• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Boel

Idag var vi på BVC för vägning och mätning.
    Nu är han 62,5 cm och väger 8 kg.
    Duktig pojke!

Imorgon börjar jag arbeta.
    Känns jobbigt att behöva vara ifrån honom så länge!
    Igår satt jag ensam och pluggade i 1,5 timmar och redan då började jag sakna honom.

• IdaJ

Min lille har fått feber och har inte riktigt varit sig själv i 2 dagar nu. Men ska man ge dom vatten när dom har feber?

• MissKaos

Nej inte om du helammar.

kissar han inte ok så ring 11177!

Man kan ge vätskeers tycker du ska prata med ssk först.

går ge panodil om febern är hög och han lider av den/inte får i sig nog med vätska.

Hör hög temp har han?

IdaJ skrev 2014-04-15 19:20:57 följande:
    Min lille har fått feber och har inte riktigt varit sig själv i 2 dagar nu. Men ska man ge dom vatten när dom har feber?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • IdaJ
    MissKaos skrev 2014-04-15 20:20:00 följande:

Nej inte om du helammar.

kissar han inte ok så ring 11177!

Man kan ge vätskeers tycker du ska prata med ssk först.

går ge panodil om febern är hög och han lider av den/inte får i sig nog med vätska.

Hör hög temp har han?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Ammar inte. Han har 37,8 brukar ligga på 36,7. Ser ut som att det är en tand på väg upp, så gissar på att det är det som ställer till det.
  • MissKaos

Han har inte feber. Barn under ett år har feber först över 38 grader.

IdaJ skrev 2014-04-15 22:41:10 följande:
    Ammar inte. Han har 37,8 brukar ligga på 36,7. Ser ut som att det är en tand på väg upp, så gissar på att det är det som ställer till det.

• MissKaos

Lite subfebril är han kanske gissar att det gör lite ont i munnen. Testat med bitring som man kan ha i kylen? Kan hjälpa! Går ta flytande ipren ocj gnugga på tandköttet. Inte helt pk men det kan hjälpa!

• IdaJ
    MissKaos skrev 2014-04-16 09:12:06 följande:

Han har inte feber. Barn under ett år har feber först över 38 grader.

Nähä okej :) Så sa inte sköterskan på 1177 :)
  • MissKaos

Olika sjuksystrar då. Eller rättare sagt: medicinsk definition på feber hos små barn ÄR över 38. Sen vet vi ju alla hur olika man mår vid 37,5 som vuxen.. barn får lätt feber och små barn kan inte reglera sin temp själva.

(Efter 20 år som sjuksyrra vet jag med hur olika besked man kan få..)

Jag hade gått på allmäntilöståndet. Sålämge du får kiss i blöjor och han.inte blir slö är det ok.

vad sa hon då?

IdaJ skrev 2014-04-16 14:03:30 följande:
    Nähä okej :) Så sa inte sköterskan på 1177 :)

• Plopps80

Gode värld. Vi genomgår en fas som är oerhört lång och jobbig. Ludwig är så rastlös och nyfiken. Han sover dåligt på dagarna och vill äta på mig hela nätterna. Annars sover han bra! Han klarar inte att ligga själv em minut utan vill ha konstant underhållning. Att söva honom på dagen innebär krångel och skrik. Han vägrar ta flaskan jag som verkligen inte vill amma på dagtid längre. Han är som en bortbyting. Enl boken ska det vara solskenveckor men här råder mörka moln.