• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Ludwig verkar ha problem med munnen. Han skriker och biter på knogarna och dreglar. Han biter på allt och älskar när man kliar på tandköttet. Ser inga tänder men han beter sig som att han får tänder. Han är 4,5 mån idag.

• Plopps80
    MissKaos skrev 2014-04-04 19:36:57 följande:
    Elsa har hemska utslag. Vet inte vad dety kan tänkas bero på. Torrexem värmeutslag allergi virus? Svårt med barn o utslag
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Vart sitter utslagen? Är det runt munnen kan det ju vara allergi mot något hon äter.
  • MissKaos

Magen mest. Glömd köpa hydrokortison på apoteket. Gah var där! Tycler dock miniderm fem ggr igår har hjälpt lite. Inte lika ilsket. Jag är folkilsk idag. E har sovit m bröstet i munnen.Tror ni hon äter nu på dagen?? Trollunge..

oftast kommer första tänderna mellan 6-8måmader men det kan ju röra på sig ändå. Och oftast är ju inte alla..

tror dom gör sådär ungarna. Smakar på händerna..

Plopps80 skrev 2014-04-05 10:16:49 följande:
    Vart sitter utslagen? Är det runt munnen kan det ju vara allergi mot något hon äter.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Lite runt munnen men tror det är pga dreggel o tugg på leksaker där

Plopps80 skrev 2014-04-05 10:16:49 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • corky
    Boel skrev 2014-04-04 23:10:39 följande:
    Kan det bero på att tänderna börjar växa? Jag har hört att de kan få svårare att sova och är mer oroliga, kan tom få feber. Har en vän med en son född 3 januari som nu har börjat sova dåligt och inte är lika rofull eftersom tänderna börjat växa.
    Alltså jag vet inte, han har fått två tänder som kommit upp och spruckit igenom tandköttet. Har fått för mig att det är när de går igenom som är värst, och att de inte är lika besvärade av dom sen? Men gissar bara. Ser inge fler tänder på g heller. Magkänslan säger att det inte är tänderna. Natten har varit en aning lugnare inatt, många uppvak men inte i närheten av igår.
  • MissKaos

Kan.ju vara vad som helst. Utveckling lite vårsnor en fis på tvären.. gå på din magkänsla tror mamman ofta vet intuitivt

corky skrev 2014-04-05 13:27:38 följande:
    Alltså jag vet inte, han har fått två tänder som kommit upp och spruckit igenom tandköttet. Har fått för mig att det är när de går igenom som är värst, och att de inte är lika besvärade av dom sen? Men gissar bara. Ser inge fler tänder på g heller. Magkänslan säger att det inte är tänderna. Natten har varit en aning lugnare inatt, många uppvak men inte i närheten av igår.

• Plopps80

Barn i 4 måmaders åldern sover ofta dåligt och vill äta ofta. De går igenom en väldigt komplicerad fas där hjärnan utvecklas mkt. Ludwig har varit som förbytt. Han är bättre på dagtid men vill äta varje eller varannan timme från kl 03 på natten. Somnar på kvällen men vaknar igen efter en stund och är helt tokhysterisk. För bara två veckor sedan somnade han lugnt vid 20-tiden och sov till 03 och sedan vidare till 06. Nu beter han sig som nyfödd. Men så är det ju de går bakåt innan de tar klivet framåt. Längtar lite tills han kan sysselsätta sig själv för just nu kräver unge herrn väldigt mkt när han är vaken.

MissKaos skrev 2014-04-05 10:54:49 följande:
    Lite runt munnen men tror det är pga dreggel o tugg på leksaker där
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Är det på magen är det nog värmeutslag kanske kan du gnida in lite bröstmjölk?
  • Plopps80

Fy fan vad vi stressar. Kom hem från Danmark igår. Har varit borta 5 dagar. Packar upp, tvättar och tar hand om ungarna samtidigt som vi storstädar varje milimeter av lägenheten. Ska ha förhandsvisning på lägenheten på måndag och sem två visningar till senare. Sjukt mkt att göra. Är såååå jävla trött. Dottern är i 6 årsfasen och det är tusen utbrott per dag. Och unge herr Ludde är ingen solstråle heller precis. Gode Gud skulle bara vilja ligga och glo på film i soffan å slippa röra mig. Den dagen kommer väl om ett par år...

• MissKaos

Ja Tack! Film en chokladkaka och ett gott rött och sen få sova 10-12h.

tror Elsa är förkyld igen.. krille sitter m henne i famnen så sover hon iaf.

Tror det är torrexem det blir värre av förkylning... ska testa kokosfett.

Plopps80 skrev 2014-04-05 15:24:01 följande:
    Fy fan vad vi stressar. Kom hem från Danmark igår. Har varit borta 5 dagar. Packar upp, tvättar och tar hand om ungarna samtidigt som vi storstädar varje milimeter av lägenheten. Ska ha förhandsvisning på lägenheten på måndag och sem två visningar till senare. Sjukt mkt att göra. Är såååå jävla trött. Dottern är i 6 årsfasen och det är tusen utbrott per dag. Och unge herr Ludde är ingen solstråle heller precis. Gode Gud skulle bara vilja ligga och glo på film i soffan å slippa röra mig. Den dagen kommer väl om ett par år...

• Plopps80
    MissKaos skrev 2014-04-05 16:16:53 följande:
    Ja Tack! Film en chokladkaka och ett gott rött och sen få sova 10-12h. tror Elsa är förkyld igen.. krille sitter m henne i famnen så sover hon iaf. Tror det är torrexem det blir värre av förkylning... ska testa kokosfett.

Fy fan vad jag ska njuta den dagen. Längtar såå efter lugn och ro samt egen tid. Ludwig är förkyld ofta. Snoret rinner och ögonen likaså. Filippa drar nog hem massor med baciller. Säkert samma med Isak. Även fast de stora inte är sjuka kan de säkert föra med mkt hem från dagis och så.