• sarak

December bebis 2013

Lina1990 skrev 2013-12-07 11:40:58 följande:

Misskaos: är första barnet så jag har ingen aning smile1.gif läste på ett ställe att man brukar föda en vecka efter slemproppen gått o på en annan sida att de tar flera veckor. Men har ju lite mer tecken som kanske kan betyda att det kan va inom en vecka då? smile1.gif har vart så inställd på att gå över.

Jag födde dagen efter slemproppen gått! Inga tecken innan dess, men värkarna började på natten efter att slemproppen lossnat. På morgonen gick vattnet. Kan säkert vara på G för dig!
  • sarak
    Äntligengravid skrev 2013-12-06 21:51:37 följande:

Nu är prinsessan född. 19.02 kom hon. Fick krysta nästan en timme. 3860 gram och 54 cm smile1.gif

Grattis!! Hoppas ni mår bra!!
  • sarak

Åh grattis till alla bebisar som kommer!!
    Läser varje dag, men hinner aldrig skriva något längre. Men så spännande, alla är liksom på gång och kan föda när som helst!

Här rullar det på med bebis. 17 dagar gammal idag, tiden går så fort, samtidigt som det känns som han funnits med oss jämt. Han mår bra, vi behöver inte längre åka och lämna blodprov för gulsot, så skönt. Han  går upp bra i vikt, 3660 gram i onsdags, 15 dagar gammal. Han äter och äter, minst 12-13 gånger per dag. Blir inga långa sovstunder för hans mamma, men vi sover gott där emellan. Vi försökte någon gång att få honom att sova i egen säng, men det går inte. Blir inget sova alls då. Nu försöker jag försiktigt att flytta honom en bit ifrån mig när han somnat vid mitt bröst och lägga honom med eget täcke. Det är inte alltid det fungerar utan att han vaknar och blir arg och ibland somnar jag innan han ätit klart, så då får han sova nära mig. Men då sover vi som bäst båda två.

• sarak
    Repan skrev 2013-12-15 12:12:04 följande:
    Oregelbundna värkar 8-15 min. In på kontroll nu o sen hem igen :)
    Hoppas det kommer igång på allvar snart! 
    Det är så underbart med alla bebisar som kommer! Alldeles för lite bilder bara

Här bakar vi pepparkakshus för fulla muggar.  Köpte en trikåsjal som Miss Kaos rekommenderade och Rasmus sover som en stock i den. Enda sättet att få något gjort, han vill inte gärna ligga för sig själv. Jag får stå ut med att det blir VARMT, men mysigt
  • sarak
    moruri skrev 2013-12-15 13:58:01 följande:
    Jahopp, blir igångsättning. 3cm öppen. Får inte ens åka hem imellan, tänkte ju inte ens på att ta med förlossningsväskan. Sambon får åka hem och hämta den nu... Så bebis idag eller imorgon! :D spännande och läskigt!!!!
    Åh vad spännande! Visst var din mamma hos er så det löser sig med sonen? Lycka till!
  • sarak
    Plopps80 skrev 2013-12-15 19:24:02 följande:
    Fruktansvärt att ha feber och frossa när man har en bebis att ta hand om som vill amma halva nätterna. Fattar inte hur jag ska orka med natten. I värsta fall får mannen ge ersättning. Är orolig också vad det kan vara! Virus, inflammation i livmodern eller min inflammation i tarmen Morbus Crohn. Är så deppig. Vill vara frisk och stark. Trött är man ju ändå.
    Åh fy vad värdelöst! Sjuk är aldrig kul, men ännu jobbigare när man inte bara får sova bort det. Hoppas på något virus som går över fort, det andra lät inget kul även om även det går bort med penicillin.
  • sarak
    Repan skrev 2013-12-15 14:52:29 följande:
    Vattnet har inte gått säger BM. Trolig förklaring är då falsk vattensvgång: "Vid fullgången graviditet händer det att den inre och yttre fosterhinnan separeras från varandra och fostervattnet fyller mellanrummet. Detta kan ge vattenavgång, även om den inre fosterhinnan är intakt."

Det knäppte o snärte till när det hände och när jag reste mig upp rann det ett par deciliter vatten, trosorna blev dränkts och det luktade sperma.

BM kunde knappt göra sin undersökning :( gjorde så vansinnigt ont. Hon fann en svampinfektion som jag ska behandla nu och att jag är öppen 1-2 cm o har sammandragningar var 10e minut. Jag tror hon svepte mig det sista för hon gjorde cirkelrörelser.

Känner mig jättekonstig efter allt detta. När någon försöker säga att man kissat på sig liksom och man VET att det inte är så.
    Men vad snopet. Men hoppas ändå att det sätter igång på allvar nu. Heja heja!
  • sarak
    moruri skrev 2013-12-16 00:27:58 följande:
    Finaste lilla Douglas är ute :D. Helt fantastiskt söt liten kille. Lägger upp foto på underverket imorgon!
    Grattis, vad härligt!! Längtar efter bild!
  • sarak
    mallabralla skrev 2013-12-16 14:14:52 följande:
    Min bebis är också hör, den kom 12/12/13, en helt underbar liten flicka, allt gick bra!! Kämpar lite med amningen, hur funkar det för er andra???
    Grattis!!
    Vad är det som är kämpigt med amningen för dig? För mig har amningen fungerat bra. Tyckte det var jobbigt första veckan när han tuttade hela tiden, mjölken rann till och brösten var stenhårda och gjorde skitont. Nu ammar han fortfarande ofta, 12 gånger per dygn ungefär, men inte hela tiden. Jag tycker det mest är mysigt att amma nu. Har inte ont förutom precis i början på vänster bröst där jag har en spricka som vägrar läka.
  • sarak

Undrar hur det gått för Repan. Hon var ju riktigt på gång, borde vara bebis här nu??

Svar på tråden December bebis 2013