December bebis 2013
V.19 idag, snart halvtid, woho :)
V.19 idag, snart halvtid, woho :)
Var hos BM i v.12 och ska tillbaka i v.25. Rul nu på måndag, nervööös!
Förövrigt tror jag att bebis är i en växtperiod, de senaste dagarna har jag haft en hel del molvärk så ligger mest och vilar.. Plus foglossningar på det, gött! *Gnäll*
Med sonen hade jag inga direkta foglossningar så hoppades på att slippa det den här gången med, men nä ;)
Grattis till lyckade rul!
Nån som har tips på syskonvagn där man kan ha sittdelarna vända mot sig och som har svängbara framhjul? Inte så dyr heller då vi måste flytta och inte kommer ha råd med både dyr vagn + mer möbler. Var inne på en babytravel först, kollade in las vegas som man kan vända men sittdelarna är ju supersmå, sonen är 76cm o väger 10630g nu så med vinterkläder i december lär det aldrig funka.
Kollade könet på rul förra gången och kommer göra det nu när vi har rul på måndag med
Vi har redan skötbord och sånt framme, behöver bara skaffa en till spjälsäng. V.20 idag, äntligen halvvägs! :)
Har gått de senaste två veckorna och trott att rul är imorgon så kollade jag nyss på lappen där det klart står tis 23/7.. BESVIKELSEN! Har gått hela dagen och varit vidrigt nervös och så måste jag vänta en till dag, blä!
För oss spelar inte könet någon roll, jag tar reda på det för att kunna ta till mig barnet bättre.
Hann precis komma ur en extremt jobbig förlossningsdepression innan jag blev gravid igen och de gamla tankarna som jag hade med sonen kommer upp vissa dagar nu med. Jag tror att det kommer bli mycket lättare när jag får reda på vem som ligger i magen, så jag kan tänka på bebisen som en person att fixa inför osv.
Jag har inget emot rosa klänningar om det nu blir en tjej men kommer även klä henne i star wars/metallica-bodys. Skulle aldrig i livet sätta på henne hello kitty, lika lite som jag skulle klä min son i mumin. Våra familjer vet vad vi gillar och inte gillar i klädväg så jag hoppas att de respekterar det även den här gången.
Rul om typ en kvart, kom till sjukhuset 40min tidigt, känns värre att sitta här och vänta än hemma, fy så nervös jag är!