Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

December bebis 2013

greywolf skrev 2013-11-25 20:00:35 följande:

Och jag med... om det där stämmer betyder det att jag kan räkna med att träffa bebisen 16 eller 17 december. Som jag har anat då. Det är ju fan evighetsveckor kvar tills dess!

Och vi skulle få träffa vår bebis omkring 26-27 december!!!

Jag VILL INTE att barnet kommer i juuuul! Och som du säger: det är ju evighetsveckor dit. Jag tjuter nästan varje dag pga smärta, halsbränna och all ICKE sömn som jag får *tjuter en skvätt till*
  • FiaFunderar

Var hos BM nyss.

Jag berättade för henne hur dåligt jag mår. Smärtan i höfterna, kräkningar på morgonen, kräks VARJE natt, kan knappt äta (gått ner 1,5 kilo nu på 2 veckor), halsbrännan som nästan tar livet av mig och att jag är så svimfärdig hela tiden för att jag får i mig så lite mat och sover så dåligt...

Hennes kommentar var: "Vad synd att du ska behöva må dåligt! Men bebisen mår bra i alla fall... Vi syns den 11/12..."

Hon ville inte göra en undersökning för det "är för tidigt att kolla"... Jag är i vecka 38 med 18 dagar kvar till BF. Och hinnsvepning var det inte tal om. Det görs inte förän vecka 41...

Usch vad tjurig jag känner mig nu!!

• FiaFunderar
    greywolf skrev 2013-11-26 09:32:33 följande:

Vad konstigt, och inte vidare empatiskt heller vad det låter som. Varför görs inte hinnsvepning förrän så sent? Vilket landsting tillhör du?
    Norrköping
  • FiaFunderar
    cupcakekiller skrev 2013-11-26 13:02:07 följande:

FiaFunderar: konstigt att hinnsvepning görs så sent hos er, jag bor i linköping och ska få en den 3/12 då jag är i 38+4 och jag behövde inte tjata alls.. Trodde att samma regler gällde i hela östergötland

Jag kanske får höra av mig till Linköping istället då :)
  • FiaFunderar
    cupcakekiller skrev 2013-11-26 13:02:07 följande:

FiaFunderar: konstigt att hinnsvepning görs så sent hos er, jag bor i linköping och ska få en den 3/12 då jag är i 38+4 och jag behövde inte tjata alls.. Trodde att samma regler gällde i hela östergötland

Till vilket ställe går du till?
  • FiaFunderar
    greywolf skrev 2013-11-26 13:06:05 följande:

Har du ringt förlossningen som miss kaos föreslog? De kanske ger något annat tips/instruktion..
    Nej jag känner att jag inte "vågar" för jag väntar mig samma svar. Min BM och de andra på barnmorskemottagningen jobbar ju där så jag tror att de säger samma sak allihop :(

Jag blir bara mer och mer deppig ju mer jag tänker på att jag kanske måste gå så här i 4 veckor till. Det känns som man har en riktigt otrevlig maginfluensa och den har hållt på varje dag i två veckor nu...

Men jag kanske kan höra av mig till Linköping istället. Jag ogillar Norrköping jättemycket!
  • FiaFunderar
    greywolf skrev 2013-11-26 14:50:15 följande:

Det kanske kan vara värt att ringa för att få någon annans uppfattning? Har du bara Norrköping som alternativ att föda på? Hur långt är det till Lin?
    Hur funkar sånt där?

Jag tillhör ju Norrköpings kommun. Jag har typ 2 mil till det sjukhuset.

Till Linköpings sjukhus har jag ca 3 mil. Får man välja hur som helst?
  • FiaFunderar

Vi har två namn. Antagligen är det en flicka och hon kommer heta Lisen

Skulle det ändå komma ut ett barn med pillesnopp så blir det en Didrik :)

• FiaFunderar
    siolina skrev 2013-11-26 21:17:15 följande:

Jag känner lite att nu när jag har väntat så länge är det hur som helst så pass snart som hen kommer komma oavsett så min desperation är, trots att jag längtar efter bebisen relativt liten. Och tur är väl det, som det verkar!

Ni som är mer (i brist på bättre ord:) desperata, är det på grund av att det är fysiskt jobbigt med graviditeten eller längtar ni bara ändå?

Förra graviditeten var jag väldigt aktiv och motionerade och renoverade här hemma, både i trädgården och inomhus fram tills 2 dagar innan dottern kom.

Hon kom på BF+15

Så NEJ jag tror inte att fysisk aktivitet startar en förlossning heller.

Den här gången mår jag riktigt dåligt som jag skrev tidigare idag. Det känns som att jag har den värsta maginfluensan nånsin, som har hållt i i flera veckor och som kommer stanna i kanske 4 veckor till.

Jag får knappt i mig mat och orkar nästan bara med att ligga i soffan eller sängen...

Så jaa just nu känner jag mig desperat!!! MEN sambon och jag har pratat idag efter att jag bröt ihop och nu är jag inställd på att bebisen kommer efter julafton och jag ska INTE må dåligt över det!

Det är ju ändå vårat lilla underverk och hon kommer ut inom ca en månads tid. Det är helt otroligt!!! Vi ska få en till liten flicka och vi ska nu njuta den här månaden så gott det går...

Njut av magen nu tjejer. Snart kommer man undra vart den tog vägen haha
Svar på tråden December bebis 2013