• MissKaos

December bebis 2013

Omeprazol

Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-23 18:55:45 följande:
    Tips mot halsbränna??

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

På fl är alla jag har träffat sådär underbara. Födde på spec sist och dom var kanon! Har hävarit där 3ggr denna grav och då har fom med varit suveräna. Misstänkt fostervatten ett par ggr men då skulle det väl fortsatt rinna.. inte sluta.

Repan skrev 2013-10-23 19:40:14 följande:
    Ja jag tolkar det så, och på ett sätt är det skönt pga foglossningen. Vi har ju en bebis som ligger precis på den gröna kurvan i allt och jag avviker inte på något sätt i något. Vi var dock oroliga häromdagen och fick göra ctg på östra en kortis. Jag känner nämligen ibland skrapande känsla på insidan magen när bebisen rör sig. Men allt ser bra ut. De mätte inte fostervattenmängd men så länge hen rör sig och sf-måttet inte minskar eller jag märker att jag läcker så ska det vara lugnt. 

Där fick vi möta världens varmaste och finaste barnmorska typ. Tänk om man hade haft henne! :)

Gick med oron i tre dagar innan jag gav upp, visste det inte skulle vara något fel, men inte till 100% liksom. Orkade inte med tanken på "tänk om jag har fel". Men som sagt, bebis mår toppen vad det verkar :) Så nu vet jag att den känslan av fosterrörelse är "normaliserad" nu eller hur jag ska uttrycka mig. Kanske växer bebis snabbare än livmodern hinner med och så har jag så pass mycket blåmärken eller liknande på insidan? Kan spekulera länge men lär ju inte få svar. :) 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Fast det är sådär. Risk att det förvärrar grundproblemet. Det lögger sig som ett lock över magsyran. Problrm att kroppen lätt tolkar det som att det finnd förlite syra -ökad produktion som resultat. Särskiky om man tar det regelbundet. Omeprazol verkar lite annorlunda och har bättre effekt och mindte bieffekt avs ökad magsyreprod.

Lina1990 skrev 2013-10-23 19:58:17 följande:
    Novalucol använder jag mot halsbrännan, har haft det under hela grav

• MissKaos

Inga spyor här *ta i trä*

Någon som ska till Ullared?? Nu har dom fått in blöjjor.. Nyfiken på pris och om små strl finns.. Det kan ju vara värt (för mig som inte har så långt) att åka enkom för det om det är mkt billigare.

• MissKaos

Försesten FK.. Råkade säga lite fel till mig.. det han sa jag skulle få efter skatt denna månaden visade sig vara före. Det är en viss j-a skillnad på att få ut 6000kr eller 4000. Jippie lixom.  Lyckas inte lägga in fp heller. Gahh.. tokigt måste ringa och be om hjälp.. Systemet säger att det finns en begäran om fl som jag kan begär ut pengar på redan och det gör det ju inte. Suck.

• MissKaos

OM det funkar kommer pengar runt 25:e. Barnbidraget 19:e

Detta är pga sjukskrivning och karens. Får lute i sjukp ixå men den del jag jobbar som egen är det sju dagars karens..

Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-24 10:47:16 följande:
    Misskaos - hur funkar det där med utbetalning från FK egentligen? Jag gick ju hem nu i måndags. Så visst borde jag då få min första utb 25 nov?! Usch det är inte billigt att få barn direkt!

• MissKaos

Jag tycker det är så märkligt att det skiljer sig åt! Borde inte vården vara samma i hela landet? Var bor du?

Sanktb skrev 2013-10-24 13:02:27 följande:
    Ja idag är jag i vecka 34+1 men här blir man stoppad till vecka 35. De visste inte om bricanyl skulle hjälpa eller inte. Men mina sammandragningar har nu lugnat ner sig. Jag ska medicinera till v 37 sen får bebisen komma när den vill. Jag hade sammandragningar som gick upp över 80 på ctg kurvan och de var regelbundna men de höll inte i sig så länge som riktiga värkar.

• MissKaos

Verkligen!

Jag stör mig på stt vi har det "sämmre" här med fsk än i sthlm. Där ingår blöjor som vi får ta med till våra barn. En enorm kostnad! Samt deras barn får gå 30h /v på fsk när man är fl med småsyskon. Här är det 15. Jag som har ett äldre storasyskon till bebus ser ju att hans behov ligger mer på 30h än 15. Gah.

Skolsystemet vill jag inte tänka på.

Jag jobbar ju i psykiatrin och fick en chock nör jag flyttade hit. Slitenvården vsr då dramatiskt sämre än i min hemstad.

Repan skrev 2013-10-24 13:07:12 följande:
    Sedan landstingen uppfanns har vården skilt sig åt mellan dem! Tyvärr. Samma som med skolsystemet, eftersom det inte är centraliserat i toppen så blir det heller inte lika hur man än vrider och vänder på det. Det är problematiskt som tusan.

• MissKaos

Jag känner en enorm skillnad på behovet hos min son nu mot när han var mindre. Han behöver stimulans på ett sätt som inte går ge hemma med gruppverksamhet kompisar

• MissKaos

Vad skönt att må så bra! Här är man sliten på kvällarna med fogont. Tror dock det blir bättre när vi får ordning härhemma. Slipper hantverkare och får lite ordning. Trivs inte i kaoset nu.

Började på bb väsksn igår genom att packa en necessär

sarak skrev 2013-10-24 21:27:31 följande:
    Vecka 35 idag!! Barnmorskebesök i morgon, spännande. Över 3 veckor sedan sist!! Mår så oförskämt bra, tipptopp form. Hoppas alla prover hos BM i morgon visar samma sak!

Svar på tråden December bebis 2013