• MissKaos

December bebis 2013

Jag frågade om vi kundr göra det igrn. Snart! Dagen efter fl...

Det gör ont. Apont. Men det är kraft i det. Och det går över. Eda och tandläkarbedövning hjälpte mig. 15h på sjukan och ett par dygn hemma innan dess. Tror jag hafe hjälp av mkt yogande använde spontant den andningen. Och att jsg hela tiden har tänkt att kroppen kan detta. Bara att åka med..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Har kört div yoga. Hatha Ashtanga iyengs Power. Använde dets som kom naturligt dvs eld. Du har nytta av det nör du ska krysta med du hittar rätt muskler. Kan du använda mantra kan det med vara en idé, ellrr att rikta in sig på smärtan som ngt bra.. Och stt hålla sinnet öppet.

Ireth81 skrev 2013-10-25 16:36:01 följande:
    Jag har också yogat och använder gärna den andningen hos både tandläkare och när jag fick mina tidiga sammandragningar och skulle på gyn (gjorde ont och jag spände mig hela tiden) och jag klarar av smärtan mycket bättre genom att andas så.. så det känns skönt att det inte bara är jag som använder den andningen. Men använde du de långa djupa andetagen eller eld andningen? (gick kundalini) för jag tänkte använda de långa djupa men antar att eld andningen kan bli effektiv om det skulle göra allt för ont.

jag är inte orolig för min förlossning, jag är medveten om att det kommer göra ONT och att det enda är att försöka härda ut genom mediciner, lustgas och en stor portion jävla anama. För jag tänker på de kvinnor som födde för 200 år sedan som inte hade smärtlindring eller medicinsk utrustning vi har idag. Jag läntar nog lite mer efter att snart ha en liten knodd att mysa med.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Är mest oroad övrt vakennnätter och att orka och räcka för två barn. Vill ju hitta tbx till mig själv med..

• MissKaos

Så tänker jag med. Inte bestämma ut ngt. Allt är värt att prövas. Gillsr man inte andningen kan man ju sluta och göra ngt annat.

Ireth81 skrev 2013-10-25 20:29:34 följande:
    Aha okej, jag har "bara" testat power och kundalini men jag gilla kundalinin. Okej men ska försöka ha det med mig. För eld andningen är ju effektiv i mångt o mycket, aha det måste jag testa. Jag är öppen för det mesta när de gäller smärtlindring vill inte utesluta något

• MissKaos

Tror kanske nästan 10års yogande gr andningen naturlig för mig tar till den utan att tänks vid smärta tex vid kiropraktor knäck.men profylaxen har jag intr gått vilket eg är synd det kan nog ge mkt hjälp.

• MissKaos

Försöker packa bb väskan. Går sådär.. får nog leta upp en större väska alt ha en till mig o en till bebis.

Nessesär

Amningstopp kort ärm

Amningströja Lång ärm

3 trosor

3 strumpor

2 amningsbh

1nattlinne

Tofflor

2ombyten till bebis strl 50

2 ombyten strl 56

1 pyjamas i varje strl

Hjälmmössa strumpor tossor

Overall ute mössa

1nalle (ser så mysigt ut åå foton med en nalle i baljan)

1tunn och en ngt varmare filt.

Tvättlappar

Ska ner mjukisbyxor till mig med. Vill ha i bärsjal..

Vad har jag glömt? Tom Sportflaska och energibarer.

Mer?

• MissKaos
    moruri skrev 2013-10-26 16:03:44 följande:
    Kanske bindor om du inte uppskattar de som de erbjuder på sjukhuset?
    Får ni blöjor på bb?

Har lagt lite bindor i nessesären. Får nog lägga ner några till. Deras vill ju fastna i brodyren...
    Blöjjor har dom ja! Även kläder till bebis men dom vill jag inte ha.. Dom är fula och blir tvättade i deras skitstarka tvättmedel...
  • MissKaos
    moruri skrev 2013-10-26 16:51:55 följande:
    Ska packa ner bebiskläder när lillen somnat! Har ett urgulligt stickat set som mamma köpte av en tant som stickat för 25 kr. Va tänkt till en docka, men passar perfekt till en nyföding!

Mysigt! JAg lär väl hinna packa om det där och byta prylar ca 10ggr. Om kassen behagar torka så jag kan lägga i babykläder filtar etc i den.
  • MissKaos

SÅ!! Nu är prylarna i två väskor. Tillsist..
    Testar teorin om att Peparkakor skulle tidigarelägga förlossningen hittade seriöst nån som trodde det och tha, sämre metoder finns ju..

• MissKaos
    Teori värd att testa! Detta ska då (enl fl) kunna tidigarelägga/underlätta förlossning.  Hittar tyvärr inget om saffransbullar, men om någon åt det och sen så blev det bebis så berätta gärna.  Samma med julmust...
Svar på tråden December bebis 2013