Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

December bebis 2013

moruri skrev 2013-11-07 13:15:03 följande:

30 dagar kvar!!!!

37 dagar här och jag räknar ner och räknar ner :)
  • FiaFunderar
    Äntligengravid skrev 2013-11-08 19:38:47 följande:

Har ni packat BB-väskan? Känns som jag har noll koll på vad jag ska packa för nåt. Nån som har nån bra checklista?

Till bebisen är det packat:

3 ombyten

Strumpor

Innemössa

Utemössa

Overall till hemfärd

Vantar

Raggsockor

Filt

Nagelfil

Tvättlappar

Till mig ska det packas:

Mammatights

Ammningslinnen

Ammningsbh

Tröja

Nessesär (smink, tandborste, deo, lypsyl, borste m.m)

Dricka

En tidning

Kamera

Telefon

Laddare

Till sambon:

Ett ombyte

Nessesär

Telefon

Laddare
  • FiaFunderar
    MissKaos skrev 2013-11-08 21:22:02 följande:

Kräkmedel alltihopa. Avskyr allt sånt... all typ av fruktsoppa milkshake etc huu..

Tänk så olika det är! Fast vi hade med egna kläder jag kände att jag ville ha ngt egenvalt på min älskling... tvättat med mitt tvättmedel. Drt luktar jobbet om deras grejer. Luktar som jobbkläder för mig...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Jag är som dig! Jag vill ha mitt egna med mig. Jag vill ju inte ens dricka vattnet på sjukhuset.

Och när ungen är ute så vill jag duscha och klä på mig mina egna kläder. Inte gå runt i sjukhusets kläder *ryser*
  • FiaFunderar
    Repan skrev 2013-11-09 21:53:07 följande:

Läser lite om förlossningar på bloggar och här och så vidare. Och läser då detta:

"När hon var ute fick de sy mig, för ena min blygdläpp hade gått av helt och jag blev sydd utan bedövning."

Alltså. Ärligt talat? 

Bebis BF 20 december 2013
    Varför skulle de inte bedöva??

De sprutar ju på nåt spray som gör ondare än själva förlossningen (tyckte jag iaf) haha

Jag kände ingenting men sen behövde jag bara sy ett stygn.
  • FiaFunderar
    cupcakekiller skrev 2013-11-11 17:20:17 följande:
    Är det normalt att bli extra hungrig på slutet av grav? (Har glömt hur det var sist). Gick in i v.36 i fredags och är superhungrig hela tiden, inte sådär cravingsugen utan liksom bara hungrig på allt. De andra senaste veckorna har jag knappt vart hungrig alls och bara ätit 2 ggr/dag och nu har det tvärvänt..   

Jag har inte heller haft någon matlust på säkert 4-6 veckor. Ätit 1-2 ggr per dag Men nu börjar jag faktiskt bli lite sugen på mat igen... Så idag blev det både en fukostmacka med hallonbladste och lövbiffsrullader till kvällsmat :)
  • FiaFunderar

Som jag misstänkte!!

Jag skrev ju för lite mer än en vecka sen att jag tror att bebisen "slet sig loss" från fixeringen.

Idag fick jag det konstaterat. Nu ligger hon med huvudet snett nedåt men högt upp. Hon har väldigt mycket fostervatten att simma omkring i...

Så vi får la se om det blir vändningsförsök eller inte.

Bm sa iaf att om vattnet går nu så ska jag helst lägga mig ned och sambon får köra in till fl med mig liggandes i baksätet :)

• FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-12 12:50:33 följande:

Fiafunderar - åh, så hon hade slitit sig loss?! När har du BF? Visst finns det tid för henne att fortf fixera sig?!

Jag har bf den 14.e december

Men storasyster fixerade sig som sagt aldrig så jag är inte så förvånad att den här är likadan :) Ut kommer de ju vare sig de är fixerade eller ej... Som tur är :)
  • FiaFunderar
    gosnosen skrev 2013-11-13 08:25:12 följande:

Nope no sex. Men gick mycket igår så det kan varit orsaken kanske. Har inte hänt nåt mer förutom lite molvärk nån gång då och då så jag tar det med ro :) bebisen rör sig som vanligt!
    Jag har fått små blödningar i båda mina graviditeter. När jag ringt förlossningen så har de bara varit intresserade att kolla mig om det varit riktigt blod så att säga.

Det fick jag en gång och det var när jag var på BF +13 och då satte värkarna igång samtidigt så då fick vi komma in
  • FiaFunderar

Blöjor eller inte blöjor i bb-väskan?? Trots att det är 18 månader sedan jag var där så har jag glömt bort haha

Svar på tråden December bebis 2013