Inlägg från: cupcakekiller |Visa alla inlägg
  • cupcakekiller

December bebis 2013

Dagens gnäll: V.36 imorgon och har vidrigt ont i ljumskarna och hela underlivet, typ i själva hålet eller vad man ska säga. Jag kan knappt gå och det känns som om hon ska ramla ur när som och hon är inte ens fixerad, kollade med ul hos bm i måndags. 
    Ooooorkar inte mer! Vill bara sova hela tiden men det är ju inte möjligt när jag har en galen 14-månadersson hemma som precis lärt sig gå..

Hinnsvepning 3/12 iallafall (bf är ju 12/12) och hoppas verkligen att den startat igång fl!  

• cupcakekiller
    Repan skrev 2013-11-09 21:53:07 följande:
    Läser lite om förlossningar på bloggar och här och så vidare. Och läser då detta:

"När hon var ute fick de sy mig, för ena min blygdläpp hade gått av helt och jag blev sydd utan bedövning."

Alltså. Ärligt talat? 

Min ena inre blygdläpp gick av helt på tvären och där kunde de endast bedöva med bedövningsspray (men jag tvärvägrade bäckenbottsbedövning så, lokalbedövning kunde de inte lägga där), så det hjälpte knappt och jag kände sticken men det var inte värre än sprutstick/piercing.
  • cupcakekiller
    MissKaos skrev 2013-11-10 21:34:59 följande:
    Min piercing gjorde asont.
    Bäckenbotten u fl. Kände inget när dom sydde

Mig tänkte dom ge bäckenbotten utan att fråga först.. Blev skitsur och sa at jag inte ville ha den då jag har hört att den ska göra ont att lägga och dessutom hatar jag när de kommer med sprutor osv utan att förklara varför/vad det är.

Blev sydd inuti med, med lokalbedövning och spray, kände ingenting där.    
  • cupcakekiller

Är det normalt att bli extra hungrig på slutet av grav? (Har glömt hur det var sist).

Gick in i v.36 i fredags och är superhungrig hela tiden, inte sådär cravingsugen utan liksom bara hungrig på allt. De andra senaste veckorna har jag knappt vart hungrig alls och bara ätit 2 ggr/dag och nu har det tvärvänt..   

• cupcakekiller

Här är det standard att vänta med att klampa och klippa navelsträngen tills den har slutat pulsera.. Är det inte det överallt? Apropå moruris FL-brev.

• cupcakekiller
    Tessia skrev 2013-11-13 21:53:37 följande:
    Är det någon av er som har erfarenhet av att flaskmata med ersättning? Hur har det funkat? (för er och för barnet?)Pga. sjukdom verkar det som att jag kanske måste börja med min medicinering direkt efter förlossningen och får då inte amma. Känns fruktansvärt ledsamt då jag tänkt och vill amma men samtidigt måste ju min hälsa gå i första hand (även för barnets skull). Känner mig så förvirrad och vet knappt hur det går till och hur man gör. När jag frågade MVC fick jag flummiga och avvikande svar om att amning ändå är det bästa. Kände mig ledsen över att de inte förstår min situation (har en ganska allvarlig sjukdom) samt att de inte ville hjälpa mig att få rätt kunskap och information om det nu blir så att jag måste avstå amningen. Någon som vill dela med sig av erfarenheter eller hur ni tänkt om ni har valt att inte amma det kommande barnet? Jag lägger ingen värdering i vad som är rätt eller fel, vill bara ventilera mina rätt röriga tankar och få lite stöd i situationen.

Jag flaskmatade sonen, försökte amma i 3 veckor men mjölken kom aldrig igång och han gick bara ner i vikt. BVC vart lite sura för de tyckte att jag skulle fortsätta försöka amma men det kändes inte bra med tanke på att sonen aldrig var nöjd och jag hamnade i fl-depression pga allt strul.

För mig var det inga problem med själva flaskmatningen, jag hade använt en vårtnapp när jag ammade så att byta över till nappflaska gick hur bra som helst. Sonens mattider blev även regelbundna av ersättningen så det var ett plus, det var lättare att planera om vi skulle någonstans osv :) Jag matade alltid sonen i famnen och hud mot hud i början med för att få mer kontakt med honom. Det enda negativa jag kommer på är att han spydde mycket av den vanliga ersättningen så vi fick köpa en mot känsliga magar.. Som var skitdyr och såldes i mindre förpackningar.

• cupcakekiller

Har "mensvärk" så ställde mig nyss i duschen, passade på att se om tappen var frammåtlutad och den putade ut ca 1,5-2 cm och var jättemjuk. Någon som vet vad det betyder?

• cupcakekiller

Jag är med galen, ena sekunden gråter jag till någon reklam på tv och hatar livet och i nästa så är jag jätteglad och ser positivt på allt.
    Är virrig som en tant med, tappar bort saker hela tiden osv.

Imorgon ska jag och maken på bio i alla fall, skönt att komma ut och göra något.    

• cupcakekiller

Sitter och försöker skriva FL-brev.. Känns lite gnälligt men vafan, det är ju min förlossning.

Någon som har tips? Har typ glömt allt sen förra gången.. 

• cupcakekiller
    Har haft sjukt ont i svanken/ländryggen hela dagen, typ som molvärk eller mensvärk som strålar ner till svanskotan. Nu sen kl 7 är det värre och panodil hjälper inte alls, värmekudde funkar lite men finns det något annat man kan göra? Mår även illa och svettas massa pga smärtan, orkar inte ha såhär hela natten med!
  • cupcakekiller

V.38 idag, nu börjar det kännas nära! Legat i sängen/soffan med förvärkar i 4 dagar så mannen får i princip leda mig till toan osv, kul!

Kände på tappen igen, den har i alla fall minskat typ halva från förra veckan så antar att det onda gör lite nytta i alla fall.

• cupcakekiller

FiaFunderar: konstigt att hinnsvepning görs så sent hos er, jag bor i linköping och ska få en den 3/12 då jag är i 38+4 och jag behövde inte tjata alls.. Trodde att samma regler gällde i hela östergötland

• cupcakekiller

38+4 idag och fick en hinnsvepning när jag var på mvc, var öppen 3-4cm och ca 2 cm tapp kvar så kan ju gå nån vecka till utan att något händer, om nu inte svepningen funkar men har bara haft molvärk i svanken sen kl 1 så orkar inte få upp hoppet än..

• cupcakekiller

Igår (den 6e) kl 02.47 kom våran Luna, 50cm och vägde 3670g. Vattnet gick hemma 22.45 den 5e och 4 timmar senare var hon ute. Var öppen 4cm o hade 1cm tapp kvar när vi kom upp och knappt värkar men fick stanna för att hon hade bajsat i vattnet. Surade över att jag inte fick bada iomed att det var den enda smärtlindring jag ville ha, men värkarna blev väldigt intensiva så jag ändrde mig och tog epidural, de satte nålen och sa att jag var öppen 7 cm och att epiduralen skulle börja verka om 20 min. Men de hann knappt ut genom rummet innan jag fick en krystvärk (kl 02.45) så BM fick springa in och vända upp mig på rygg och 2 min senare var hon ute, sammanlagt 3 krystvärkar. Behövde sy ett stygn i en innre blygdläpp annars så klarade jag mig utan bristningar :) har dock ont i ryggen efter epiduralnålen, ovärt eftersom den inte ens hann börja göra nytta. Allt är bra med Luna och amningen verkar funka bra så vi åkte hem igårkväll, slänger upp en bild när jag sitter vid datorn.

Svar på tråden December bebis 2013