Inlägg från: cupcakekiller |Visa alla inlägg
  • cupcakekiller

December bebis 2013

Exakt en månad kvar till RUL idag! Ska ni ta reda på kön?
    Gjorde det när jag väntade sonen och vi ska göra det nu med, vi är för nyfikna, dessutom så behöver vi inte namnbråka lika mycket då heller, killnamn är bestämt men tjejnamn har vi svårt för.

Hur går det för er med namn? 

• cupcakekiller

Vägrar att prata namn med vänner/övrig familj, orkar inte höra folks klagande, tog jätteilla upp med första barnet som jag pratade namn med allt och alla med.
    Han heter Harry förövrigt, har varit Harry Potter-tokig sen jag var 8 (är 20 nu) och har från början sagt att alla mina barn ska heta något namn från en HP-karaktär, men det behöver inte vara i förnamn.
    Får vi en son så ska han heta Axel (Thomas Cedric i mellannamn,Cedric är HP-namnet där), de tjejnamn vi har på listan är Elvira, Ebba, Luna och Penny. Luna är ju från HP så även om det inte blir förnamnet så kommer det att bli ett mellannamn tillsammans med Maria, som är ett släktnamn på bådas sidor. Jag älskar namnen Sigrid och Astrid men sambon tvärvägrar Kräks

Penny har varit ett favvonamn i flera år, bara det att jag tvekar på om det passar med efternamnet, Penny Planberg blir det isåfall... Tycker ni att det funkar?  

• cupcakekiller
    MissKaos skrev 2013-06-24 17:40:19 följande:
    ..tänk på mig som är löjligt förtjust i Star Treak. det skulle kunna bli  udda namn

De dissade Harry för att det var ett "gammalt" namn, men jag älskar vissa äldre namn så tog det inte bara pga HP :)

Du kan ju köra på Kirk ;) själv älskar både jag och sambon Star Wars (jag har t.o.m en darth vader-tatuering höhö), så folk har frågat om vi inte ska döpa barnet till typ Yoda...Ah fast nää!
  • cupcakekiller

MissKaos: Tack! Jadu, köpte en ny bh förra veckan, 90E... Vill inte ens veta hur stora de kommer att vara nån dag efter fl när mjölken har kommit igång!^^

• cupcakekiller

Sambon fyller år så idag skulle jag ääääntligen få stilla mitt värsta craving, sushi, men neeej nu när jag har ätit det så är det ännu värre! Ligger och surar för att jag inte får mer, känner mig som en arg och jobbig pms-fjortis. Förövrigt tror jag att sambon frågade säkert 15 gånger om de verkligen hade fräsch fisk som gravida får äta, han är mer nojig än mig ibland.. ;)

• cupcakekiller
    MariaOchNiklas skrev 2013-06-29 12:48:14 följande:
    Blir också lös i magen av niferex. Men bättre det än stenhård. Är det fler än jag som ska gifta sigi sommar?

Jag..Fast det visste du väl redan^^
  • cupcakekiller

Hur är det om man har haft en snabb förlossning, får man komma in fortare då? Fick mitt första barn i augusti 2012 och det gick på nästan 8 timmar från att jag vaknade med värkar hemma, när jag ringde fl så sa de bara att mina värkar var för korta (de höll bara i sig i 30 sekunder vilket de gjorde enda tills krystvärkarna tog över) och att det tar lååååång tid för förstföderskor. När jag efter 2 timmar äntligen lyckades tvinga mig till att få åka upp var jag öppen 6 cm. Är livrädd att det ska gå fortare den här gången och att de inte kommer ta mig seriöst så att jag inte får komma in igen.. Vill ju inte föda hemma!

• cupcakekiller

Vill med köpa massa grejer! Men eftersom det blir 16 månader mellan barnen så har vi redan det mesta. Tänker köpa en ny vagn nångång i vinter, har inte plats för en syskonvagn i hallen innan vi har hunnit flytta ändå. Har bara köpt två grå/vita mössor än, väntar med kläder tills efter rul. Sen blir det förmodligen ullared i höst så kommer handla massor till båda barnen då.

Svar på tråden December bebis 2013