• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Cornelia 084

Plopps: usch! :( Vilken himla tur att allt gick bra, även om ni alla blev skärrade. En olycka händer så snabbt.. :/

• moruri

Usch plopps, förstår dig verkligen! Livet är så skört när de är så små. Men olyckor händer tyvärr. :/ och kommer fortsätta att hända. Får sån ångest när jag föreställer mig alla sätt de kan göra illa sig på. Ibland får jag ångest av att låta Ferdinand gå för jag bara ser framför mig hur han trillar och slår ut tänder mot en tröskel eller en leksak. Går ju bara att barnsäkra till en viss grad. :( skönt att det gick bra för Ludwig!

• MissKaos

Kram! ! Hemskt.. tur det gick bra.

Plopps80 skrev 2014-04-12 11:08:32 följande:
    Idag hände det som inte får hända! Pärra la Ludwig på skötbordet som har två stadiga väggar på var sida så han kände nog en falsk trygghet. Han stod och rakade sig bredvid och ser Ludwig falla handlöst mot golvet där det ligger stenhårda klinkers. Han fångade honom i sista sekund. Jag låg och sov och hör Ludwig skrika på ett sätt jag aldrig hört. Jag rusade upp och där stod en chockad Pärra med en hysterisk Ludde. Tog jättelång tid innan han slutade snyfta. Ammade i säkert 30 min hud mot hud. Jag är så skärrad och mår så dåligt över detta. Det mal hela tiden i huvudet vad som kunde hänt. Han kunde dött eller blivit svårt hjärnskadad. Står inte ut med tanken ens. Så glad att det gick bra!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Tack alla för era tröstande ord. Skönt att skriva av sig här! Jag har hämtat mig från chocken och mannen har lärt sig en läxa. Han tycker ofta jag är överbeskyddande men det är mina modersinstinkter som pejlar av alla faror runt mina barn. Kram på er

• MissKaos

Jag lyckades när isak var baby. Han trillade från sängen. Vände mig om efter en bok. . Han åkte ed huvudet före. Jag grät o han grät..

Plopps80 skrev 2014-04-12 19:42:41 följande:
    Tack alla för era tröstande ord. Skönt att skriva av sig här! Jag har hämtat mig från chocken och mannen har lärt sig en läxa. Han tycker ofta jag är överbeskyddande men det är mina modersinstinkter som pejlar av alla faror runt mina barn. Kram på er

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2014-04-12 19:48:03 följande:
    Jag lyckades när isak var baby. Han trillade från sängen. Vände mig om efter en bok. . Han åkte ed huvudet före. Jag grät o han grät..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Så jäkla obehagligt
  • sarak

Fy Plopps! Tur det gick bra. 
    MissKaos- Vad jobbigt, bra att du tar hjälp. Hoppas du kommer över det snabbt, ångest är inte kul!

Rasmus börjar verkligen bli stor nu. Full fart. Han inte bara vänder sig utan rullar varv på varv. Hittar honom flera meter från babygymmet. 

Helammar fortfarande. Han har fått suga på avokado, vattenmelon och banan. Han äter lite dåligt på dagarna, bara tar en slurk och så full fart igen. Sedan ligger han klistrad vid bröstet hela nätterna istället. Lite jobbigt, men jag sover ganska bra ändå. 

Lite mammig har han blivit. Inte ofta, men då och då är det bara jag som gäller, annars gallskriker han. 

• Förstaförsökaren26

Jisses vi gjorde smygpremiär idag på mat, fick bli potatis/palsternacka.. Haha ja va säger man - inget för denna dam. Men vi fortsätter. Tänker börja med gröt nästa vecka då är hon 16 veckor.. Bra/dålig ide?