• MissKaos

December bebis 2013

Och massa sdr. Gör ont.

*gnäller*

Får bota mig med choklad te och citodon.

Mitt gamla diskbråck gnäller på mig med. Känner mig som Asta 98.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag jobbar ju inte så jag har endel vilotid. Dock detta var ju tvunget vara fixat idag! Snubblade i ett hål utsnför lidl igår. Regnade så det syntes inte höll på trilla pladask på magen. Tror det drog till i ryggen. Ombuggt där men tydligen finns lite fix kvar på p -platsen!

Vila ja. Imorgon kommer byggarna undrar om jag kan slappna av här få? Strykjärnet gick sönder i veckan.. kanske kan åka och köpa ett imorgon och fika el äta lunch ute.. länge.

Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-22 20:12:05 följande:
    Misskaos - försök att vila emellanåt! Tänk på att snart är lillen här å då finns det ingen chans till vila! Var rädd om dej!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Byggkillarna är här! Nervöst och spännande

• MissKaos
    Catis skrev 2013-10-23 09:46:37 följande:
    Hej allihopa! Är med i tråden men har bara läst än så länge. Men nu kom det upp en fråga som ni säkert kan svara på :) Jag är beräknad att föda på julafton, och nu ska en kompis åka till Ullared och handla. Hon frågade vad jag ville ha till bebisen. Jag har aldrig varit på Ullared så nu frågar jag er. Vad vill jag ha?

Har de mesta inhandlat men alltid roligt om man hittar något speciellt. Lammullspläden med Pippi ränder vet jag att den finns där och jag vill ha den. Något mer roligt som jag eller bebis "måste" ha? 

Amningsbh dom helt släta

Strumpor är bra mkt billigare. Dom i frotte är bra!

Ngn barnvagnsleksak? Nalle?

Påslakan?

Jag har med köpt den filten där. Jättefin! Tänker ha den i vagnen.
  • MissKaos

Hm har fått in amningsnattlinnen 149kr blev till mig! Även några miniflaskor m tvål lotion.. till bb vöskan. Insåg just att man snart har bebis. Hjälp! Sex veckor kvsr bara??

• MissKaos

Härligt! Grattis sonden hoppas vi avvecklas snart så skönt att vara hemma! Lite lite avis är man allt inte på prematurt i sig men att få hålla pussa och åka hem med son bebis. .

Väntar på bild!

mammatilltvå85 skrev 2013-10-23 12:34:01 följande:
    Idag har vi fått komma hem med lilla Alba! Prick 2 veckor efter förlossningen. v.34+1 är hon i nu. 1835 gram var dagens vikt och 44 cm lång. Hon mår bra men vi kommer ha hemsjukvårdvård 2 ggr i veckan med vägning osv då vi fått gå hem med sond. Hon har börjat amma så smått men äter långt ifrån fulla mål, därav sonden. Sugreflexen kommer inte riktigt förrän v.34-35 så det är ganska tidigt. Känns otroligt härligt att få ta hem sitt lilla barn! Återkommer med bilder senare=)

• MissKaos

Bollen mellan benen är huvudet gissar jag. Då ligger den nog som den ska!

Förvärkar ja. Vi har kommit långt nu!!

Repan skrev 2013-10-23 13:03:53 följande:
    Min BM vägrar ju känna efter om den är fixerad eller inte så jag vet inte det, men jag har sammandragningar ofta, fast jag vilar alltid när en kommer och väntar ut den. Har ibland tryck nedåt som att en handboll sitter mellan benen på mig, antar att det är huvudet ? Ibland kommer skarpa och smärtsamma ilningar rakt genom hela underlivet, antar det också är barnet som bökar omkring.

Mensvärk har jag också, i ryggen ibland, jag tolkar det som förvärkar. Så länge det inte gör väldigt ont har BM sagt att det inte är någon fara såvida du inte i övrigt blöder, läcker vatten eller att värkarna liksom tilltar och blir ihärdiga.

Om det är väldigt ofta du har mensvärk kanske du ska kolla om livmodertappen är påverkad?

(Är i v. 31 + 4) 

• MissKaos

Herregud vad det ser ut här. 3byggare. Damm. Avstängd el, papper på golven öppet rakt igenom huset löv som har flugit in. totalt kaos. Imorgon kommer målaren!

Ikväll tänker jag packa min nesesär för bb! Måste få börja nu.

Och undrar vsrför bm inte ville kolla? Min gjorde ju det när jag bad henne. Har föresten 4v nästan mellan mina besök där? Hsr jag missat skriva upp ett? Vsr förra veckan då i v 33. Nästa i v37. Sen är det 14dgr mellan. Inte ens skrivit mina önskemål om fl. I journalen. Känner inget jättebehov av det just nu jag vill bara skriva till fl egentligen.

• MissKaos

Man tar bgluc och hb olika besök. Det är olika kuvetter.

Trist bm! Otur min förra var ji med sådär och fötsökte skrämmas ang att föda. Den jag har nu är jättebra! Var går du? Var 3ev är väl standard till precis på slutet?

Repan skrev 2013-10-23 14:10:07 följande:
    Hon tycker det är för tidigt o är öht väldigt skyndsam med besöken och lite nonchalant med oss så eftersom allt ser så bra ut hela tiden. Hon är inte otrevlig men gör liksom inte det lilla extra för oss när det är vårt första barn om man säger så. Sist ursäktade hon sig med att hon glömt ropa in oss i tid (vi väntade) eftersom hon satt o surfade på trädgårdsmöbler... eh, tänkte vi. Varför berättar hon det?

Hon bokar in besök var tredje vecka, inte varannan och jag lämnar varken urinprov och inte heller sockerprov vad jag vet, om inte stick i fingret när de mäter mitt järnvärde också visar sockernivån? 

• MissKaos

Dom stoppar ingrt från 34+0 sa dom till mig

Repan skrev 2013-10-23 15:51:57 följande:
    Oj då! Hoppas allt går bra.

Trodde man lät förlossningen fortgå från vecka 34, men det kanske är från 34 + 0 ? 

Ska vara samma oavsett barn (här i gbg) svår situation mao. Kanske ska du tolka det som att allt är väldigt bra med er inget att oroa sig för? Skönt att partnern blir inkluderad det är viktigt!
    Repan skrev 2013-10-23 15:53:29 följande:
    Ja lite trist men samtidigt är hon snäll och inkluderande med min fru liksom så lite blandade känslor.

Går på MVC Linné.

I vår information står det varannan vecka i alla fall, vet inte om det skiljer sig lite åt beroende på hur väl man följer kurvor, vilket barn, etc?

Svar på tråden December bebis 2013