, jättelabil,  på gränsen till "alvedonvärk" i magen och utslag på magen! Aldrig haft så mycket symtom vid någon av mina andra gravditeter, så det råder väl full aktivitet i livmodern kan jag tänka mig.

• barbarmama
    Repan skrev 2013-04-17 20:03:15 följande:
    Hej o välkommen!
    Vi har samma BF :) Och även jag gick på en kur pergotime, även om det mest var "standard" inför insemination. Fantastiskt att det fungerar och ger ÄL när det verkligen gäller! Stort, stort grattis! 
    Hej och tack!!
    Åh va roligt, då kan vi verkligen följas åt, du och jag.

Hur mår du?

Är så nyfiken på hur andra som är i samma vecka som mig mår..   
  • Eveloo

Ni som har varit med förr :) vad gör man på första besöket hos bm? I vilken vecka gör man ultraljud? Nervös... :)

• Repan
    barbarmama skrev 2013-04-17 20:58:10 följande:
    Hej och tack!!
    Åh va roligt, då kan vi verkligen följas åt, du och jag.

Hur mår du?

Är så nyfiken på hur andra som är i samma vecka som mig mår..   
    Ja! :)

Jag mår ganska bra tror jag om jag jämför med andra här. Aldrig varit gravid förut så jag har inte så mycket att jämföra med så direkt ;) Jag mår sämre på kvällarna, har mer molvärk, gasigare mage och ibland lite illamående. Mår illa lätt när jag är hungrig. Kissar väldigt ofta. Annars mår jag som sagt bra :)

Hur mår du? 
Svar på tråden December bebis 2013