Felinne skrev 2013-12-21 07:01:08 följande:
God morgon. Jag tänkte köra ett lite frågerace eftersom det idag är max två veckor kvar (BF idag!) till jag får träffa min lilla bumling, om allt går bra. Hoppas ni har tålamod med det.
- Alltså det här kanske är en jättekonstig och personlig fråga, men är det någon annan än jag som tycker att era blygläppar blivit mycket större? Tycker att de gångerna jag kommer åt att känna efter (ganska sällan eftersom magen är i vägen för mig) att det känns som att de är större på samma sätt som de kan bli när jag har haft sex. Kan det hänga ihop med att blodvolymen i kroppen är större eller är det snarare hormonellt betingat?
- Vilket märke och mycket blöjor har ni laddat upp med? Är det bra att ha olika storlekar redan från början?
- Vilka andra saker som hör till bebisens skötsel (förbrukningsvaror tänker jag på nu) tycker ni är bra att ha fixat innan och vad kan vi vänta med?
Jag hade sjukt svullna blygdläppar när jag var gravid! Tror det är normalt. När jag hade sex kunde det riktigt bulta i dom av blodet som pulserade. Knäppt.
Jag köpte inga blöjor själv innan. Fick massor av både Pampers och Libero i olika gratisgrejer. Har sedan fortsatt med pampers, libero tyckte jag var hårda. Har fortfarande storlek ett, Rasmus väger nu 3940 gram.
Nagelfil skulle jag rekommendera att ha med redan till BB. Rasmus naglar växer sjukt fort. Annars har jag inte haft användning av någon kräm eller liknande än. Några gånger har jag pumpat ut bröstmjölk och smörjt med, när han varit röd och irriterad i någon veck eller lite torr på någon fot. Det funkar bra och det ska ju vara bra. Lite omständigt dock tycker jag. Som tur är är hans hud oftast len och fin ändå!