Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

December bebis 2013

Härliga halsbränna! Jag gick och la mig kl 22 och sover fortfarande inte nu kl 01 pga denna vidriga halsbränna!

• FiaFunderar

Får inte heller gynundersökning och hinnsvepning kommer inte på fråga förän i vecka 41...

Och jag har fruktansvärd foglossning, kräkningar och mår väldigt dåligt, men det hör graviditeten till enligt BM :/

• FiaFunderar

Idag har jag upplevt en ny smärta...

Kännt "mensvärk" för första gången den här graviditeten. Hade det imorse.

Sen känns det som att lillan lagt sig längre ner. Varje stag jag tar gör ONT!

Mina höftkulor och ländryggen gör ont konstant helt plötsligt!!

Kul om man ska ha det så här i 3-5 veckor till :(

• FiaFunderar
    Plopps80 skrev 2013-11-23 16:38:10 följande:

Tack för alla lyckönskningar. Kl 12:07 föddes vår lilla son eller lille och lille. Han är 50 cm och väger 4150 g. När jag kom in kl 05 var jag öppen 3 cm. Kl 09 var jag öppen 4 cm. Då bröt jag ihop. Grät och grät. Men från där tog förlossningen fart. Satt på en medicinboll med lustgas och det funkade bra. Sen kände jag att jag behövde krysta vid 11 men var inte helt öppen. De tog hinnorna och vattnet gick. Sen är allt som ett töcken. De fråga tio ggr om jag ville ha Eda men nej det ville jag inte! Kl 11 var jag fullt öppen men bebis låg med huvudet uppåt så han var tvungen att rotera så jag hade krystvärkarna en timme. Det var så tufft. Dottern krystade jag ut som ingenting. Sprack ingenting fick två stygn i huden i mellangården. Moderkakan kom ut hel. Är så lycklig över min lille bäbis och att det är över framförallt. Hoppas ni alla snart får era små.

GRATTIS till bebisen!!

Underbart <3
  • FiaFunderar

Så! Nu har jag också gjort basilika/hallonblad/nejlika/kanel te :)

Gott tycker jag och kommer nog bälja i mig hela litern ikväll :)

Vi har haft sex tre dagar i rad men inget händer så jag tror ju inte att nått hjälper... MEN nu ska jag testa teet i alla fall!!

• FiaFunderar
    MissKaos skrev 2013-11-24 20:27:43 följande:

Kokat en kanna till... KOmmer kissa inatt!
    KOKADE inte denna ggn slog kokt vatten över och låtit dra bara. Smakar inte lika skarpt. 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Så gjorde jag med. Kokade upp vattnet och sen hällde jag i alla ingredienser och lät stå i 15-20 minuter
  • FiaFunderar

Resultatet av basilika/hallonbladsteet igår = vidrig halsbränna och 100 toalettbesök på toan inatt...

Inte nån känning i magen överhuvudtaget.

• FiaFunderar

På tal om rörlig bebis; här har vi en som verkligen försöker bryta sig ut. Speciellt på kvällarna.

Jag drog upp tröjan igår och sa åt min sambo, som satt på andra sidan rummet, att titta på galningen i magen.

Hans kommentar blev: Meeen SHIT! Hela magen rör sig helt sjukt mycket! Hon vill verkligen ut den där... :)

Hon kan hålla på i timmar!

• FiaFunderar

Usch jag blir verkligen deprimerad av att läsa detta:
    " När du väntar ditt första barn är det vanligast att barnet kommer efter beräknat datum. Om du är omföderska föder du statistiskt sett ditt barn två till tre dagar tidigare"

För jag antar att man statistiskt sett föder sitt andra barn två till tre dagar tidigare än Första barnet...

Jag gick över 15 dagar sist :(   

Svar på tråden December bebis 2013