• sarak

December bebis 2013

Miss Kaos och IdaJ, vilka sötisar! Vad kul med lite bilder!

• sarak

Åh vad roligt med bilder på alla goa bebisar! Har ju visat Rasmus när han var alldeles nyfödd. Här är han lite äldre, men fortfarande en liten plutt <3

• sarak
    Tuttiluttan skrev 2013-12-23 00:42:11 följande:

15.43 idag kom vår lilla tjej! 3235g o 49 lång!

En ganska tuff förlossning men värt varenda stygn!

Dom klippte mig, fick sövas ner o bli sydd både på in o utsida!

Hela familjen mår iaf toppen nu! smile1.gif

Stort grattis!!
  • sarak
    tåg skrev 2013-12-23 06:58:15 följande:

Nu måste det vara på gång på riktigt här! starka värkar var femte min och rosa vatten som sipprar. hejja bäbis innan julafton!

Härligt, lycka till!!
  • sarak
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-23 06:56:23 följande:

Då var man uppe i BF+8 å inte ett tecken på att någon bebis vill titta ut. Känns som att jag helt enkelt får ställa in mig på att få en januari bebis istället.

Januaribebis är ju inte helt fel
  • sarak
    tåg skrev 2013-12-24 14:30:20 följande:

En kvart innan julafton föddes lillebror med urakut snitt pga låga hjärtljud. nu mår alla bra men får fira jul på bb denna gång (:

Grattis!! Hoppas ni haft en bra julafton på bb
  • sarak
    Nov13 skrev 2013-12-25 09:53:15 följande:

Allt kom inte med...
    Dom hade varit hos några där det låg folk och spydde. Förstår inte varför man då åker vidare till andra utan att varna...
    Hade aldrig träffad dom då.
    Fick just veta att min familj vi firade med igår ligger nerbäddade och mår illa så antagligen får dom också det.
    Får sån ångest av magsjuka!

Men fy vad dåligt, speciellt när ni har en ny bebis! Hoppas du klarar dig!
  • sarak

Här samsovs det. Tänkte inte det från början men... Han sover bäst/längst när jag nattammar liggande och vi somnar så han ligger nära nära. Somnar jag inte brukar jag försöka flytta mig några dm ifrån. Försöker jag flytta honom blir det ingen sömn alls...

• sarak
    Cornelia 084 skrev 2013-12-26 18:19:13 följande:
    Ni som har fått era bebisar och som samsover hela eller delar av natten.. Hur klär ni era bebisar och vad har de på sig för typ av filt/täcke? Läste nånstans att man ska klä dem så som man själv är klädd men jag sover i bara trosor och amningstopp + täcke. Lillfisan sover med pyjamas antingen med fot eller utan och isåfall strumpor på och sedan en bomullsfilt. Blev nu osäker på om det är för varmt?
    Rasmus har pyamas och täcke. Jag har bara täcke. Men jag har å andra sidan mitt täcke uppdraget långt över axlarna. Han får bara ha sitt täcke upp under armarna. Vi har ganska svalt i vårt sovrum. Skulle tro att det sammanlagt innebär att vi är ungefär lika varmt klädda.
Svar på tråden December bebis 2013