December bebis 2013
Omeprazol
Omeprazol
På fl är alla jag har träffat sådär underbara. Födde på spec sist och dom var kanon! Har hävarit där 3ggr denna grav och då har fom med varit suveräna. Misstänkt fostervatten ett par ggr men då skulle det väl fortsatt rinna.. inte sluta.
Fast det är sådär. Risk att det förvärrar grundproblemet. Det lögger sig som ett lock över magsyran. Problrm att kroppen lätt tolkar det som att det finnd förlite syra -ökad produktion som resultat. Särskiky om man tar det regelbundet. Omeprazol verkar lite annorlunda och har bättre effekt och mindte bieffekt avs ökad magsyreprod.
Inga spyor här *ta i trä*
Någon som ska till Ullared?? Nu har dom fått in blöjjor.. Nyfiken på pris och om små strl finns.. Det kan ju vara värt (för mig som inte har så långt) att åka enkom för det om det är mkt billigare.
Försesten FK.. Råkade säga lite fel till mig.. det han sa jag skulle få efter skatt denna månaden visade sig vara före. Det är en viss j-a skillnad på att få ut 6000kr eller 4000. Jippie lixom. Lyckas inte lägga in fp heller. Gahh.. tokigt måste ringa och be om hjälp.. Systemet säger att det finns en begäran om fl som jag kan begär ut pengar på redan och det gör det ju inte. Suck.
OM det funkar kommer pengar runt 25:e. Barnbidraget 19:e
Detta är pga sjukskrivning och karens. Får lute i sjukp ixå men den del jag jobbar som egen är det sju dagars karens..
Jag tycker det är så märkligt att det skiljer sig åt! Borde inte vården vara samma i hela landet? Var bor du?
Verkligen!
Jag stör mig på stt vi har det "sämmre" här med fsk än i sthlm. Där ingår blöjor som vi får ta med till våra barn. En enorm kostnad! Samt deras barn får gå 30h /v på fsk när man är fl med småsyskon. Här är det 15. Jag som har ett äldre storasyskon till bebus ser ju att hans behov ligger mer på 30h än 15. Gah.
Skolsystemet vill jag inte tänka på.
Jag jobbar ju i psykiatrin och fick en chock nör jag flyttade hit. Slitenvården vsr då dramatiskt sämre än i min hemstad.
Jag känner en enorm skillnad på behovet hos min son nu mot när han var mindre. Han behöver stimulans på ett sätt som inte går ge hemma med gruppverksamhet kompisar
Vad skönt att må så bra! Här är man sliten på kvällarna med fogont. Tror dock det blir bättre när vi får ordning härhemma. Slipper hantverkare och får lite ordning. Trivs inte i kaoset nu.
Började på bb väsksn igår genom att packa en necessär