Inlägg från: cupcakekiller |Visa alla inlägg
  • cupcakekiller

December bebis 2013

Goldie: i sommras var jag 5 juni och sen sist 22/8 och nu idag.. Har frågat min bm om man går mindre med andra gången men hon sa att det var lika många gånger men jag tycker att det känns jättesällan

• cupcakekiller

Gjorde det förra fredagen, här görs det på alla med högt BMI, jag hade 20 kg kvar att gå ner efter graviditeten innan denna då jag gick upp 35kg och hann gå ner 20 innan plusset (plussade när sonen var 7 mån) så bm tyckte att jag skulle göra det.

Kände på mig hela tiden att det inte var något fel då jag knappt äter socker och har jättebra värden förövrigt osv så ville inte ens göra den från början (man kan ju säga nej) men min bm blev skitsur och frågade om jag inte brydde mig om mitt barn så gick med på det ändå.. Man skulle ha under 10 och jag hade 4,2 så nu är hon nöjd iallafall   

• cupcakekiller

Här i Linköping spelar det ingen roll om man är först eller omföderska, vi går lika många gånger.
    Jag var i v. 10, 15, 23, 28 och ska gå i v.31 nästa gång (är i v.30 nu) efter det blir det ca varannan vecka, har tider inbokade till 3/12 och har BF 12/12. BM sa att vi kör en hinnsvepning då den 3e om jag fortfarande har så ont som jag har nu, så förhoppningsvis slipper jag gå till BF.

Här tar man blodtryck, blodprov och lämnar urin varje gång, och när jag var i v.23 började de med hjärtljud och sf-mått varje gång med. :)

• cupcakekiller
    MissKaos skrev 2013-10-05 11:49:35 följande:
    Sååå kasst humör idag. Känner mig hemsk. Mår lätt illa och ngt känns jättekonstigt i magen. Öm vid framfogen lännd inte som fogen.
    Har sockerkakor i ugnen, med äpplebitar i.
    Irrationell lust stt packa bb väskan? Irriterad på allt som inte är klart härhemma. Ombygget är om 3 v.
    Helt helt galet. Går in i v32 imorgon och har iu blivit tillsagd att pkanera för övertid!

Är ett gravid-monster idag med, sur på allt och alla + illamående.
    Vi ska iväg och fira svägerskan om nån timma och jag har ingen lust att duscha/sminka mig osv, vill bara bo i sängen i en för stor tshirt hela dagen! 

Har börjat lägga fram bebiskläder till BB-väskan men inte packat den än, känns som om jag totalt har glömt bort vad man bör ta med även fast jag födde sonen för 13 månader sen..  
  • cupcakekiller
    siolina skrev 2013-10-08 17:28:38 följande:
    Skit i omgivningen. Ni behöver inte ens tala om för någon vad ni funderar på för namn förrän det är ett faktum så slipper ni reaktioner från andra.
    Fattar inte grejen med att kritisera folks idéer på namn till sina barn.

Precis därför våra familjer inte får veta att våran dotter ska heta/heter Luna.
    De frågade om de kunde få veta mellannamn i alla fall, och det kunde vi väl gå med på, tänkte att man inte bryr sig om mellannamn så mycket ändå.

Våran dotter ska heta Svea Maria i mellannamn och det blev jättemycket gnäll om Svea, att det var fult och "näääee det kan man ju inte heta, usch" "folk kommer ju kalla henne rasist" osv. Så då sa jag rakt ut att det där är anledningen de inte får veta förnamn förens hon är född, för att de inte kan bete sig. Tycker inte att de har rätt att lägga sig i vårat namnval alls. Svea var mannens förslag på förnamn innan vi kom överens om Luna (som var mitt förslag) så då blev det ett mellannamn. Maria är ett släktnamn på bådas sidor och det har ingen sagt något negativt om, kan vara för att alla heter det ;)
  • cupcakekiller
    Är det normalt med förvärkar redan i v.31? Hade inte det förens sista 2-3 veckorna med sonen. Fick två st som gjorde ont samtidigt och det vart ett jättetryck neråt, ca 5 mins mellanrum.
  • cupcakekiller

Finns det amningskuddar på Ullared? :) Skulle ha åkt dit i november men mannen vågar inte släppa iväg mig själv med hans systrar ifall jag skulle föda där nere så tänkte skicka med dom en inköpslista istället.

Svar på tråden December bebis 2013